Mooie blauwe bougie-kabels zijn niet lelijk?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
patje74 schreef:karel schreef:citroenc2 schreef:karel schreef:Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?
ja die heb ik wel gezien
Koester de gedachte daaraan dan maar!
Na tonnen aan LPG-kilometers heb ik er nog nooit eentje niet zien werken.
In mijn BX 16V was de meter van de LPG-tank doorgekoppeld op de benzinemeter op het dashboard. Werkte prima. Daarna ook nog een paar duizend kilometer in een 19 TRS gereden met een zelfde soort meter. Ook die werkte heel goed. Beide auto’s waren / zijn voorzien van een Vialle installatie.
De lampjes op de schakelaar van de C4 doen het ook prima, in mijn vroegere C5 werkte het ook prima en in mijn Clio die ik ooit gereden heb werkte de lampjes ook goed. Ik heb eigenlijk alleen in de Clio een keer een LPG-brandstofmeter gehad die niet werkte. En die is toen gefixt.
oudelut schreef:Mooie blauwe bougie-kabels zijn niet lelijk?
Sja, niet helemaal mijn smaak, maar ze zaten er net vers op toen ik ‘m kocht.
Ik heb er ook aan zitten denken om eventueel de gasmeter te verplaatsen naar diegene op het dashboard. Mijn Chic-stuur blokkeert precies mijn zicht op de gasmeter. Het is daarom dus even wennen om tijdens het rijden naar links te buigen en langs m’n linker knie te moeten kijken hoeveel de gasmeter aangeeft…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik heb er ook aan zitten denken om eventueel de gasmeter te verplaatsen naar diegene op het dashboard. Mijn Chic-stuur blokkeert precies mijn zicht op de gasmeter. Het is daarom dus even wennen om tijdens het rijden naar links te buigen en langs m’n linker knie te moeten kijken hoeveel de gasmeter aangeeft…
Ach, dat laatste werkt in de C4 nog steeds zo. Heb de schakelaar daar juist laten plaatsen omdat die anders onelegant midden in het dashboard gehakt zou zijn…
XBXG schreef:In het kader van “leer je eigen auto kennen”, ben ik daar nog niet aan toe gekomen.
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik niet eens de intentie heb om ooit injectiespul te gaan/willen leren kennen.Dan maar even een foto van de krachtbron van mijn BX, wellicht is daar wat op te zien: klik!
Aha, een verdelerloze ontsteking!
mpostma schreef:XBXG schreef:In het kader van “leer je eigen auto kennen”, ben ik daar nog niet aan toe gekomen.
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik niet eens de intentie heb om ooit injectiespul te gaan/willen leren kennen.
Dan maar even een foto van de krachtbron van mijn BX, wellicht is daar wat op te zien: klik!Aha, een verdelerloze ontsteking!
Jazeker, zoals alle 1600’s vanaf aug. 1991, dus hoogstwaarschijnlijk met een BDY motor en een Magneti Marelli G6 ontstekingscomputer, opgeleukt met LPG-spul.
Ich bin ein Breaker
Is het beruchte brandstofrelais niet stuk of disabled? Dat prachtige bruine relais op het rechter binnenscherm, voor de kijkers links op de foto
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
mpostma schreef:Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik
Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
XBXG schreef:Ik heb er ook aan zitten denken om eventueel de gasmeter te verplaatsen naar diegene op het dashboard. Mijn Chic-stuur blokkeert precies mijn zicht op de gasmeter. Het is daarom dus even wennen om tijdens het rijden naar links te buigen en langs m’n linker knie te moeten kijken hoeveel de gasmeter aangeeft…
Och, da’s maar franje, bij iedere bocht slaat zo’n ding toch weer anders uit. Zolang het rode lampje niet brandt is er niets a/d hand, en op je dagteller rijden went snel genoeg.
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:Ik snap niet helemaal waarom er wordt getwijfeld aan mijn gasmeter.
Het rode lampje brandde en de tank was leeg. Lijkt me redelijk samenhangend…En Marcel, ik dacht juist dat ik het met jou had gehad over impulsaankopen… Zodra ik ga nadenken over een Citroën, wordt het weer een Dyane. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Juist de impulsaankopen maken het leven leuk, vind ik. Gelukkig staat Patje74 daarmee op 1 lijn, en velen met hem. De reden dat ik deze BX heb gekocht, is puur omdat ie beschikbaar kwam op het moment dat ik een nieuwe baan kreeg met bijbehorend beter salaris. Kortom; AX eruit, droom-BX erin, want wit, LPG en automaat.
Hmmm, misschien had je dan in dit geval een impulsaankoop moeten doen. Volgens mij is een Dyane behoorlijk bedrijfzeker. Zit nix op, dus d’r kan nix kapot.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
@Karel & Marcel:
De grootste overeenkomst tussen m’n (ex-)Dyane en mijn huidige BX is dat ik bij beide op de dagteller reed.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:Alcyone schreef:
Werkt jouw LPG tankmeter trouwens niet goed?
Een niet-lullig bedoelde directe vraag: heb jij er ooit eentje gezien die wél goed werkte dan?
JA
Heel veel zelfs, toen ik nog bij die LPG boer werkte.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Juist, “die” LPG-boer…. waar ik morgen of overmorgen toch even langsrijd….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
PrutsyLJ schreef:mpostma schreef:Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik
Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten
Misschien heb je hier wel wat aan:
Ich bin ein Breaker
karel schreef:PrutsyLJ schreef:mpostma schreef:Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik
Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten
HEE!! DIe kon ik niet vinden via de eerder gemelde links. Briljant.