16 van de 40
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 27 februari 2007 01:50 AM
  [ # 226 ]

Mooie blauwe bougie-kabels zijn niet lelijk?  Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 27 februari 2007 01:52 AM
  [ # 227 ]
patje74 schreef:
karel schreef:
citroenc2 schreef:
karel schreef:

Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?

ja die heb ik wel gezien Twisted Evil

Koester de gedachte daaraan dan maar!

Na tonnen aan LPG-kilometers heb ik er nog nooit eentje niet zien werken.

In mijn BX 16V was de meter van de LPG-tank doorgekoppeld op de benzinemeter op het dashboard. Werkte prima. Daarna ook nog een paar duizend kilometer in een 19 TRS gereden met een zelfde soort meter. Ook die werkte heel goed. Beide auto’s waren / zijn voorzien van een Vialle installatie.

De lampjes op de schakelaar van de C4 doen het ook prima, in mijn vroegere C5 werkte het ook prima en in mijn Clio die ik ooit gereden heb werkte de lampjes ook goed. Ik heb eigenlijk alleen in de Clio een keer een LPG-brandstofmeter gehad die niet werkte. En die is toen gefixt.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 27 februari 2007 01:54 AM
  [ # 228 ]
oudelut schreef:

Mooie blauwe bougie-kabels zijn niet lelijk?  Very Happy

Sja, niet helemaal mijn smaak, maar ze zaten er net vers op toen ik ‘m kocht.

Ik heb er ook aan zitten denken om eventueel de gasmeter te verplaatsen naar diegene op het dashboard. Mijn Chic-stuur blokkeert precies mijn zicht op de gasmeter. Het is daarom dus even wennen om tijdens het rijden naar links te buigen en langs m’n linker knie te moeten kijken hoeveel de gasmeter aangeeft… Rolling Eyes  Laughing

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 27 februari 2007 01:58 AM
  [ # 229 ]
XBXG schreef:

Ik heb er ook aan zitten denken om eventueel de gasmeter te verplaatsen naar diegene op het dashboard. Mijn Chic-stuur blokkeert precies mijn zicht op de gasmeter. Het is daarom dus even wennen om tijdens het rijden naar links te buigen en langs m’n linker knie te moeten kijken hoeveel de gasmeter aangeeft… Rolling Eyes  Laughing

Ach, dat laatste werkt in de C4 nog steeds zo. Heb de schakelaar daar juist laten plaatsen omdat die anders onelegant midden in het dashboard gehakt zou zijn…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 februari 2007 01:59 AM
  [ # 230 ]
XBXG schreef:

In het kader van “leer je eigen auto kennen”, ben ik daar nog niet aan toe gekomen.
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik niet eens de intentie heb om ooit injectiespul te gaan/willen leren kennen.

Dan maar even een foto van de krachtbron van mijn BX, wellicht is daar wat op te zien: klik!

Aha, een verdelerloze ontsteking!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 februari 2007 02:11 AM
  [ # 231 ]
mpostma schreef:
XBXG schreef:

In het kader van “leer je eigen auto kennen”, ben ik daar nog niet aan toe gekomen.
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik niet eens de intentie heb om ooit injectiespul te gaan/willen leren kennen.
Dan maar even een foto van de krachtbron van mijn BX, wellicht is daar wat op te zien: klik!

Aha, een verdelerloze ontsteking!

Jazeker, zoals alle 1600’s vanaf aug. 1991, dus hoogstwaarschijnlijk met een BDY motor en een Magneti Marelli G6 ontstekingscomputer, opgeleukt met LPG-spul.

Voor meer info, zie  

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 27 februari 2007 02:57 AM
  [ # 232 ]

Is het beruchte brandstofrelais niet stuk of disabled? Dat prachtige bruine relais op het rechter binnenscherm, voor de kijkers links op de foto

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 februari 2007 11:03 AM
  [ # 233 ]
mpostma schreef:

Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik

Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 27 februari 2007 03:50 PM
  [ # 234 ]
XBXG schreef:

Ik heb er ook aan zitten denken om eventueel de gasmeter te verplaatsen naar diegene op het dashboard. Mijn Chic-stuur blokkeert precies mijn zicht op de gasmeter. Het is daarom dus even wennen om tijdens het rijden naar links te buigen en langs m’n linker knie te moeten kijken hoeveel de gasmeter aangeeft… Rolling Eyes  Laughing

Och, da’s maar franje, bij iedere bocht slaat zo’n ding toch weer anders uit. Zolang het rode lampje niet brandt is er niets a/d hand, en op je dagteller rijden went snel genoeg.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 27 februari 2007 10:59 PM
  [ # 235 ]
XBXG schreef:

Ik snap niet helemaal waarom er wordt getwijfeld aan mijn gasmeter.
Het rode lampje brandde en de tank was leeg. Lijkt me redelijk samenhangend… Rolling Eyes

En Marcel, ik dacht juist dat ik het met jou had gehad over impulsaankopen… Zodra ik ga nadenken over een Citroën, wordt het weer een Dyane. Maar dat is weer een heel andere discussie.  Laughing
Juist de impulsaankopen maken het leven leuk, vind ik. Gelukkig staat Patje74 daarmee op 1 lijn, en velen met hem. De reden dat ik deze BX heb gekocht, is puur omdat ie beschikbaar kwam op het moment dat ik een nieuwe baan kreeg met bijbehorend beter salaris. Kortom; AX eruit, droom-BX erin, want wit, LPG en automaat.  Wink

Hmmm, misschien had je dan in dit geval een impulsaankoop moeten doen. Volgens mij is een Dyane behoorlijk bedrijfzeker. Zit nix op, dus d’r kan nix kapot.  Very Happy Very Happy

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 februari 2007 12:13 AM
  [ # 236 ]

@Karel & Marcel:

De grootste overeenkomst tussen m’n (ex-)Dyane en mijn huidige BX is dat ik bij beide op de dagteller reed.  Laughing

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 februari 2007 12:22 AM
  [ # 237 ]
karel schreef:
Alcyone schreef:

Werkt jouw LPG tankmeter trouwens niet goed?

Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?

JA Smile

Heel veel zelfs, toen ik nog bij die LPG boer werkte.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 februari 2007 12:33 AM
  [ # 238 ]

Juist, “die” LPG-boer…. waar ik morgen of overmorgen toch even langsrijd…. Evil or Very Mad

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 februari 2007 02:43 AM
  [ # 239 ]
PrutsyLJ schreef:
mpostma schreef:

Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik

Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten Cool

Misschien heb je hier wel wat aan:
 

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 februari 2007 02:46 AM
  [ # 240 ]
karel schreef:
PrutsyLJ schreef:
mpostma schreef:

Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik

Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten Cool

Misschien heb je hier wel wat aan:
 

HEE!! DIe kon ik niet vinden via de eerder gemelde links. Briljant.

Profiel  
 
 
16 van de 40
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook