Interieur: Loszittende deurpanelen Pallas bekleding
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 26 februari 2007 07:28 PM

Hallo allen,

Nu even een vraag over het interieur: De met leer beklede deur panelen van onze Pallas laten los en gaan op een hinderlijke manier in de weg hangen. Steeds voor en na het instappen duw ik de panelen op hun plek. Zodoende heb je ook geen armsteun meer in de deur.

Ik heb al naar de klemmetjes gekeken en die weer terug gebogen maar dat lijkt niet veel uit te maken. De ondergrond lijkt van een soort hardboard dat in de loop der jaren is gekrompen of verbogen.

Weet iemand misschien een manier om dit orgineel op te lossen. Ik kan altijd een gat boren met een parker om ervan af te zijn maar ik wil het graag netjes houden. Kan ik misschien nieuwe klemmetjes kopen?

Ik hoor graag wat raad.

Dank en groet,
Peter

Peter

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7306

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 februari 2007 07:39 PM
  [ # 1 ]

als het voor de bodemprijs moet:
deurpanelen verwijderen, nietjes eruit halen, boardpaneel aftekenen op nieuw board en dan weer vastnieten.
met nieuwe boardplaat en een nietmachine (bouwnmarkt) ben je,voor 4 deuren, met 30 euro klaar.

zelf heb ik kant en klare deurpanelen gekocht bij chyparse en daar het leer opnieuw opgeniet Very Happy kost ietsje meer maar geeft een als nieuw uitziend resultaat Wink ben er ook niet de man naar om er maar een parkers in te draaien. Evil or Very Mad

Oh ja, je zou om te beginnen eerst eens die witte dopjes in de deurgaatjes kunnen vervangen: klemt al een stuk beter maar aangezien je het heb over kromme/verbogen deurpanelen…............

met als resultaat:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7580

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 februari 2007 04:45 PM
  [ # 2 ]

Bij mij zijn er heel keurig in de hoekjes glanzende parkers op een conisch ringetje gemonteerd. Scheelt een hoop gedoe en alleen kenners zien dat ‘t ooit anders bedoeld was.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook