fluidphreak schreef:Lange reizen in de DS zijn juist fantastisch… de reis is al een vakantie/avontuur op zich! Dat plezier geeft een moderne auto niet. Ik neem daar het lawaai en andere eventuele ongemakken graag bij op de koop toe.
Het avontuur spreekt me ook wel aan. Maar ik wil ook ergens zekerheid hebben dat ik aankom En ook: in België rijden er volgens mij heel wat minder LPG-DS’en rond, en à rato van pak ‘m beet 14 liter per 100 km en 1,3€ per liter benzine, is dat een duur reisje
Dit is zeker een aanrader om te doen. Twee jaar geleden een rondreis door Frankrijk gedaan waarbij alles goed verlopen is. Ook met veel van de eerder genoemde leuke reacties van fransozen. En vorig jaar een weekje naar Engeland geweest waarbij ook geen problemen waren.
Tot nu toe heb ik de gereedschapskist gesloten in de kofferbak kunnen laten staan. (hopen dat dit ook zo blijft )
En wat fluidphreak schrijft kan ik alleen maar beamen.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Verleden jaar ben ik naar Le Mans geweest met de DS, naar eurocitro! Dat vond ik een geweldig avontuur en ik moet zeggen ik heb 130 à 140 gereden en had weinig last van ruis!! de motor liet goed horen dat hij aanwezig was! maar de radio bleef goed verstaanbaar.
Verste dat ik met de DS geweest ben was naar het ICCCR in Interlaken / Zwitserland. Geen probeem. Geruis viel en valt heel goed mee, zelfs met open schuifdak. Verbruik (23IE) was toen op de hele rit gemiddeld iets meer dan 10l/100km, met snelheden van 130 à 140.
Een moderne wagen van die grootte doet bijna evenveel.
Ik ben overigens 26.
Heb mijn DS reeds van in 1998 (toen was ik dus 18).
Anderhalf jaar geleden met mijn vorige DS (DS20) naar Gruissan Plage (ken je de film nog Betty Blue 37c Le Matin?) Vanuit Gruissan de kustweg door de Pyreneeen naar Roses, Spanje. In 2 weken 5000 km gereden (met blote voeten en de ramen open) Nooit geen enkele probleem.. één van mijn beste vakanties ooit!
Het is dat mijn vrouw niet met de DS op vakantie wil dit jaar, anders gingen we dit jaar met de DS weer naar Frankrijk.. ANWB pasje mee en gaan…..
Er is niets mooier dan met je DS door de Franse Alpen, ramen open en genieten maar.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:Het is dat mijn vrouw niet met de DS op vakantie wil dit jaar, anders gingen we dit jaar met de DS weer naar Frankrijk.. ANWB pasje mee en gaan…..
Er is niets mooier dan met je DS door de Franse Alpen, ramen open en genieten maar.
Haha, zou ik aan mijn vrouw niet hoeven vragen. Die heeft van de week in 2 dagen het boek Peking-eend (rally van Peking naar Parijs in een 2CV) uitgelezen.
Afgelopen zomer met z’n tweetjes 3 weken door Noorwegen rondgetrokken met de eend. 4.000 km gereden zonder problemen.
ID Super schreef:Bas schreef:Het is dat mijn vrouw niet met de DS op vakantie wil dit jaar, anders gingen we dit jaar met de DS weer naar Frankrijk.. ANWB pasje mee en gaan…..
Als je niks anders hebt, moet je wel. Wij zijn al zo lang op vakantie geweest met de DS en hebben inmiddels alle hoeken en gaten van Europa gezien vanuit de DS. Maar ja. De initiator van dit bericht stelt in een ander onderwerp (over Stassen): “leuk voor wie duits kan :p mij ontgaat het allemaal”.
Het komt mij voor alsof hij nog even een paar jaartjes moet wachten aleer met de DS op vakantie te gaan.
Het “probleem” is dat we de keuze hebben…. Of met de C5 of met de DS. En ja, de C5 heeft airco, iets meer trekkracht voor de caravan die we dit jaar meenemen, een tankpas en is natuurlijk iets betrouwbaarder….
