16v met pech
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-05-2004

Gepost: 04 december 2004 11:25 AM

Het zijn allemaal pechgevallen op het moment.
Gisteravond vanuit mijn werk richting huis, in het begin prima rijden, maar bij het warm worden na zo´n 300 meter hield hij ermee op.
Een klein beetje gas geven wil nog, maar geef ik iets meer gas, dus bij optrekken dan smoort hij helemaal.
Zelf gekeken, zat te denken aan een luchtslang, maar niets te vinden.
Na wat tikken op stappenmotor en luchtweger controleren, nog steeds niets gevonden.

Toen de ANWB maar gebeld, één van de beste anwb´ers tot nu toe.
Vond het een hele mooie auto.
na een half uur zoeken nog steeds niets gevonden, alles gecontroleerd.
Op een gegeven moment viel het de ANWB´er op dat als je gasgeeft, de uitlaat juist stopt met roken, hij voelen en ik gasgeven, valt dus de uitlaat inderdaad helemaal stil bij gasgeven.
De ANWB´er vermoedde een dichte kat, maar ja die heb ik niet.
Ik zit er nu zelf aan te denken dat mijn demper dicht zit, dat een paar “leuke” mensen er iets ingepropt hebbe.n.
De auto is afgesleept naar de garage, waar ik hem strax op de brug zet en maar ga zoeken.
Heeft iemand nog tips waar ik op kan gaan letten?
En hoe waarschijnlijk is het dat ik gelijk heb qua die uitlaat?
Hoop snel van jullie te horen.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 04 december 2004 12:05 PM
  [ # 1 ]

dus er komt wel rook uit als de auto stationair draait?
dan lijkt het mij niet erg waarschijnlijk dat je uitlaat verstopt zit eigenlijk.
lijkt wel of je motor er gewoon mee nokt boven een bepaald toerental.
bougies niet gewoon gaar?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-05-2004

Gepost: 04 december 2004 06:21 PM
  [ # 2 ]

de oplossing is inmiddels gevonden Smile
Toen ik bezig was met de uitlaat zag ik dat er rond het benzine filter bij de pomp het wat nat was.
Ik dacht dus al aan een eventuele vol filter of een lekkend filter.
Heb het filter gedemonteerd en er een nieuwe opgezet, deze lag toevallig op voorraad Smile
Ook toen was het probleem nog niet verholpen.
Heb toen nog de temperatuursensor vervangen, ook dit loste niets op.
Ik was eigenlijk een beetje ten einde raad.
Ineens kwam ik op het “heldere” idee op de ecu maar eens te resetten.
De accupool ff los en maar ff een sigaretje roken.
Bij het opnieuw monteren ff weer proberen en…...

Ja hij doet het weer Smile
Waarschijnlijk heeft er toch iets mis gezeten in een sensor.
Ik ben bang dat het lampje op mijn dashboard ook niet werkt.
Zal deze binnenkort maar even allemaal vervangen.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 04 december 2004 06:34 PM
  [ # 3 ]
BX16v schreef:

de oplossing is inmiddels gevonden Smile
Toen ik bezig was met de uitlaat zag ik dat er rond het benzine filter bij de pomp het wat nat was.
Ik dacht dus al aan een eventuele vol filter of een lekkend filter.
Heb het filter gedemonteerd en er een nieuwe opgezet, deze lag toevallig op voorraad Smile
Ook toen was het probleem nog niet verholpen.
Heb toen nog de temperatuursensor vervangen, ook dit loste niets op.
Ik was eigenlijk een beetje ten einde raad.
Ineens kwam ik op het “heldere” idee op de ecu maar eens te resetten.
De accupool ff los en maar ff een sigaretje roken.
Bij het opnieuw monteren ff weer proberen en…...

Ja hij doet het weer Smile
Waarschijnlijk heeft er toch iets mis gezeten in een sensor.
Ik ben bang dat het lampje op mijn dashboard ook niet werkt.
Zal deze binnenkort maar even allemaal vervangen.

computers en auto’s Rolling Eyes
zucht, geef mij maar carburateurs Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2004 12:58 AM
  [ # 4 ]
metro2005 schreef:
BX16v schreef:

de oplossing is inmiddels gevonden Smile
Toen ik bezig was met de uitlaat zag ik dat er rond het benzine filter bij de pomp het wat nat was.
Ik dacht dus al aan een eventuele vol filter of een lekkend filter.
Heb het filter gedemonteerd en er een nieuwe opgezet, deze lag toevallig op voorraad Smile
Ook toen was het probleem nog niet verholpen.
Heb toen nog de temperatuursensor vervangen, ook dit loste niets op.
Ik was eigenlijk een beetje ten einde raad.
Ineens kwam ik op het “heldere” idee op de ecu maar eens te resetten.
De accupool ff los en maar ff een sigaretje roken.
Bij het opnieuw monteren ff weer proberen en…...

Ja hij doet het weer Smile
Waarschijnlijk heeft er toch iets mis gezeten in een sensor.
Ik ben bang dat het lampje op mijn dashboard ook niet werkt.
Zal deze binnenkort maar even allemaal vervangen.

computers en auto’s Rolling Eyes
zucht, geef mij maar carburateurs Twisted Evil

Doe mij maar dit :

Groet,
Marten

Profiel  
 
BX16v
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-05-2004

Gepost: 05 december 2004 01:41 AM
  [ # 5 ]

Jaja

ConfusedConfused:

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2004 01:48 AM
  [ # 6 ]
BX16v schreef:

Jaja

ConfusedConfused:

De dieselvariant van een carburateur. Ofwel een goeie ouwe mechanische inspuitpomp zoals ze zijn te vinden op de diesels voordat hier common rail zijn intrede deed.

De variant hierboven is de Bosch inspuitpomp van mijn motorblok gefotografeerd op het moment dat het kale blok nog in mijn garagebox lag.

/Marten

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 december 2004 03:55 AM
  [ # 7 ]

Tsja, carburateurs…geweldig….totdat je ze mag gaan afstellen… Confused
Ik vind het leuk om altijd het maximale te halen uit iets, echter bij zoiets als een carb wordt ik behoorlijk lusteloos….

Waarschijnlijk heb je er bij grote motoren minder last van maar bij 2.1 en 70 cc motoren willen die krengen niet eens aanslaan, laat staan dat je er het maximale uit kan halen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 december 2004 01:48 PM
  [ # 8 ]
mpostma schreef:
BX16v schreef:

Jaja

ConfusedConfused:

De dieselvariant van een carburateur. Ofwel een goeie ouwe mechanische inspuitpomp zoals ze zijn te vinden op de diesels voordat hier common rail zijn intrede deed.

De variant hierboven is de Bosch inspuitpomp van mijn motorblok gefotografeerd op het moment dat het kale blok nog in mijn garagebox lag.

/Marten

Qua betrouwbaarheid onovertroffen!  Cool  Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook