XBXG schreef:@Karel & Marcel:
De grootste overeenkomst tussen m’n (ex-)Dyane en mijn huidige BX is dat ik bij beide op de dagteller reed.
Hi,Hi, dat deed ik met de Charleston ook altijd. Plaktellertje erin en om de 250 km tanken. De aanwezige benzinemeter had meer de functie van een zwabber.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:XBXG schreef:@Karel & Marcel:
De grootste overeenkomst tussen m’n (ex-)Dyane en mijn huidige BX is dat ik bij beide op de dagteller reed.
Hi,Hi, dat deed ik met de Charleston ook altijd. Plaktellertje erin en om de 250 km tanken. De aanwezige benzinemeter had meet de functie van een zwabber.
Hihi, moet ik nu ook. De tankmeter van de diesel is de laatste tijd nogal van slag. Ik heb de vlotter al wel vervangen, maar dat hielp niks. Gelukkig is het gele lampje nog wel accuraat en werkzaam. Dagteller bijna op 900 km en idd. het lampje staat aan (als ik het contact aan doe).
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mpostma schreef:karel schreef:PrutsyLJ schreef:mpostma schreef:Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik
Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten
HEE!! DIe kon ik niet vinden via de eerder gemelde links. Briljant.
Maar nog steeds geen lijst met meetwaarden of output per component, zoals wel in de vraagbaak bij de Bosch mono-jetronic staat. Hier hebben we nog steeds niet al te veel aan.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:mpostma schreef:karel schreef:PrutsyLJ schreef:mpostma schreef:Misschien iemand die een schema van de magnetti marelli injectie online heeft?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt: Klik
Mijn vader en ik hebben deze site iig zeer gewaardeerd toen de GTi na het schadeherstel niet wou starten
HEE!! DIe kon ik niet vinden via de eerder gemelde links. Briljant.
Maar nog steeds geen lijst met meetwaarden of output per component, zoals wel in de vraagbaak bij de Bosch mono-jetronic staat. Hier hebben we nog steeds niet al te veel aan.
Er staat alles in wat je echt nodig hebt; veel van de sensoren zijn sowie gelijk. Ik moet nog wel ergens een lijstje waardebereiken hebben liggen - ik zet ‘t er wel bij als ik het vind.
Ich bin ein Breaker
Vanmiddag ben ik bij de LPG-specialist langs geweest en, zoals ik al verwachtte, niet kunnen uithalen. Helaas.
(het enige wat ik kon doen was een nieuwe afspraak maken, maar dat heb ik direct afgewimpeld)
Verder ben ik even naar de sloop in Eemnes geweest, alwaar een fantastische vroege GTI staat, met net interieur en slechts 150.000 km op het Jaeger-klokkenwerk.
Deze BX had nog een goede ruitenwissermotor zonder speling op de as. Dit apparaat zal ik aanstaand weekend monteren in mijn BX, zodat de ruitenwisser niet meer met een doffe klap doorslaat tot op het linker voorscherm.
Ook hing al een tijdje de dikke witte stekker los die normaalgesproken vastzit aan dat zwarte doosje dat naast de radiateur hangt aan de bestuurderskant. Wat dit doosje doet is mij niet duidelijk, wél dat er Valeo op staat. Vanuit de GTI heb ik doosje meegenomen en gemonteerd op mijn BX. Helaas resulteerde dit in een teleurstellend effect: zodra ik de motor start, verschijnt op het dashboard het STOP-lampje en het koelwaterlampje.
Kan iemand mij uitleggen waar dit zwarte doosje voor dient??
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Vanmiddag ben ik bij de LPG-specialist langs geweest en, zoals ik al verwachtte, niet kunnen uithalen. Helaas.
(het enige wat ik kon doen was een nieuwe afspraak maken, maar dat heb ik direct afgewimpeld)Verder ben ik even naar de sloop in Eemnes geweest, alwaar een fantastische vroege GTI staat, met net interieur en slechts 150.000 km op het Jaeger-klokkenwerk.
Deze BX had nog een goede ruitenwissermotor zonder speling op de as. Dit apparaat zal ik aanstaand weekend monteren in mijn BX, zodat de ruitenwisser niet meer met een doffe klap doorslaat tot op het linker voorscherm.Ook hing al een tijdje de dikke witte stekker los die normaalgesproken vastzit aan dat zwarte doosje dat naast de radiateur hangt aan de bestuurderskant. Wat dit doosje doet is mij niet duidelijk, wél dat er Valeo op staat. Vanuit de GTI heb ik doosje meegenomen en gemonteerd op mijn BX. Helaas resulteerde dit in een teleurstellend effect: zodra ik de motor start, verschijnt op het dashboard het STOP-lampje en het koelwaterlampje.
Kan iemand mij uitleggen waar dit zwarte doosje voor dient??
Eh, dat is je nog niet duidelijk ondanks het brandende lampje?
Het is het kastje wat van de koelvloeistofniveau-staafjes (is het woord “sensor” amper waard) een begrijpelijk aan/uit signaal maakt voor het koelvloeistoflampje.
Er zit ook een draad aan van de LHM-niveau schakelaar, maar ik dacht dat die er signaaltechnisch niet door verwerkt werd. Wel is dat de bron van de “verwarring” van de signalen, ik denk als er een slecht contact zit in de rest v/d draden aan het kastje.
De oorzaak van jou probleem kan zijn dat de koelvloeistofniveausensor vervuild of weggerot is, of gewoon een wat te laag peil natuurlijk.
Ich bin ein Breaker
De sensor bij deze auto is niet meer jofel, trust me!
Emiel
Peil is goed en het kastje heb ik dus vandaag vervangen door die van de GTI.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Peil is goed en het kastje heb ik dus vandaag vervangen door die van de GTI.
Dan moet je eens de sensor uit de radiateur klikken (bajonetfitting) en de pinnetjes die erop zitten schoonschuren. Vervolgens weer monteren en waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.
BX19trs schreef:De sensor bij deze auto is niet meer jofel, trust me!
Emiel
Daar kan echt _niks_ aan kapot, of hij moet weggerot wezen. Gewoon schoonborstelen met de staalborstel moet echt voldoende zijn.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:BX19trs schreef:De sensor bij deze auto is niet meer jofel, trust me!
Emiel
Daar kan echt _niks_ aan kapot, of hij moet weggerot wezen.
Als ie is gecorrodeerd is idd niet jofel meer.
mpostma schreef:karel schreef:BX19trs schreef:De sensor bij deze auto is niet meer jofel, trust me!
Emiel
Daar kan echt _niks_ aan kapot, of hij moet weggerot wezen.
Als ie is gecorrodeerd is idd niet jofel meer.
Het zijn maar twee gewone koperstaafjes; verouderde / vervuilde / verzuurde koelvloeistof leidt tot afzettingen en die borstel je zo weg. Zegt niks over het onderliggende koper.
Ich bin ein Breaker
Overigens werd mij bij de LPG-boer verteld dat wellicht de lambdasonde kaduuk is, waardoor het exorbitante verbruik op LPG te verklaren is en wellicht ook het motormanagementlampje dat zo 1 x per week eens een tijdje gaat branden tijdens het rijden (en ook weer automatisch uitgaat).
Wat denken de kenners van deze stelling omtrent de lambdasonde?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Overigens werd mij bij de LPG-boer verteld dat wellicht de lambdasonde kaduuk is, waardoor het exorbitante verbruik op LPG te verklaren is en wellicht ook het motormanegementlampje dat zo 1 x per week eens een tijdje gaat branden tijdens het rijden (en ook weer automatisch uitgaat).
Wat denken de kenners van deze stelling omtrent de lambdasonde?
Toen mijn vader nog in de 1.6 Chic reed op gas, hebben we 1 keer een kapotte lambda gehad. Dit resulteerde in gigantische backfires, auto was niet fatsoenlijk aan de praat te houden, en schokte gigantisch. Bij mijn eigen GTi heb ik ook een kapotte lambda gehad wat resulteerde in gigantisch inhouden en niet fatsoenlijk stationair willen lopen. Ik twijfel dus een beetje aan de strekking van de LPG boer….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
XBXG schreef:Overigens werd mij bij de LPG-boer verteld dat wellicht de lambdasonde kaduuk is, waardoor het exorbitante verbruik op LPG te verklaren is en wellicht ook het motormanagementlampje dat zo 1 x per week eens een tijdje gaat branden tijdens het rijden (en ook weer automatisch uitgaat).
Wat denken de kenners van deze stelling omtrent de lambdasonde?
Het is niet uit te sluiten. Maar goed te meten. Kijken of de waarde van de lambdasonde in bedrijf pendelt.
Maar hadden ze nog een verklaring voor het feit dat ie op benzine niet meer goed loopt sinds ze er mee bezig zijn gweest? Dat is gewoon een makkelijk concreet punts waar je ze mee om de oren kan slaan.