karel schreef:Alcyone schreef:
Werkt jouw LPG tankmeter trouwens niet goed?
Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?
ja die heb ik wel gezien
citroenc2 schreef:karel schreef:Alcyone schreef:
Werkt jouw LPG tankmeter trouwens niet goed?
Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?
ja die heb ik wel gezien
Koester de gedachte daaraan dan maar!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:citroenc2 schreef:karel schreef:Alcyone schreef:
Werkt jouw LPG tankmeter trouwens niet goed?
Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?
ja die heb ik wel gezien
Koester de gedachte daaraan dan maar!
lpg is zeer betrouwbaar kijk er kan altijd iets kapot gaan maar om nu weer een lpg discusie te beginnen liever niet
als men met de diesels nu ook een willen acepteren dat lpg ook een goede brandstof is zijn we al een heel eind op weg
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
karel schreef:citroenc2 schreef:karel schreef:Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?
ja die heb ik wel gezien
Koester de gedachte daaraan dan maar!
Na tonnen aan LPG-kilometers heb ik er nog nooit eentje niet zien werken.
citroenc2 schreef:karel schreef:citroenc2 schreef:karel schreef:Alcyone schreef:
Werkt jouw LPG tankmeter trouwens niet goed?
Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?
ja die heb ik wel gezien
Koester de gedachte daaraan dan maar!
lpg is zeer betrouwbaar kijk er kan altijd iets kapot gaan maar om nu weer een lpg discusie te beginnen liever niet
als men met de diesels nu ook een willen acepteren dat lpg ook een goede brandstof is zijn we al een heel eind op weg
de discussie hier ging over de tankmeter
Niet over lpg an sich. Ook karel heeft vele lpg km. onder de wielen door laten lopen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik snap niet helemaal waarom er wordt getwijfeld aan mijn gasmeter.
Het rode lampje brandde en de tank was leeg. Lijkt me redelijk samenhangend…
En Marcel, ik dacht juist dat ik het met jou had gehad over impulsaankopen… Zodra ik ga nadenken over een Citroën, wordt het weer een Dyane. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Juist de impulsaankopen maken het leven leuk, vind ik. Gelukkig staat Patje74 daarmee op 1 lijn, en velen met hem. De reden dat ik deze BX heb gekocht, is puur omdat ie beschikbaar kwam op het moment dat ik een nieuwe baan kreeg met bijbehorend beter salaris. Kortom; AX eruit, droom-BX erin, want wit, LPG en automaat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
macnail schreef:Als je aangewezen bent op je BX als dagelijks vervoer, dan is het wel handig als je vantevoren weet of de BX in een fatsoenlijk rijdbare en betrouwbare staat is.
Bij elke wagen die je aankoopt, is dat een gok en ga je deels uit van je (al dan niet aanwezige) deskundigheid en je gevoel.
Daarnaast kan je met een auto (BX) van deze leeftijd altijd enig avontuur incalculeren. Dit kan mee- en tegenvallen.
Ik hoop dat het avontuur nu een beetje binnen acceptabele proporties blijft!
Ach, ik heb vandaag een totaal probleemloze dag gehad en zeker 70 km gereden.
PS: de verwarming wordt nu véél warmer dan eerst. Het lijkt na het ontluchten van het systeem alsof de kachel nu wél goed werkt, terwijl ie dat eerst minder deed. Is dit een normaal effect na het ontluchten van een koelsysteem?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:PS: de verwarming wordt nu véél warmer dan eerst. Het lijkt na het ontluchten van het systeem alsof de kachel nu wél goed werkt, terwijl ie dat eerst minder deed. Is dit een normaal effect van het ontluchten van een koelsysteem?
Daar kan ik heel kort over zijn: ja
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
stoterstangen90 schreef:de discussie hier ging over de tankmeter
Niet over lpg an sich. Ook karel heeft vele lpg km. onder de wielen door laten lopen.
Absoluut, en met zeer groot plezier en geheel zonder storingen! Wel wat meer onderhoud dan een diesel en heel wat vaker tanken, maar daar krijg je dan ook je eigen badgeiser-lucht generator voor terug
Alleen de uitslag van de tankmeter (en de anderen die ik ooit gezien heb ook) maakte het wel eens spannend. Het enige wat eraan klopte was het rode lampje, de rest was random. Overigens was bij rood-lampje een beetje slalommen genoeg om nog het tankstation te halen - maar ook dát was Wouter’s probleem niet eens…
Ich bin ein Breaker
Mooi, ben er echt heel blij mee, ondanks dat de lente voor de deur staat te trappelen.
Ik heb me nog nooit in een BX zo mooi warm gevoeld. Fantastisch wat een warmte zo’n “oud hok” toch nog geeft. Daar kan mijn VW (2006) van de zaak niet aan tippen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mmmm, noem me koppig, maar ik blijf de kwaliteit van de (laatste) werkzaamheden van je LPG-specialist wantrouwen…
Maar ik slaap goed wetende dat jij blij bent met je auto, hoor!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
XBXG schreef:Ach, ik heb vandaag een totaal probleemloze dag gehad en zeker 70 km gereden.
Hihi - je leert zo het kleine wel waarderen he?
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:Mooi, ben er echt heel blij mee, ondanks dat de lente voor de deur staat te trappelen.
Ik heb me nog nooit in een BX zo mooi warm gevoeld. Fantastisch wat een warmte zo’n “oud hok” toch nog geeft. Daar kan mijn VW (2006) van de zaak niet aan tippen.
Vasthouden dat gevoel! Ik wil best eens helpen met het benzine circuit te proberen debuggen. Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft? Heb jij trouwens een bobine met 1 uitgang en een verdelerkap of een bobine met 4 uitgangen zonder verdelerkap?
In het kader van “leer je eigen auto kennen”, ben ik daar nog niet aan toe gekomen.
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik niet eens de intentie heb om ooit injectiespul te gaan/willen leren kennen.
Dan maar even een foto van de krachtbron van mijn BX, wellicht is daar wat op te zien: klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX