Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:waterman771 schreef:blooper1963 schreef:
Ga je zo een gasinjectiesysteem monteren waarbij je een lambda sonde en de rest nodig hebt ,zoals bij moderne wagens??
ja, maar het probleem is iemand te vinden die dit alles wil inbouwen en programeren. Die gast die het voorheen deed wil ‘t eigenlijk niet meer doen omdat het teveel tijd kost. ( lees: hij verdient er niet genoeg aan… )
‘t systeem is gewoon te koop en een LPG specialist kan ‘t ook wel inbouwen, maar er is een specialist nodig die het computertje kan inlezen… dat schijnt echt heel lastig te zijn. Maar goed, ik ben bezig die gast te bewegen het nog 1 keer te doen. speciaal voor mij…hierbij heel veel succes gewenst!ik wou dat ik je kon helpen!
‘t zal wel eens gaan lukken, maar ik baal er van dat alles weer om geld draait… ‘t is namelijk een heel interessante klus om te doen. Maar, wellicht zijn er in belgië gasten die dit soort werk kunnen doen?
Kijk maar eens op deze site: http://www.luccio.nl/html/products.htm
kan ik altijd eens naar horen, maar kan niets beloven,met die stomme wetgevingen hier in België
blooper1963 schreef:Hellow allen;
hier nog een paar beeldjes van mijn SM tijdens een uitstap met de Belgische club!
Veel SM’s voor op een Belgische club uitstap.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zo! vandaag de laatste hand gelegd aan het reinigen en reviseren van mijn carburators,zodat ik ze zaterdag er in kan lepelen en hopelijk start ze,zodat ik de motor warm kan rijden en ze fijn afstellen.
Nu had ik wel een vraagje: voor de specialisten hier: bij het reviseren,is het mij opgevallen dat bij de middelste carburator,de 2 sproeiers voor de acceleratie bij het vast geschroefd zijnde,er niet even hoog uitsteken! is dit normaal?? want ik heb ze er terug uit gehaald en vergeleken,en ze zijn eerst en vooral even lang,ze zijn van het zelfde caliber en heb ze beide verwisseld,maar aan dezelfde kant steekt er één sproeier 1 mm hoger. Bij de eerste en de laatste carburator zitten die steeds op gelijke hoogte. ook heb ik in de middelste carbu. gekeken en er zit niks in of in de weg. misschien hoort dit wel zo en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet op gelet heb bij het demonteren.
Wie o wie kan mij hier bij helpen??
Ik zou denken dat ze dan allemaal hetzelfde moeten zitten, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Kan ook niet gaan kijken want motor staat nog steeds niet thuis.
Bogaard en/of Waterman moeten dit wel weten volgens mij.
Zitten je nieuwe kleppen er ook al in?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Ik zou denken dat ze dan allemaal hetzelfde moeten zitten, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Kan ook niet gaan kijken want motor staat nog steeds niet thuis.
Bogaard en/of Waterman moeten dit wel weten volgens mij.
Zitten je nieuwe kleppen er ook al in?
neen! dat hangt van walter af!! hij gaat mij helpen met het demonteren van de culassen!! en dan doe ik ze binnen,één per keer om de kleppen te laten plaatsen en de seals te doen en ook de inlaatkleppen laten herinslijpen indien nodig!! en van de gelegenheid ook gebruik maken om de startmotor te reviseren
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb een injectie…
Waterman?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ik heb een injectie…
Waterman?
Ik heb echt geen idee, ik zou zelf zeggen dat het geen moer uitmaakt, als ze maar goed loopt. Wat gebeurt er als je die spoeier in een andere carbu steekt? steekt ze dan ook een milimeter uit???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Ik heb een injectie…
Waterman?
Ik heb echt geen idee, ik zou zelf zeggen dat het geen moer uitmaakt, als ze maar goed loopt. Wat gebeurt er als je die spoeier in een andere carbu steekt? steekt ze dan ook een milimeter uit???
Zou best kunnen dat het niets uitmaakt. Was tenslotte maar 1mm?
Wel raar natuurlijk dat het bij 1 van de 6 is.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:Ik heb een injectie…
Waterman?
Ik heb echt geen idee, ik zou zelf zeggen dat het geen moer uitmaakt, als ze maar goed loopt. Wat gebeurt er als je die spoeier in een andere carbu steekt? steekt ze dan ook een milimeter uit???
ik denk niet dat ‘t verschil zal uitmaken! want de desbetreffende carburator heeft 2 dezelfde acceleratie sproeiers dus als ik die, dat hoger steekt om wissel met die ernaast,dan blijft op dezelfde plaats,de andere sproeier hoger steken! Beide sproeiers zijn ook exact even lang,dus als ik ze in een andere carbu zou schroeven,gaan ze daar gelijk zitten. het hoogteverschil zit hem in de sproeigaten van de middenste carb. En nu denk ik aan iets: nl. in dit of een ander draadje had ik al aangehaald,toen ik mijn bougies der uitdraaide,dat die in cilinder 5,altijd knots verkoold was! Ook toen ik voorheen mijn carb’s had afgesteld met de colortune,had ik op cilinder 5 haast geen regelbereik, en laat het nou net die sproeier wezen die hoger zit???? zou er een foutieve boring in die carb zitten???
@ citrods of @ waterman: kunnen één van julie,of beiden even dit chekken bij julie carb’s??? dus even de kelken en het deksel(misschien???) van de middenste carb halen en meten of die sproeiers een hoogte verschil hebben?? want mocht dit bij julie niet zo zijn,dan moet ik mij een andere carb zien te scoren!! Alhoewel ze vroeger toen ik ze net had,altijd op 6 poten draaide en mooi zoet rond draaide. ook toen ze naar de technische controle geweest is,had ik maar 2,5 ppm CO en ze hebben gemeten aan de kant van de 5de cilinder. Ik begrijp er niets meer van
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hallo ieder;
sinds vandaag zitten mijn carb’s er terug in mits er een inline filter tussen gezet te hebben!! ik had ze voor afgesteld volgens de RTA en na 3 startpogingen starte ze met haken en ogen maar ik heb nu een probleem : ik heb die gaten in de carburamp,om de decompressie te meten niet kunnen boren en die adaptertjes niet kunnen plaatsen dus. Nu kan ik met mijn synchrometer niets meten!! en heb ik andere synchrometers nodig!! Ook is alles uit elkaar geweest en gereinigd!! ik heb alle schroefjes,inclusief de lucht calibreerschroefjes verwijderd gehad ,gereinigd en op de zelfde manier,hoe ze stonden,terug geplaatst,maar aangezien alles nogal sterk verontreinigd was,zullen deze instellingen niet meer kloppen!! NU KOMT DE VRAAG: Is er hier iemand die mijn carb’s eens volledig van in den beginne kan herafstellen,en die ook de nodige materialen heeft om die webers af te stellen?? zodat ze terug goed staan??? Waterman771 bvb ( ik haal je thuis op en breng je terug)?? Ik ben bereid om met de SM ergens halfweg Nederland te rijden!! Als ze er dan ook al geraakt?? want ik herhaal: ze draait niet mooi rond en ik heb dan ook tevens schrik om haar verder te vernielen!! Ik had ‘t aan walter gevraagd,maar die heeft zijn schoonvader die slecht ligt en kan mij dan ook niet helpen!!
Graag had ik hier enig nieuws vernomen van iemand die mij echt kan helpen AUB?? Ik ben tevens bereid ,om de persoon die me wil helpen,te gaan halen en terug te brengen!! Julie zeggen ‘t maar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
deze morgen opnieuw bij koude motor proberen te starten,zonder resultaat ze wil niet meer aanslaan! er komt ook weinig rook uit de uitlaat,maar ze hoest wel en wil precies wel aanslaan,maar ze haakt steeds af!! en backfired dat het een lust is!te arm nu volgens mij!!
HULLEEEEEP!!!!!!!!!!!!!
ik herinder mij nog dat er in het kluwer boekje van de BX een beschrijving staat van hoe je die carburatuers moet afstellen voor een bx sport.
het gaat dan wel om 2 carburateurs maar dat mag de pret niet drukken dat jij er 3 hebt. die methode heb je de synchrometer niet nodig maar gaat het over het stuiteren van ballletjes in een roostertje oid.
wellicht dat iemand op het forum hier ffff een copietje van kan maken.
Ik ben bereid om met de SM ergens halfweg Nederland te rijden!!
p.s. zelfs al zou je ‘m kunnen starten dan zou ik er nog niet mee gaan rijden om enige schade te voorkomen…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:deze morgen opnieuw bij koude motor proberen te starten,zonder resultaat ze wil niet meer aanslaan! er komt ook weinig rook uit de uitlaat,maar ze hoest wel en wil precies wel aanslaan,maar ze haakt steeds af!! en backfired dat het een lust is!te arm nu volgens mij!!
HULLEEEEEP!!!!!!!!!!!!!
Het SM-reddingsteam komt naar je toe!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:deze morgen opnieuw bij koude motor proberen te starten,zonder resultaat ze wil niet meer aanslaan! er komt ook weinig rook uit de uitlaat,maar ze hoest wel en wil precies wel aanslaan,maar ze haakt steeds af!! en backfired dat het een lust is!te arm nu volgens mij!!
HULLEEEEEP!!!!!!!!!!!!!Het SM-reddingsteam komt naar je toe!
YEAH!!!!! Das pas goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!
sorry voor de uitroeptekens,maar ik herleef plots,en vind dit gepast nu dat ik het kan uitschreeuwen van vreugde
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hallo ieder;
Mijn SM loopt weer als een zonnetje!! en dit alles dank zij het SM rescue team!! Hartekijke dank nogmaals aan dit team,welk een goede ervaring bezit
ze hadden het in begin niet makkelijk om de SM goed geregeld te krijgen!maar wederom was dit mijn fout!! Ik had nl de bougiekabels van cilynder 4 en 6 omgewisseld,bij het terug monteren van alles ops: Tja zo iets gebeurt nou één maal en zeker bij een blooper nou een volgend probleem : mijn bovenste radiatorslang is gaar(lekt nog niet,maar zal niet lang meer duren)blijkt er in Nederland iemand te zijn die een versterkte versie van die SM slang zou verkopen!!alleen weet ik niet wie.iemand wel??