remcylinder zit muurvast
ariecitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 04-10-2004

Gepost: 02 maart 2007 12:14 AM

van mijn saxo 1.4 i uit 1996 wil de ik de achterremmen en de remcilinders vernieuwen omdat deze laatste lekten. Ik heb een week van te voren de wartelk van de leiding helemaal ingespoten maar ik krijg de wartel niet los. Ik gebruik een speciale “ringsleutel met gleuf “. ben bang als ik doordrasai dat hij afbreekt

iemand een tip om dit toch los te krijgen ??

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 02 maart 2007 12:19 AM
  [ # 1 ]

Warmstoken met een gasbrandertje, als het sleuteltje niet meer wil eerst met een waterpomptang en als het helemaal niet wil met een griptang, anders wordt het ook een nieuwe leiding vrees ik!

Emiel

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 maart 2007 03:45 AM
  [ # 2 ]
BX19trs schreef:

Warmstoken met een gasbrandertje, als het sleuteltje niet meer wil eerst met een waterpomptang en als het helemaal niet wil met een griptang, anders wordt het ook een nieuwe leiding vrees ik!

Emiel

En waarmee is het ingespoten?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ariecitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 04-10-2004

Gepost: 04 maart 2007 10:13 AM
  [ # 3 ]

ik heb de wartel met kruipolie ingespoten

wat zou ik dan precies warm moeten stoken, ik neem aan de ankerplaat??

Mijn angst is dta de wartel afbreekt en dat een gedeelte in de ankerplaat blijft zitten, als ikd eleiding moet vernieuwen , oke weer wat werk maar dat moet dan maar

OF

Is het een idee het binnewerk van de nieuwe remcylinder over te zetten in de oude remcilinder ??

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 maart 2007 06:05 PM
  [ # 4 ]
ariecitroen schreef:

ik heb de wartel met kruipolie ingespoten

wat zou ik dan precies warm moeten stoken, ik neem aan de ankerplaat??

Mijn angst is dta de wartel afbreekt en dat een gedeelte in de ankerplaat blijft zitten, als ikd eleiding moet vernieuwen , oke weer wat werk maar dat moet dan maar

OF

Is het een idee het binnewerk van de nieuwe remcylinder over te zetten in de oude remcilinder ??

Ok, just asking, als het maar geen WD40 was.

Remcylinders overzetten lijkt me geen goed idee; het gaat om de passing en afdichting tussen beiden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
ariecitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 04-10-2004

Gepost: 26 maart 2007 10:40 AM
  [ # 5 ]

En hij is los !!!! IK heb de speciale ringsleutel voor de remleidingswartel ( mooi scrabble woord) met de hamer een flinke tik gegegeven en daarna de sleutel voorzichtig op de wartel getikt .  Eeerts een klap op de wartle en de ankerplaat gegeven .
Met een verlengstukje een grotere hefboom gemaakt en daarna: LOS . Alles netjes schoongemaakt en daarna de Saxo verwend met verse remolie en nieuwe achterremmen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook