Gaat allemaal goedkomen, kan ik vanavond lekker alle frustraties over m’n werk van me afsleutelen!!!
Maar dat hoort in het grote klaagtopic geloof ik!
Emiel
BX19trs schreef:Gaat allemaal goedkomen, kan ik vanavond lekker alle frustraties over m’n werk van me afsleutelen!!!
Maar dat hoort in het grote klaagtopic geloof ik!Emiel
Uho..need any help? (gereedschap aangeven enzo.. )
Succes vanavond. Maar dat wel lukken denk ik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik ben weer thuis en heb behoorlijk wat kunnen doen!
Allereerst de link naar de foto’s:
Die kan je eventueel ernaast houden voor de foto’s, ik kan ze hier niet zichtbaar maken in het topic, de foto’s staan op chronologische volgorde.
Ik ben begonnen met het demonteren van het spruitstuk, ik heb de injecteurs en de rail laten zitten dit keer, dat scheelt weer werk, het losmaken van de vulpijp van de olie is altijd een drama, maar deze zal ik moeten aanpassen i.v.m. een verharde slang waar ook een scheur inzit.
De gaskabel en de kabel van de kickdown moeten los, daarna kunnen de stekkers van de injecteurs eraf en de bobine moet losgekoppelt worden en de benzine toevoer en retour moet los, dan kun je het spruitstuk gaan lossschroeven.
Het spruitstuk zit vast met een pakking die verlijmd zodra je hem vastschroeft, deze plakt vast en gaat stuk, die moet dus weer vervangen worden.
Als het spruitstuk eraf is heb je zicht op de startmotor en de bedrading, duidelijk zichtbaar is de chaos van draden onder het spruitstuk, deze zal ik bij montage voorzien van tape.
De startmotor zit met 3 bouten vast, imbus 8 meen ik, en achterop de startmotor moeten de stekkers los en de beugel die op het blok zit moet los en voila, de startmotor kan gedemonteerd worden.
Bij mijn oude startmotor zat in een van de gaten geen schroefdraad meer…
Ik heb de aansturing van het relais voorzien van een nieuw stekkertje, deze stekkertjes willen wel een oxideren en afbreken, dat blijkt wel bij mijn BX!
Op de foto’s kun je de bedrading en het stekkertje zien, ook is zichtbaar waar het stekkertje is afgebroken op het startrelais van de startmotor.
Vervolgens heb ik het spruitstuk en de cilinderkop weer helemaal schoongemaakt en ontvet voor de nieuwe pakking.
Morgen komt met de post de andere startmotor en donderdagavond zal ik alles weer gaan monteren en hopenlijk kan ik dan met de BXweer naar huis! het zal wel moeten want zaterdag gaan we de koppeling vervangen van Alexxxxx zijn visa!
Emiel
De startmotor is met de pakketdienst gekomen zostraks, morgen ga ik proberen om de GTi weer rijdende te krijgen!
Emiel
De BX rijdt weer als vanouds!
Emiel
Super! Is de Visa MPV al leeg gehaald ?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De visa is leeg, het interieur staat te pronkrn in mijn garage ik besef dat ik nu al ruimtegebrek heb
Emiel
BX19trs schreef:De visa is leeg, het interieur staat te pronkrn in mijn garage ik besef dat ik nu al ruimtegebrek heb
Emiel
Het ruimtegebrek is hier ook een issue . Helaas kan ik de kosten van een garagebox nog even niet opbrengen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Als ik die foto van dat stekkertje zo zie: was toch wel mogelijk een andere stekker erop te solderen? Of was er nog meer loos? In elk geval mooi dat ie weer rijdt. Zo’n automaat zonder startmotor is echt lastig.
Ik zit er inmiddels stevig aan te denken om een ruimte erbij te huren voor een hopelijk geschikte prijs!, dan kan ik eindelijk al mijn onderdelen en troepjes kwijt..
Emiel
mpostma schreef:Als ik die foto van dat stekkertje zo zie: was toch wel mogelijk een andere stekker erop te solderen? Of was er nog meer loos? In elk geval mooi dat ie weer rijdt. Zo’n automaat zonder startmotor is echt lastig.
Dat stekkertje was inderdaat prima te solderen, echter was het schroefdraad ook verdwenen uit een van de drie bevestigingsgaten van de startmotor, ik heb gelukkig een goede gebruikte kunnen regelen via dit forum!
Emiel
BX19trs schreef:De BX rijdt weer als vanouds!
Emiel
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
mooi dat je weer lekker kan rijden
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Genieten maar weer van de BX en de automaat, daar is-t-ie voor gemaakt.
Leuk trouwens Emiel dat je de werkzaamheden zo met ons deelt. Leer ik er ook nog eens wat van. Foto’s erbij en hup daar hebben we weer een paar pagina’s van onze eigen Forum-manual.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!