Heb even vorige bericht gewijzigd. Heb even monteur erin laten rijden. Conclusie: turbo doet niks. Of de wastegate misschien open staat is zo niet te zien, de turbo zit verscholen tussen de motor en het schutbord. je ziet zo dus niks. Weet iemand of je dit eenvoudig kan checken zonder de hele boel uit te bouwen?
even over het starten:
Heb al wel de gloeipitten doorgemeten, die zijn goed. Ook wel vaag dat ie niet vlot wil starten. tenzij ie goed warm is en je zet de motor uit en daarna direct weer aan.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Lijkt mij dat je het startprobleem eerst moet oplossen, waarschijnlijk heb je dan ook (een deel van )h het turbo probleem bij de kop. Bovendien kun je er dan nog mee rijden
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
huizing schreef:Heb even vorige bericht gewijzigd. Heb even monteur erin laten rijden. Conclusie: turbo doet niks. Of de wastegate misschien open staat is zo niet te zien, de turbo zit verscholen tussen de motor en het schutbord. je ziet zo dus niks. Weet iemand of je dit eenvoudig kan checken zonder de hele boel uit te bouwen?
even over het starten:
Heb al wel de gloeipitten doorgemeten, die zijn goed. Ook wel vaag dat ie niet vlot wil starten. tenzij ie goed warm is en je zet de motor uit en daarna direct weer aan.
Accu te zwak ?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
huizing schreef:Heb even vorige bericht gewijzigd. Heb even monteur erin laten rijden. Conclusie: turbo doet niks. Of de wastegate misschien open staat is zo niet te zien, de turbo zit verscholen tussen de motor en het schutbord. je ziet zo dus niks. Weet iemand of je dit eenvoudig kan checken zonder de hele boel uit te bouwen?
even over het starten:
Heb al wel de gloeipitten doorgemeten, die zijn goed. Ook wel vaag dat ie niet vlot wil starten. tenzij ie goed warm is en je zet de motor uit en daarna direct weer aan.
Zie je alleen van onderaf
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
NIEUWS! Er waren twee slangaanluitingen waar niks op aangesloten zat. (bij het inlaatspruitstuk en 1 bovenop de hogedrukpomp) De citroen garage stelde voor om deze twee eenvoudig weg met elkaar te verbinden.. (precies wisten ze het ook niet omdat de xm niet meer voor onderhoud komt)
Vervolgens starten: Hij sloeg direct aan… (joepie) vervolgens proefrijden: de auto trok iets beter en i.p.v. 155 wilde ie nu 165. Turbodrukmeter deed het nog steeds niet..
Vervolgen op de de brug: bij de turbo zat alles zichtbaar goed, maar de slang van de turbodrukmeter lag verscholen los. (deze moest volgens de monteur op het inlaatspruitstuk: we hebben de eerste verbindinb dus weer losgemaakt. vervolgens starten en gas geven: de turbodrukmeter deed het! Daarna weer hoopvol proefrijden: dat viel tegen, de wagen was weer een slak geworden die slecht wou starten. Nu heb ik zelf iets geimproviseerd: Ik heb middels een T-stuk alle slangen met elkaar verbonden. (de aansluiting bovenop de hogedrukpomp zit er nu dus ook bij) Nu start ie vlot, heb ik een turbodruk en rijd ie een stuk vlotter. Ben dus blij. Waarschijnlijk zorgt de turbodruk op de hogedrukpomp voor een rijker mengsel waardoor ie beter loopt) Maar zoals gezegd: het is nog niet optimaal. ik denk dat de pomp moet worden afgesteld, wat denken jullie?
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Hij moet dik 190 kunnen..
misschiern wil ie nog wel harder, maar daar was het te druk voor.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
huizing schreef:Waarschijnlijk zorgt de turbodruk op de hogedrukpomp voor een rijker mengsel waardoor ie beter loopt) Maar zoals gezegd: het is nog niet optimaal. ik denk dat de pomp moet worden afgesteld, wat denken jullie?
Ik weet niet waar je woont….maar je zou eens naar Renard kunnen rijden in Beneden Leeuwen (omg. Tiel)....dat zijn echt Citrofielen en hebben veel verstand van de wat oudere Citroen diesels.
Diesel
Renard Automobiles legt het accent op diesel. Een veelgehoorde uitspraak bij Renard is dan ook: “Diesel heeft de toekomst”.
De Franse moderne dieseltechniek kent een lange historie. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de huidige HDI motoren bij de beste motoren ter wereld horen. Ook andere gerenommeerde merken, zoals Jaguar, Toyota, Suzuki en Ford, maken gebruik van Peugeot diesels.
Diesel voordelig
Doordat de dieselmotor zo sterk is, is de levensduur van een dieselauto relatief langer dan die van een benzineauto of auto op gas. Wist u trouwens dat een dieselauto al bij 10000 km per jaar voordeliger is dan een benzineauto? Klik hier om het zelf na te rekenen.
Klanten vragen zich vaak af waarom Renard niet voor auto’s op LPG kiest?
Op basis van jarenlange ervaring heeft Renard ervaren dat:
een LPG motor minder lang mee gaat. Vooral de cilinderkop is na ca. 200.000 Km versleten.
een LPG motor meer onderhoud vergt dan een dieselmotor.
een LPG motor meer kans heeft op een elektronische storing als gevolg van het inbouwen van LPG.
een LPG auto een lagere inruilwaarde heeft.
En tenslotte verwacht Renard dat LPG in de nabije toekomst minder goed verkrijgbaar zal zijn dan nu het geval is.
(vooral dat laatste is me natuurlijk uit het hart gegrepen)
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
He gelukkig Bram, ik was al even bang dat dit een bericht zou worden waarin je je mening over LPG niet zou geven.
Gr Martijn