Ik heb kort geleden olie bijgevuld. Een poos daarna heb ik het luchtfilter gedemonteerd. Toen kwam er olie uit. Nu Vraag ik mij af of de zuigerveren nog goed zijn. Hoe kan ik daar achter komen zonder het hele blok uit elkaar te halen.Alhoewel de koppen gaan er toch af om onder andere nieuwe brill rubbers te montren.
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Compressie meten. Het is meestal gewoon de olie nevel die de motor terug zuigt uit de olievulpijp. Dit geeft olie in je luchtfilter en kan geen kwaad. Je olievulpijp moet zorgen dat er een vacuüm in het blok gehouden wordt en dit gebeurt door het afzuigen van het carter via het luchtfilter. Zo komen die dampen niet in het milieu maar worden netjes verbrand. De onderdruk in het carter zorgt ervoor dat de motor de eventuele mogelijkheid tot olie lekage verminderd. Allemaal heel handig.
Wanneer je koppen er af zijn kun je ze(kleppen) gelijk van nieuwe hoedjes laten, of zelf voorzien. Is weer goed tegen eventueel olie verbruik.
SUCCES
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
olievulpijp.
hier zit een klep in, en als deze kapot gaat krijg je ook olie in je luchfilter.
Beste mensen dank voor julie antwoorden. Ik laat inderdaad maar gelijk de kleppen doen bij een revisie bedrijf. Maar hoe kan ik de klep controleren van de olie vulpijp.
Er zit inderdaad altijd olie in het luchtfilterhuis.
Als je het lucht dan ook los neer legt altijd zorgen dat het kleine pijpje omhoog steekt, loopt het er niet uit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Hallo mensen
Bedankt voor jullie antwoorden inmiddels heb ik alle onderdelen bij elkaar en de koppen eraf. Als ik weer aan tijd heb kan ik weer alles monteren.