Mijn vrouw heeft geen zin om ergens in Frankrijk, in de bloedhete zon, met panne aan de kant van de weg te staan.
Tuurlijk wel, een C5 is toch niet te vergelijken met een DS. Met de DS ben je al op vakantie op het moment dat je in de auto stapt en met een C5 pas op plaats van bestemming.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Tuurlijk wel, een C5 is toch niet te vergelijken met een DS. Met de DS ben je al op vakantie op het moment dat je in de auto stapt en met een C5 pas op plaats van bestemming.
Helemaal mee eens, ga al jaren met de DS naar Frankrijk, en nu aankomende zomer naar Engeland. geen probleem en kids vinden het veel leuker om met de snoek te gaan . airco is niet nodig, bestuurders raam helemaal open, zijruit linksachter op 5 cm open.
DS 20 Pallas DY3 hydr.1972
Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gewoon gaan!
Wij zijn afgelopen zomer naar Engeland en Frankrijk geweest met de DS.
Super!!
In Engeland is er geen die op of om kijkt voor een DS, in Frankrijk allemaal verrekte nekken.
Alleen al het gevoel van rijden in je DS op vakantie. Je vakantie begint inderdaad al als je de voordeur achter je dichttrekt.
ALs je bang bent voor pech, een IRK bij de ANWB afsluiten en gaan. Wij hebben 1 maal met pech stilgestaan(lekke LHM-slang) en dankzij de ANWB weer goed en snel op pad.
Mijn vriendin was eerst wat cynisch om met de DS te gaan. Op vakantie vond ze het geweldig. Nu begint ze al weer te vragen of we dit jaar weer met de DS gaan.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bas schreef:
Het “probleem” is dat we de keuze hebben…. Of met de C5 of met de DS.
Keuze lijkt me vrij duidelijk… of liever: de keuze tussen de DS en de C5 is geen keuze.
En zoals je kunt lezen valt het met de betrouwbaarheid reuze mee,ook een moderne wagen laat je op de vreemdste momenten in de steek….écht!
Gewoon ‘Reis- en Kredietbriefje’ mee, WW-pas (met WW-internationaal) en gááán.
‘Spirit of avant-garde’
Ja maar vergeet niet dat zij nog nooit met een DS op vakantie geweest is, ik wel. Zij is altijd met een “nieuwe” auto op vakantie geweest.
En zelfs al gaan we met de C5, voor ons begint de vakantie ook zodra we de deur van ons huis achter ons dichttrekken hoor…. Ik ben niet zo’n scheurneus die in 1 ruk van Nederland naar Spanje/Frankrijk rijdt, met of zonder caravan. Max. 500 km per dag hoor. Om 10.00 uur vertrekken en om 15.00 uur staan wij weer stil. Even inkopen doen, BBQ aan en hup, vakantie.
In de zomer van 2005 ben ik met mijn aca diana door europa gereden met als hoofdoel Athene griekenland vier weken onderweg geweest. En de mooiste vakantie tot nu toe gehad. We zijn via duitsland oostenrijk italie met de boot over naar griekenland geweest en via monaco en frankrijk luxenmburg weer terug. En nagenoeg geen grote problemen gehad.1 keer een ashoes stuk van het schuifstuk aandrijfas. dit gerepareed met duck tape.
OP de boot terug van griekenland naar italie. Een man van de ANWB ontmoet met een vrachtwgen vol NIEUWE kapote autos van gestrande toeristen. Motoren waren opgeblazen en boordcomputers stuk. Dit waren alle autos met het bouwjaar na 2000.
conclusie vroeger kon men autos maken, maar met de huidige techniek worden de autos veel te kwetsbaar.Het verdiend echter wel aanbeveeling om vooraf goed onderhoud te doen. Waardoor je de kans aanzienlijk verbeterd om zo 5000 kilometer te rijden.
Ik wil dit ook een keer gaan doen met mijn DS maar dit jaar heb ik eerst andere plannen. Zoals de New York marathon lopen.