En dat zwarte kastje erachter ook niet ??
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:Een Progress heeft geen deurverklikkertje, dus ook geen schakelaartjes
Een kapotte-lamp-indicator vind ik niet zo boeiend… doe je een hoop werk, brandt er maar heel af en toe eens zo’n lampje. En als het dan brandt, probeer je zo snel mogelijk te zorgen dat ‘t niet meer brandt.
In de progress zaten inderdaad geen schakelaartjes Ik had gehoopt dat ze er stiekem toch in zaten omdat Citroën maar één type deurslot had gemaakt, maar helaas..
Over die lampjes: wat je zegt is natuurlijk wel zo, maar alle lampjes op dat paneeltje werken zo. Als er een deurverklikker brandt probeer je er ook voor te zorgen dat ‘ie zo snel mogelijk uit is. De functie van het display is dat als er iets op brandt, je actie moet ondernemen. Daarom zijn de lampjes ook rood. Op je dashbord zijn rode lampjes ook geen goed teken.
Bram schreef:Nog een berichtje voor Knackor…..ik heb vandaag even 4 nieuwe gloeibougiess in de TZD-turbo van mijn zoon laten zetten (is mijn ex dus) en toen zag ik dat rare ronde ding ook zitten met die stekker erop tegen het tussenschutbord.
Weet nog steeds niet waar dat ding voor dient, wel zit er ook vlak achter een rechthoekig kastje aan vast (in de paravanbak dus)...net als bij jou.
Marten had er ook al geen verklaring voor….heel geheimzinnig allemaal.
Kijk eens aan. Het mysterie breidt zich langzaam maar zeker uit…
In mijn auto zit inderdaad startblokkering, onding. Maar ik meen me te herinneren dat dat zwarte kastje erachter ook in de TZD turbo van JHD zat. Die was ook op de meeting toch? Overigens zitten onder dat kapje (het kastje is alleen een kapje) enkel een paar relais. Ik hoop dat karel weet wat het ronde ding is, het feit dat niemand het kent maakt mij extra nieuwsgierig
Maargoed, ik ben vandaag dus langs de sloop geweest. De schakelaartjes in de deuren heb ik niet kunnen bemachtigen, dus sorry oudelut! Als ik er een keer één zie waar ze opzitten zal ik aan je denken. Heb wel een dop meegenomen voor in mijn wielkast achter, alleen hij past niet. Kennelijk is zo’n dop voor een break anders dan voor een berline. Jammer voor mij.
Wel wat andere leuke dingen gevonden Onbelangrijk, maar wel leuk! Een spiegelschakelaar uit een xm, dezelfde als een bx, mét werkende verlichting. En hij is ook al geschikt voor twee elektrische spiegels, hoeft niet omgesoldeerd te worden. Wellicht handig voor de toekomst als ik ooit nog eens een elektrische linkerbuitenspiegel wil monteren
Ook heb ik 3 raamschakelaars uit de xm meegenomen, ook met werkende verlichting. Nu nog eens goed gaan overdenken of ik liever verlichte knoppen heb, of éénknopsbediening Ik denk dat ik voor de verlichte knoppen ga.
/edit: van slechts 1 van de knoppen is de verlichting werkend Nahja een paar nieuwe lampjes doen wonderen. En helaas heb ik ook niet de keus tussen verlicht of éénknopsbediend. Deze schakelaar past niet op de stekker. Het blijft dus onverlicht, éénknopsbediend.
Ook heb ik de gordelsluiting uit een Volvo 440 gehaald (met dank aan Mechuccio voor de tip ) en wat denk je? Mijn gordel past er gewoon in! Dat wordt dus binnenkort een werkend gordellampje in mijn bix
En ik vond nog wat leuks in de Volvo: een Citroën-gevarendriehoek! Die kon ik niet laten liggen natuurlijk.
Echter, ik ga ‘m zelf niet gebruiken dus hij gaat in het aangeboden-topic.
Nou had ik ook beloofd om een paar foto’s te maken en te gaan kijken of en iets te knutselen is voor de armsteun, maar ik ben er even klaar mee voor vandaag na een tijdje door de regen te hebben gesjokt en in afgeragde slopers te hebben gehangen. Dus dit gaat allemaal een andere keer plaatsvinden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ook heb ik de gordelsluiting uit een Volvo 440 gehaald (met dank aan Mechuccio voor de tip ) en wat denk je? Mijn gordel past er gewoon in! Dat wordt dus binnenkort een werkend gordellampje in mijn bix
In zo’n Volvo zit dat ding volgens mij ook nog gekoppeld aan een schakelaar in de stoel. Als er niemand op zit, brandt ook het lampje niet. Maar goed, daar geldt ‘t natuurlijk ook voor de bijrijder.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:Ook heb ik de gordelsluiting uit een Volvo 440 gehaald (met dank aan Mechuccio voor de tip ) en wat denk je? Mijn gordel past er gewoon in! Dat wordt dus binnenkort een werkend gordellampje in mijn bix
In zo’n Volvo zit dat ding volgens mij ook nog gekoppeld aan een schakelaar in de stoel. Als er niemand op zit, brandt ook het lampje niet. Maar goed, daar geldt ‘t natuurlijk ook voor de bijrijder.
Ik zag inderdaad wel dat die draad naar de zitting van de stoel ging, maargoed die truc ga ik niet uithalen. Ik ga het ook alleen werkend maken voor de bestuurdersstoel.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Knäckor schreef:Ook heb ik de gordelsluiting uit een Volvo 440 gehaald (met dank aan Mechuccio voor de tip ) en wat denk je? Mijn gordel past er gewoon in! Dat wordt dus binnenkort een werkend gordellampje in mijn bix
Heheh dat was dus een goede gok!
Dan ga ik het bij mezelf binnenkort ook maar eens inbouwen
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Mechuccio schreef:Knäckor schreef:Ook heb ik de gordelsluiting uit een Volvo 440 gehaald (met dank aan Mechuccio voor de tip ) en wat denk je? Mijn gordel past er gewoon in! Dat wordt dus binnenkort een werkend gordellampje in mijn bix
Heheh dat was dus een goede gok!
Dan ga ik het bij mezelf binnenkort ook maar eens inbouwen
Heerlijk is dat, nutteloze lampjes werkend maken Ik zit me alleen nog even af te vragen hoe ik dat draadje in de stekker van het verklikkerpaneeltje ga krijgen. Misschien een keer een stekker van een sloper afknippen?
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat zwarte ‘kastje’ zit er bij mij inderdaad ook in, maar is alleen een kapje voor een relais houdertje. Erg handig als je nog een relaitje kwijt moet, je schroeft hem er zo aan.
Het rare ronde geval ervoor blijft een mysterie
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mssl schreef:knäckor schreef:Mechuccio schreef:Knäckor schreef:Ook heb ik de gordelsluiting uit een Volvo 440 gehaald (met dank aan Mechuccio voor de tip ) en wat denk je? Mijn gordel past er gewoon in! Dat wordt dus binnenkort een werkend gordellampje in mijn bix
Heheh dat was dus een goede gok!
Dan ga ik het bij mezelf binnenkort ook maar eens inbouwenHeerlijk is dat, nutteloze lampjes werkend maken Ik zit me alleen nog even af te vragen hoe ik dat draadje in de stekker van het verklikkerpaneeltje ga krijgen. Misschien een keer een stekker van een sloper afknippen?
Goed werk Knackor ! Lekker actief op het forum en met ‘‘opleuken’’ van je BX!
Ach, het houdt je van de straat he
Eveneens ben ik tevens ook.
Je bent creatief bezig. Nog andere suggesties voor leuke opties?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
V2 schreef:Leuk topic met goede acties
Mijn (licht nutteloze) bijdrage: heb me ooit eens laten vertellen dat de ‘licht-werkt’-lampjes in een oude Corvette op basis van een glasvezel-kabel-systeem werken ... weet niet of het waar is, maar als het zo is is dat natuurlijk erg gaaf, brandvrij, en een ultieme gadget
Ik weet ook niet of het waar is, maar het klinkt wel aannemelijk. Zo simpel bedacht, en het zou zo goed als feilloos moeten werken! Het enige nadeel is dat je letterlijk een glasvezeldraad moet trekken van al je lampen naar je interieur, dat gaat me dan weer net wat te ver.
