Stom ik zie nou pas dat die rubbers een “snee” hebben waardoor je ze van de stabistang af kan halen.
Nou dat moet als klus dus dan wel meevallen!
Had ik moeten weten toen de draagarmen eraf kwamen…..
Jos van der Voort
nu we het hier toch over draagarmen hebben.
de mijne klapt alleen als ik terugschakel zeg maar en dan een flinke peut gas geef.
mijn monteur zei dat dat dat waarschijnlijk de draagarmrubbers zijn.zx-kwaal zegt ie.
hij is een erkende citroen-monteur.
zou dat zo kunnen zijn?Zo ja,is het dan verstandig om de armen,rubbers en fuseekogels van een donor-zx afhaal en zelf erop zet.
deze staat niet op de sloop,maar bij iemand in de tuin.
de hele auto is trouwens te koop voor 250 euro.
het gaat om een 1.9 volcane.
misschien iets voor een sloop/sleutel-meeting?
greetz.
het zou dus iets anders moeten zijn.
voordat ik de auto kocht is wel de aandrijfashoes vervangen.
hij maakt nu ook een tikkend geluid als ik rechtsaf ga.
ik weet dat deze monteur zeer betrouwbaar is,gezien de vele mensen die ik over hem gehoord heb.
wat niet weg neemt dat ook hij iets over het hoofd kan zien.
ik wil gewoon van dat die bijgeluid(jes)en af!!
greetz.
haha,
daarom zette ik het ook niet in het bericht.
dat zei hij dus ook tegen mij,om het voor mij begrijpelijk te maken.
maar dat was over dat tikken in de bocht idd.
ik ga hem ff bellen over die draagarm.
hij werkt voor zo’n laag uurloon(30 euro) dat ik daar zelf niet voor ga klooien.
en zo lezende duurt rubbers en armen vervangen maar een klein uurtje.
greetz.
Keezx schreef:ZX-Enschede schreef:Stom ik zie nou pas dat die rubbers een “snee” hebben waardoor je ze van de stabistang af kan halen.
Nou dat moet als klus dus dan wel meevallen!
Had ik moeten weten toen de draagarmen eraf kwamen…..
Mijn voorspelling;
gaat niet helpen, die rubbers woren op den duur wat ruim , maar bij geen enkele auto van mij (ik heb het dan over > 1000000 km in 30 jaar in doorgaans bejaarde vehikels) heb ik ooit die rubbers vervangen wegens bijgeluiden.
Dan heb ik dus geen idee meer wat het nog zou kunnen zijn. De auto deed het al voordat we het blok vervingen. De onderste motorsteun is toen verwisseld voor de beste van de twee en die was gewoon goed. Die boven de bak was ook goed en de andere is nagelnieuw.
Kortom het motorblok klappert niet, alle rubberwerk is vervangen op de centrale stuurkogel na en de rubbers van de stabistang. Ook de rechter veerpoot is vervangen.
Ik weet het dan ook niet meer….
Jos van der Voort
zx_1.8 schreef:nu we het hier toch over draagarmen hebben.
de mijne klapt alleen als ik terugschakel zeg maar en dan een flinke peut gas geef.
mijn monteur zei dat dat dat waarschijnlijk de draagarmrubbers zijn.zx-kwaal zegt ie.
hij is een erkende citroen-monteur.
zou dat zo kunnen zijn?Zo ja,is het dan verstandig om de armen,rubbers en fuseekogels van een donor-zx afhaal en zelf erop zet.
deze staat niet op de sloop,maar bij iemand in de tuin.
de hele auto is trouwens te koop voor 250 euro.
het gaat om een 1.9 volcane.
misschien iets voor een sloop/sleutel-meeting?greetz.
Als je een sloopmeeting geregeld krijgt. Er is een Volcane gesloopt in Roermond. Als er in deze Volcane centrale vergrendeling zit dan wil ik die vast reserveren.
