Laptop verliest draadloze verbinding
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 februari 2007 05:30 PM

Even een vraagje voor de computerfreaks.

Een vriendin van mij heeft een probleem met haar laptop. Zodra de powercable wordt aangesloten stop de draadloze verbinding. Het is een vrij nieuwe Acer laptop. Ze maakt momenteel gebruik van de standaard in de laptop ingebouwde WLAN verbinding in combinatie met een Wireless router van @Home. Ik heb het probleem al wel eens vaker gehoord, maar heb helaas niet gehoord hoe het opgelost kon worden.

Iemand een idee?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 februari 2007 05:34 PM
  [ # 1 ]

Als de standaard Acer software ook nog geinstalleerd is, dan moet je eens naar de power-opties kijken (die staat ergens in je taskbar) daar kun je per powerunit afzonderlijk instellen wat wel en niet aan mag staan, en zo kan het zijn dat om de een of andere vage reden de computer zo ingesteld is dat hij automatisch zijn draadloze verbinding(en) uitschakeld zodra hij op netstroom staat!
(overigens zou ik er in dat geval gewoon een kale windows op zetten, al die standaard meuk die ze op die fleps gooien kost mij teveel prestaties)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 februari 2007 05:35 PM
  [ # 2 ]
Mechuccio schreef:

Als de standaard Acer software ook nog geinstalleerd is, dan moet je eens naar de power-opties kijken (die staat ergens in je taskbar) daar kun je per powerunit afzonderlijk instellen wat wel en niet aan mag staan, en zo kan het zijn dat om de een of andere vage reden de computer zo ingesteld is dat hij automatisch zijn draadloze verbinding(en) uitschakeld zodra hij op netstroom staat!
(overigens zou ik er in dat geval gewoon een kale windows op zetten, al die standaard meuk die ze op die fleps gooien kost mij teveel prestaties)

Aha, dat klinkt wel als redelijk eenvoudig. Ik ga er eens naar kijken vanavond.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 februari 2007 10:39 AM
  [ # 3 ]
mpostma schreef:
Mechuccio schreef:

Aha, dat klinkt wel als redelijk eenvoudig. Ik ga er eens naar kijken vanavond.

Het was idd hopeloos eenvoudig op te lossen Very Happy. Wat mij betreft kan dit draadje op slot.

Edit M&M : ok ;- )

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook