Veel succes met het opknappen, als je ondeskundige hulp nodig hebt dan hoor ik het natuurlijk wel he .
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Hey echt een ‘79-er kleur ... en dat kleurt goed bij mijn break
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hoop dat die weer snel zweeft
wel beetje jammer dat deze GS maar 1 foto verdient in dit topic
arjan_verkade schreef:hoop dat die weer snel zweeft
wel beetje jammer dat deze GS maar 1 foto verdient in dit topic
Ik heb er toch al 3 gezien. Maar niet getreurd. Ik heb er nog wel eentje voor je. Onderstaande foto werd gemaakt op de peage tussen Tours en Blois op de terugweg, direct nadat ik de GS had opgehaald bij de dealer (!) waar ik em gekocht had. De foto werd geschoten vanuit de diesel die toen overigens nog maar een paar maanden turbodiesel was (en nog lang geen Turbo D12)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:arjan_verkade schreef:hoop dat die weer snel zweeft
wel beetje jammer dat deze GS maar 1 foto verdient in dit topic
Ik heb er toch al 3 gezien. Maar niet getreurd. Ik heb er nog wel eentje voor je. Onderstaande foto werd gemaakt op de peage tussen Tours en Blois op de terugweg, direct nadat ik de GS had opgehaald bij de dealer (!) waar ik em gekocht had. De foto werd geschoten vanuit de diesel die toen overigens nog maar een paar maanden turbodiesel was (en nog lang geen Turbo D12)
das een mooie
bedoelde van jezelf natuurlijk
Ziet er op de foto’s uit als een mooie strakke GS
Jammer dat je ze nog maar zo weinig tegenkomt.
Succes met opknappen
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Update:
Vandaag stevig begonnen met sleutelen.
Hier staat de GS nog in vol ornaat te pronken.
Het was echt een speurtocht, sleutelen aan zo’n GS. Bij het verwijderen van front, bumper en keienbak bleef ik maar boutjes en moertjes vinden op de meest onmogelijke plekken.
Uiteindelijk lukte het toch om ook het laatste boutjes van de keienbak te vinden. Deze is eigenlijk nog nagenoeg gaaf. Geen tot nauwelijks roestschade. Alleen een deukje. Typisch weer voor zo’n franse plattelandswagen. Het roest nauwelijks, maar echt zuinig wordt er ook weer niet mee omgesprongen.
Hierna verder gegaan met alles wat zo’n beetje aan de motor vast zit. Die uitlaat is echt hopeloos. Ik was blij dat de bouten makkelijk losgingen, want het is echt geen pretje om erbij te komen. De aandrijfassen waren het volgende aandachtspunt. Eigenlijk zijn ze van onderaf wel makkelijk los te maken van de bak. Handrem erop, aan beide kanten 2 boutjes losmaken. Handrem eraf, wiel 120 graden verder draaien. Weer aan 2 kanten de boutjes losmaken. VErvolgens handrem er weer af, weer het wiel 120 graden verder verdraaien en nu aan beide kanten de laatste 2 boutejes verwijderen.
De uitlaat was trouwens niet best meer. De achterste pot was al eens creatief gemaakt (waarschijnlijk met een DS pot) met 2 midden uitgangen achter. Het hotspotpijpje aan passagierszijde was ook hopeloos verrot en ook in het Y-stuk onder de motor zat een flink roestgat. Dit was ook goed te horen want de motor knetterde op zijn laatste kms behoorlijk.
Het resultaat is een motor die er “bijna” uitgevist kan worden. Hij zit alleen nog vast aan de achterste steun (aan de versnellingsbak) en ik moet nog het schakelpookje bovenop de bak losmaken.
Resultaat:
Al met al toch een uur of 7 bezig geweest om deze situatie te bereiken. Ter contrast: bij een gemiddelde BX heb ik de motor er in 4 uur uit, zonder hulp.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed komt. Succes !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed komt. Succes !
Haha, hij wel
Hoezo, die fraaie *Boxer-roffel* van een Subaru impreza…de GS had het allang
Hoewel het alweer 22 jaar geleden is dat ik een GS break had…blijf ik het vooral fraaie techniek vinden…geen gedonder met waterpompen en zo…je kon er vrijwel continue volgas mee rijden (zeiden ze toen, of dat ook zo is weet ik niet ops: )...ik zal dit draadje met interesse blijven volgen.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Maar je blijft goed op weg
Wat een klus zeg!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Bram schreef:Hoezo, die fraaie *Boxer-roffel* van een Subaru impreza…de GS had het allang
Hoewel het alweer 22 jaar geleden is dat ik een GS break had…blijf ik het vooral fraaie techniek vinden…geen gedonder met waterpompen en zo…je kon er vrijwel continue volgas mee rijden (zeiden ze toen, of dat ook zo is weet ik niet ops: )...ik zal dit draadje met interesse blijven volgen.
Ooit eens koppelingsplaten van een GS vervangen? mhhh…fraaie techniek: Nee!
Ijs schreef:Bram schreef:Hoezo, die fraaie *Boxer-roffel* van een Subaru impreza…de GS had het allang
Hoewel het alweer 22 jaar geleden is dat ik een GS break had…blijf ik het vooral fraaie techniek vinden…geen gedonder met waterpompen en zo…je kon er vrijwel continue volgas mee rijden (zeiden ze toen, of dat ook zo is weet ik niet ops: )...ik zal dit draadje met interesse blijven volgen.
Ooit eens koppelingsplaten van een GS vervangen? mhhh…fraaie techniek: Nee!
Nja, de techniek is best fraai. Het motortje loopt als een naaimachientje. Maar het is niet erg sleutelvriendelijk.