Hoe dan ook vind ik het een geniaal idee
B_iks schreef:Je bent creatief bezig. Nog andere suggesties voor leuke opties?
Nee nog niet echt ops: Maar ik hoop binnenkort de oplossing te hebben om een armsteun uit de achterbank voor te bevestigen. Dan ben ik blij, en ik ben geloof ik niet de enige dan
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Maar ik hoop binnenkort de oplossing te hebben om een armsteun uit de achterbank voor te bevestigen. Dan ben ik blij, en ik ben geloof ik niet de enige dan
Was je die armsteun in mijn TZD niet opgevallen, laatst bij de meeting in Heusden ?
Is geen originele…maar zit heerlijk, is ook lekker breed en je kan er ook een hoop troepjes in kwijt.
Kost 23 euro bij de betere autoshop.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:knäckor schreef:Maar ik hoop binnenkort de oplossing te hebben om een armsteun uit de achterbank voor te bevestigen. Dan ben ik blij, en ik ben geloof ik niet de enige dan
Was je die armsteun in mijn TZD niet opgevallen, laatst bij de meeting in Heusden ?
Is geen originele…maar zit heerlijk, is ook lekker breed en je kan er ook een hoop troepjes in kwijt.
Kost 23 euro bij de betere autoshop.
Ja daar staat me wel wat van bij. Wat ik me er van kan herinneren zag het er wel netjes uit Maar ik wil de armsteun uit een andere achterbank. Mega-groot en hetzelfde stofje als de stoelen!
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Zo, vanmorgen even bezig geweest met de middenarmsteun. Het zit nu een beetje zoals de bedoeling is. Nog niet afgewerkt, maar zo moet het ongeveer worden. Misschien krijg ik nog wel een beter idee, maar dit plan heeft wel een kans van slagen
De kenners herkennen hier een omgekeerde middenconsole in Aan stukjes gezaagd, zit nog niet vast, binnenkant is nog niet afgewerkt en… de armsteun moet nog echt vastgezet worden met een schanier Hij ligt nu nog steeds een soort van los ops: De achterraamschakelaars zie je zitten in het bakje van de tweede middenconsole
Hier zie je duidelijk dat het nog niet netjes is. Ik wil de verzaagde middenconsole vastzetten zonder de huidige middenconsole te beschadigen. Of in ieder geval zo min mogelijk. De binnenkant moet nog van lelijke randjes worden ontdaan en bekleed met een stukje vloerbedekking. Door middel van een extra schotje kan je er dan gelijk een opbergvakje van maken Daarvoor moet wel de armsteun vast zitten en kunnen schanieren. Ook moet ik nog een mooiere oplossing bedenken voor de achterraamschakelaars, maar voor nu zit het wel even.
Dan nog een paar foto’s van de pookknutsel:
De foto hierboven heb ik gemaakt toen ik me een seconde of 10 heel erg artistiek voelde
En nog een paar foto’s van de auto zelf:
Erg fout Citroën-logo. Van een XM, maar ik geloof niet dat ik het mooi vind. Daarom gaat het er zeer waarschijnlijk weer af. Heb nog geen ax met een mooi logo op de sloop gevonden.
Binnenkort meer nieuws!
Eveneens ben ik tevens ook.
Super! Ik ben zelf ook al bezig geweest met een armsteun van de achterbank, maar ben nog niet zo ver gekomen, omdat ik niet wist hoe ik het vast ging zetten. Zo als jij het nou gedaan hebt ben je je gordelhouders in iedergeval ook niet steeds kwijt onder de armleuning! Wat een idee zeg..
Oja, geweldige break!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ziet er zeer goed uit Ricolt. Mijn enige opmerking is dat het voor het comfort wat lekkerder is als de armsteun hoger staat. Zo kan je al leunend op de armsteun ook nog je stuur vast houden . Maaruh mooi werk hoor, als dit netjes afgewerkt gaat worden vind ik deze armsteun mooier als de originele
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005