Nou gooi het probleem hier maar neer
Injectiehuis is goed
Ecu ook
Injectie weerstand ook
Dit is allemaal getest op een andere 1.4 AX.
Andere kabelboom schoon gemaakt en helemaal gecontroleerd en nog steeds doet de AX het niet. De brandstof pomp doet helemaal niks. Ook die 2 relais kastjes vervangen.
Probleem is dat de brandstofpomp niks doet en injector spuit niks in. Met een constante 12v doet de pomp het wel (en niet zo zachtjes ook). Maar injector doet dan nog niks. Zet ik een 12v op voorste stekker van injectie huis 1 van die gele draden spuit ie een constante straal in en kan ik hem gewoon starten als ik gas erop hou. En loopt ie gewoon maar duidelijk te veel benzine blauwe rook, stinken en knallen uit de auspuff.
Uitlezen gaat ook niet lampje blijft gewoon branden
Iemand die nog een idee heeft?
Ontstekingsmodule? iets van een stroomverdeler , spanningsregelaar ofzo?????
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
kakanox schreef:lijkt wel of je een alarm hebt…
Nog niet Ligt geduldig te wachten. Word zo langzamerhand gek van die ax.
Vervolg;
Contactslot lijkt mij prima in orde.
1 Van de 2 relaiskastjes klikt wel als ik me contact aanzet de andere niet. Waarschijnlijk is deze van het ontstekingsgedeelte want vonken doet ie wel. Die andere zou dan voor de brandstofinspuiting moeten zorgen deze doet helemaal niks. Hoe kan ik meten of die wel spanning krijgt of controleren of die wel goed is?
En hoe vervang je een Ontstekingsmodule / Besturingsapparaat zo staat het omschreven op masterbase. Had gelezen dat je met koelpasta moet doen ofzo. Ik wil deze effies proberen van een andere AX 1.4 is dit mogelijk? Aangezien zo’n ding niet echt goedkoop is.
Grts
kakanox schreef:ff loshalen en direct 12V op het relais zetten zou op z’n minst de welbekende klik op moeten leveren. Je kan hem er ook tussenuit halen en gewoon direct 12V op de handel zetten (Bij wijze van test)
als ie vonkt doet je ontstekingsmodule het ook. anders wekt ie niet genoeg spanning op nl.
Relais is goed. En 12 v direct op de handel zetten? Hoe wat wie en waar doe je dat? Welke draad neem je bijvoorbeeld?
Zal morgenmiddag even een pic schieten en plaatsen.
Meer tips, ideeën zijn welkom!
kakanox schreef:ik zie genoeg plek om een multimetertje aan te sluiten.
Wat een wijze woorden Dat ik daar niet eerder aandacht.
Niemand een idee?????
We gaan weer verder;
Op 1 relais die het niet doet staat 2 keer 12 v en die ene die het wel doet 1 keer 12 v. (is inmiddels bij mij 11.4 geworden na tig startpogingen).
Op de stekker van de ecu staat met contact aan op 5 contacten 12v. Zonder contactslot om helemaal geen één!!!! Dit kan toch nooit kloppen moet toch altijd minimaal 1 constante 12v opstaan voor het geheugen?
Ontstekingmodule los gehaald en nog zo’n klein zwart kastje erbij. Dit lijkt allemaal in orde. Zat beetje olie resten onder de ontstekingsmodule deze schoongemaakt er terug gezet. Moet hier nou wel of geen koelpasta of middeltje tussen?
Stekker v/d brandstofpomp staan ook geen 12 v
Ik begin het bijna op te geven dus euh HELLUP
Het lijkt wel alsof alles meezit als het mooi weer is
Vandaag weer eens aan de slag gegaan samen met Rooney om deze AX tot leven te wekken en met succes
Na lang bestuderen van het elektrisch scheme, meten en doormeten, had ik de juiste draad gevonden waar een constante +12V op hoort te staan. Volgens het schema gaat deze direct vanaf de accu via de voedingskast naar de ECU en de 2 relais, waarvan er 1 de pomp aanstuurt en de andere de ECU, dus 3x een +12V die nodig is. Deze draad gaat ergen via het schutbord naar binnen en weer naar buiten ergens in de wielkast, een beetje vaag bij een type-1 waar de voedingskast rechtsvoor ontbreekt.
We hebben er direct +12V van de accu opgezet, de auto wilde nog niet starten, andere ECU erop en de motor draaide, maar nogal beroerd stationair. Andere stappenmotor erop en het motortje liep als een naaimachientje
Jaaaaah ze doet het weer echt super!
Ga vandaag alles in orde maken netjes wegwerken etc.
Als er iemand nog een bosch 2.2 ecu heeft liggen voor een 1.4 laat het me weten aub.
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Rooney schreef:Ontstekingmodule los gehaald en nog zo’n klein zwart kastje erbij. Dit lijkt allemaal in orde. Zat beetje olie resten onder de ontstekingsmodule deze schoongemaakt er terug gezet. Moet hier nou wel of geen koelpasta of middeltje tussen?
Ja, er moet koelpasta tussen. Ik gebruik spul van een PC-speciaalzaak.
Maar je ‘ziet’ niks aan die module. Gewoon even een andere proberen.
Heb je de beruchte witte stekker onder de ECU ook al schoongemaakt?
De brandstofpomp stopt na 2 seconden of zo automatisch met pompen als er geen ontsteking plaats vindt. Dus dat kan kloppen .
Wat was het probleem nou?
Handjes schreef:Wat was het probleem nou?
Dat kun je lezen in mij vorige post
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
ZX1.4i schreef:Handjes schreef:Wat was het probleem nou?
Dat kun je lezen in mij vorige post
Oh, had ik niet (goed) gelezen, ik zag niks staan in rooneys post namelijk .
Net even een ecu gescoord op de sloop + injectie weerstand uit een ZX voor 25 euro’tjes vond de prijs echt meevallen!!! Hele kabelboom alles ingetaped etc netjes weggewerkt. Nu alleen nog de stappenmotor, heb er zelf nog 1 liggen die ga ik vanavond proberen en dan is de AX gewoon weer perfect
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
Welke sloop was dat?
Handjes schreef:Welke sloop was dat?
Populier in Rotterdam (vlakbij alexandrium)