Jos van der Voort
zx_1.8 schreef:nu we het hier toch over draagarmen hebben.
de mijne klapt alleen als ik terugschakel zeg maar en dan een flinke peut gas geef.
mijn monteur zei dat dat dat waarschijnlijk de draagarmrubbers zijn.zx-kwaal zegt ie.
hij is een erkende citroen-monteur.
zou dat zo kunnen zijn?Zo ja,is het dan verstandig om de armen,rubbers en fuseekogels van een donor-zx afhaal en zelf erop zet.
deze staat niet op de sloop,maar bij iemand in de tuin.
de hele auto is trouwens te koop voor 250 euro.
het gaat om een 1.9 volcane.
misschien iets voor een sloop/sleutel-meeting?greetz.
Dat klapperen bij terugschakelen en gasgeven, dan zou ook ook denken aan de motorsteunen. Bij mij was de motorsteun aan de passagierskant ook overleden en die is ook al een keer vervangen.
Jos van der Voort
die heeft hij al nagelopen en dat was het niet.
volgende week worden er nieuwe rubbers opgezet.
hopen dat het dan over is!
greetz/
Nieuwe rubbers of draagarmen?
Als je toch bezig bent zou ik voor die twee tientjes ook de stabistang rubbers meenemen….
Omdat ik dat niet gedaan heb mag ik nog een keer onder de auto.
En euh… lijkt erop dat je wel erg veel vertrouwen hebt in die monteur.
Jos van der Voort
daar zit ik dus aan te denken.
om dus maar meteen de draagarmen met fuseekogel te vervangen.
ik ga af op zijn deskundigheid idd.
kan best wel sleutelen,maar dat soort dingen wil ik zeker weten dat het goed gebeurt.
je moet weten wat je moet doen en niet klakkeloos alles loshalen.
maar het is misschien beter om maar meteen de draagarmen te vervangen?
Alleen nieuwe rubbers = 56 euro.
Draagarm + nieuwe rubbers = 46 euro. Dan zitten de rubbers en de fusee kogel er al op. http://www.winparts.nl. Als je alleen al kijkt naar de hoeveelheid werk die het vervangen van de rubbers is. Die moeten er afgebeiteld/geslepen worden en dan weer erop geperst. Ik weet niet of je die monteur per uur moet betalen maar dan wist ik het wel. Gewoon bij winparts bestellen en per kant in 20 minuten eronder.
En neem dan ook die stabilisatorstangrubbers mee. Daar kun je zo bij als de draagarm eraf is en die kosten maar een 10-tje per stuk.Dan hoef je maar 1 keer onder de auto en niet twee keer zoals ik.
Jos van der Voort
ik denk dat ik dat maar ga doen ja.
maar in principe kun je niks fout doen dus?
niet dat ik het dadelijk erger maak dan dat het was!
trouwens,jij hebt toch de haynes?
is het mogelijk dat ik daar een kopie van zou kunnen krijgen?
zo ja,alvast bedankt daarvoor!
ik kan wel eens aan die jongen van die zx vragen of daar cv opzit.
en anders zou ik misschien een topic kunnen starten om te kijken of er gegadigden zijn om die auto te kopen en te sleutelen?
greetz.
Dat slopen ben ik wel voor te vinden als er CV opzit. Ik heb ook nog wel wat andere kleine dingen. Ik wil de mistlichten dan ook misschien wel hebben.
Ik stuur je even een PB over de Haynes.
Over dat fout doen… Ik heb het ook niet zelf gedaan maar nu ik het een keer gezien heb durf ik het wel aan.
Jos van der Voort
ik zal het hem eens vragen over de cv.
dan ga ik eens ff rondvragen onder mijn vrienden,die weten ook wel wat van auto’s.
anders kan ik jou misschien een keer uitnodigen om te helpen?
het beste is dus om ook de stabi.stangrubbers te vervangen meteen?
de levertijd was 2 á 3 dagen.
Voor die 20 euri zou ik die rubbers meenemen…
Jos van der Voort