dan ga ik de monteur maar afbellen en het zelf gaan proberen.
op hoop van zegen!!!
haha.
Geluk! Draagarm is echt maar drie bouten. Lastig is alleen de fuseekogel maar die ken je met een steun op de goed plek en omhoog en omlaag krikken eruit en erin persen.
Jos van der Voort
Bij mij waren ze rechts voor én achter overleden!
De brokken vielen eruit toen de draagarm eronder uitkwam.
Jos van der Voort
Dat zullen we dan ook nog even moeten nakijken maar zoals ik al zei: de remmerij is eraf geweest bij het wisselen van het blok. Daarvoor en daarna hetzelfde geklapper.
Advies gevraagd: als we toch onder de auto gaan is het dan aante bevelen om gelijk de centrale stuurkogel te vervangen?
Jos van der Voort
peusjoo306,is het dan niet beter om de voorste en achterste rubbers te vervangen?
en dan maar hopen dat het dat is!!
Niet om deze discussie opnieuw aan te zwengelen…
Heb je dit topic al gelezen?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=176448&highlight=douwe
Als je als amateur aan de slag gaat op zaterdag en je wilt maandag weer rijden zou ik gewoon de draagarmen vervangen.
Jos van der Voort
had ik al gelezen ja.
ik zal het hier maar bij laten dan.
Daar hoort in een ander topic van dezelfde topicstarter ook nog een heel verhaal bij over het vervangen van zijn fusee kogels. Dus als je ook een paar dagen bezig wilt prima! Maar voor dit geld zou ik gaan voor het gemak.
Jos van der Voort
peusjoo306 schreef:aleen de rubbers vervangen is niks meer werk dan draagarm wisselen, dus kan met zelf de draagarm wisselen, dan kan met ook deze rubbers vervangen.
en ook de voorste vervangen…..goed kijken of ze niet kapot zijn…mijn ervaring is dat de voorsten nooit wat mis mee is..het zijn altijd de achtersten die er uit liggen met als gevolg een trillende en dweilende auto.
klapper geluiden komen meestal uit de : veerpootlager, stabi stangen, remklauwen, remblokken.
los stuurhuis en ruime kruiskoppeling kunnen ook klong geluiden geven, ook losse subframe bouten kan de boel herrie laten maken.
Uitgesloten is al want nieuw:
- alle rubbers draagarm
- fusee kogels
- stuurkogels
- veerpootlager (andere veerpoot geplaatst)
- remklauw plus blokken (maar die gaan we nog een keer bekijken als de auto aanstaande zaterdag op de brug staat)
los stuurhuis en /of losse subframe bouten nemen we nog mee.
Heeft het zin om ook de centrale stuurkogel te vervangen als we toch onder de auto zijn voor de stabirubbers?
Jos van der Voort
zeg enschede, het is een gok hoor, maar heb je nu al een blik geworpen op de kruiskoppeling van je stuur verhaal ?
Je weet wel dat ding dat vanaf je stuur vertrekt , door het schutbord komt en dan een kruiskoppeling heeft.
Ik had daar speling op zitten en had dus ook één klapperende zijkant. Gek werd ik ervan. Tijdens het verlagen wees een monteur me erop. Ding vervangen, klapperen weg… Ik dacht ook dat het een veerpoot was.
Als ik met die ene kant over een slecht wegdek reed, klapperde echt dat hele wiel..
Zaterdag gaat-ie op de brug. Dan vervangen we de stabirubbers en dan kunnen we ook beter zien of er nog iets anders mis is. Daar komt een echte monteur bij dus dan wordt het allemaal even anders.
Bedankt voor je suggestie. Daar gaan we zeker ook naar kijken.
Jos van der Voort
Vanmiddag wezen uitlijnen en daar de auto op de brug gehad. Ik denk dat we weten wat het is. De stabirubbers haal ik even goed nog op maar we hebben een heel ander vermoeden.
Ik hou die oplossing nog even in mijn zak maar als dat het is zal het voor iedereen een verrassing zijn.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
spannend hoor! ik ben nu toch echt wel benieuwd naar het euvel.
want ondanks mijn telefonische hulp tijdens de veerpoot operatie ben ik nu toch ook wel door mijn wijsheden heen…...........................
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Misschien vrijdagmiddag al….
Jos van der Voort
Tis misschien te simpel om in dit geval die “klapper” te veroorzaken (weet ook niet hoe dit klinkt) maar de plastic delen onder je bumper gaan nog wel eens los zitten bij een ZX en klapperen, met name als de auto in veert. Ik zeg t maar, houwel ik ook niet verwacht dat dit de oorzaak in dit geval is.
Succes ermee! Vervelend probleem
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP