2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Proefgereden
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 29 november 2004 12:46 AM
  [ # 16 ]

zit ook wat in, ja.

ik kan me trouwens een aantal redenen bedenken waarom het niet op de lichtere motortypen leverbaar is:

> vanuit technische oorsprong (elektronisch verhaal icm 1.4 en 1.6)

> produktieplanningstechnisch (statistisch bepaald dat dure opties meestal niet meebesteld worden bij goedkopere uitvoeringen)

> of toch gewoon om onderscheid te maken


vergelijk het met de Peugeot 206: daarbij waren in de beginjaren ook alleen maar de topmodellen uitgevoerd met heldere koplampglazen Smile

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 29 november 2004 12:48 AM
  [ # 17 ]
ieksEmmu schreef:
XTR schreef:

het niet leverbaar zijn van de meedraaiende xenon-lampen op de 1.4 en 1.6 zullen kopers van bijvoorbeeld een 2.0i of HDI helemaal niet erg vinden qua herkenbaarheid   Wink

dus toch overbodige elitaire luxe en niks te maken met veiligheid…


niet helemaal mee eens !

xenon heeft aantoonbaar beter zicht, en de meedraaiende koplampen zorgen daarbij ook nog eens in een toenemende veiligheid in bochten !

(jammer dat de C3 er niet mee kan worden uitgevoerd)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 november 2004 12:57 AM
  [ # 18 ]
XTR schreef:

(jammer dat de C3 er niet mee kan worden uitgevoerd)

XTR schreef:

> of toch gewoon om onderscheid te maken

verschil moet er blijven he Wink

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 29 november 2004 01:06 AM
  [ # 19 ]

scherp !!

:schater

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 29 november 2004 11:56 AM
  [ # 20 ]
XTR schreef:
ieksEmmu schreef:
XTR schreef:

het niet leverbaar zijn van de meedraaiende xenon-lampen op de 1.4 en 1.6 zullen kopers van bijvoorbeeld een 2.0i of HDI helemaal niet erg vinden qua herkenbaarheid   Wink

dus toch overbodige elitaire luxe en niks te maken met veiligheid…


niet helemaal mee eens !

xenon heeft aantoonbaar beter zicht, en de meedraaiende koplampen zorgen daarbij ook nog eens in een toenemende veiligheid in bochten !

(jammer dat de C3 er niet mee kan worden uitgevoerd)

Tuurlijk is het veiliger.
Maar als je dan zo iets “nieuws” propageerd als meedraaiende koplampen op een middenklasser, zou het pas echt een lokker zijn als dat op alle C4 modellen zou zitten. De C4 VTRS++RR rijders zouden zich kunnen onderscheiden met 19” vergulde velgen, 3-kleurig krokodillenleer, glazen dakraam tot over de motorkap etc.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 29 november 2004 11:49 PM
  [ # 21 ]

ben ik mee eens.

net zoals Citroen voorloper is in andere veiligheidsitems
(zoals windowbags en brake-assist)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 01 december 2004 12:13 PM
  [ # 22 ]

k heb gisteren mijn dealer eens gebeld voor een afspraak te maken voor een proefrit.
helaas had hij maar 1 coupe staan en dat was een demo waar niet in gereden mocht worden.
ik hoorde een verhaal van dat er 80 demo’s in nl zouden zijn die eerdaags allemaal weer terug moeten naar parijs.  Confused:  omdat ze niet goed genoeg zouden zijn.  anyways, ik kan nu dus niet sturen in de c4 tot halverwege december.  Confused

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 december 2004 05:50 PM
  [ # 23 ]

Beter dat je er niet in mag rijden omdat ze niet goed genoeg zijn dan dat ze je met een rammelbak de weg op sturen. Het is niet leuk natuurlijk, maar wel een goede keus.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 december 2004 06:16 PM
  [ # 24 ]

Hmmm dan moet ik in December maar voor een tweede kans

Peter

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 december 2004 09:20 PM
  [ # 25 ]
erik wijngaarden schreef:

k heb gisteren mijn dealer eens gebeld voor een afspraak te maken voor een proefrit.
helaas had hij maar 1 coupe staan en dat was een demo waar niet in gereden mocht worden.
ik hoorde een verhaal van dat er 80 demo’s in nl zouden zijn die eerdaags allemaal weer terug moeten naar parijs.  Confused:  omdat ze niet goed genoeg zouden zijn.  anyways, ik kan nu dus niet sturen in de c4 tot halverwege december.  Confused

Ik snap een paar dingen niet.
Een demo is toch om klanten mee te laten rijden in de hoop er een te verkopen.
Dat ze terug moeten naar Frankrijk snap ik ook niet want ik kon bij Citroendealer Bertens te Tilburg hun 1.6 16V Ligne Prestige Berline demo auto kopen,deze zou dan de eerste week van 2005 op kenteken worden gezet.
Dat ze slecht in elkaar zitten dat klopt bij deze uitvoering hingen de deuren en bumpers er slordig aan en er ontbrak bv de opbergslede onder de rechter voorstoel ook stuiterde dit exemplaar over de weg.
Ik dacht eerst dat het een Duitser was want die schijnen hun ook te verkopen via eigen import.
Heb er bij een andere dealer eentje gekocht en om de diverse kleuren te bekijken kon ik gelukkig in Belgie terecht want rond Eindhoven en Tilburg stonden alleen maar donker en licht grijse,zwart en een donker groene.
Lijkt dat Citroen NL er weer eens met de pet naar gooit af en toe vrees ik dat ik weer in het slechte aanloop sprookje van de C5 terecht kom,heb eigenlijk al spijt van mijn aankoop,maar ja als je alles van tevoren weet is ........................

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 01 december 2004 09:58 PM
  [ # 26 ]

wat jij daar zegt breakie is ook zo ongeveer wat ik uit het verhaal van mijn dealer haalde..  de de aanloop naar de echte introductie ( dan bedoel ik zodra ze hem gaan uitleveren ) GEWOON ERG SLECHT VERLOOPT.  sorry voor de caps

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 december 2004 01:20 AM
  [ # 27 ]
erik wijngaarden schreef:

wat jij daar zegt breakie is ook zo ongeveer wat ik uit het verhaal van mijn dealer haalde..  de de aanloop naar de echte introductie ( dan bedoel ik zodra ze hem gaan uitleveren ) GEWOON ERG SLECHT VERLOOPT.  sorry voor de caps

Hmm. Vandaar. Ik heb al wel via de website een proefrit aangevraagd maar heb nog geen reactie gehad. Ik ben toch wel benieuwd hoe ie rijdt.
De 2.0 16v (180 pk) of 2.0 HDI spreken mij natuurlijk in het bijzonder aan. AL ben ik als ex 1.4 rijder ook wel gewend hoe de 1.4 16v het doet. En ik ben ook wel benieuwd of de 1.6 HDI nu sneller of trager aanvoelt dan mijn Turbo D12.

Edit: Inmiddels een proefrit gemaakt in de C4. Ik was toch bij de dealer voor wat onderdelen tbv BX. Ik vind hem lekker rijden qua bediening. Typisch zoals Citroen de laatste jaren geloof ik al zijn modellen maakt. Heel lichte maar wel directe bediening. Het interieur is wel boeiend. In het begin zat ik geloof ik meer naar de features uit te proberen dan op de weg te letten :S

De service van de dealer vond ik wel weer tekenend. Het ging ong. als volgt. Wilt u een proefrit maken?? O ja, dat kan de agenda is nog leeg. FF wat formaliteiten (papierwerk). Hier heb je de sleutels, daar staat ie!! WE zien je straks wel weer terug! Niks geen verkooppraat ofzo.. Aan de ene kant is het wel lekker makkelijk, maar aan de andere kant. Stel dat ik serieus geinteresseerd ben, dan vind ik het een beetje vreemd dat verkopers niet beschikbaar zijn (alleen een baliemiepje) en dat je de info er bijna uit moet trekken (lees het maar in de folder, hier heeft u er eentje). Ik heb een div proefritten gemaak maar meestal deed men toch wel iets meer zijn best.  Dit was bij Citroen van den Berg in Den Bosch. Ik geloof niet dat ik hier een (nieuwe) auto zou gaan kopen.

Kortom: auto is leuk, dealer sucks.. (nu ja er zitten wel kundige lui bij het onderdelenmagazijn dus dat ik weer een plus voor mij).

Verder vond ik de motor trouwens wel goed passen als allround motor. Het was een 1.6 16v. In de stad is ie lekker vlot, op de snelweg is de Turbo D12 toch echt een stuk sneller.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2004 12:00 AM
  [ # 28 ]
ieksEmmu schreef:
XTR schreef:

het niet leverbaar zijn van de meedraaiende xenon-lampen op de 1.4 en 1.6 zullen kopers van bijvoorbeeld een 2.0i of HDI helemaal niet erg vinden qua herkenbaarheid   Wink

dus toch overbodige elitaire luxe en niks te maken met veiligheid…

Heeft volgens mij vooral met kosten te maken. Het is een duur systeem. Je kan het wel standaard op elke auto monteren, maar daarmee maak je voor een groep rijders die zich de auto net kan of wil veroorloven in een basisuitvoering duur. Het is bovendien geen echt noodzakelijk systeem. Auto’s rijden al 100 jaar ook prima zonder xenonverlichting en meedraaiende koplampen dus zo essentieel is het nu ook weer niet.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 december 2004 12:25 AM
  [ # 29 ]
mpostma schreef:
ieksEmmu schreef:
XTR schreef:

het niet leverbaar zijn van de meedraaiende xenon-lampen op de 1.4 en 1.6 zullen kopers van bijvoorbeeld een 2.0i of HDI helemaal niet erg vinden qua herkenbaarheid   Wink

dus toch overbodige elitaire luxe en niks te maken met veiligheid…

Heeft volgens mij vooral met kosten te maken. Het is een duur systeem. Je kan het wel standaard op elke auto monteren, maar daarmee maak je voor een groep rijders die zich de auto net kan of wil veroorloven in een basisuitvoering duur. Het is bovendien geen echt noodzakelijk systeem. Auto’s rijden al 100 jaar ook prima zonder xenonverlichting en meedraaiende koplampen dus zo essentieel is het nu ook weer niet.

Gaan de productiekosten van die xenonverlichting dan niet omlaag wanneer je alle C4’s er standaard mee uitrust?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 december 2004 12:56 AM
  [ # 30 ]
ieksEmmu schreef:
mpostma schreef:
ieksEmmu schreef:
XTR schreef:

het niet leverbaar zijn van de meedraaiende xenon-lampen op de 1.4 en 1.6 zullen kopers van bijvoorbeeld een 2.0i of HDI helemaal niet erg vinden qua herkenbaarheid   Wink

dus toch overbodige elitaire luxe en niks te maken met veiligheid…

Heeft volgens mij vooral met kosten te maken. Het is een duur systeem. Je kan het wel standaard op elke auto monteren, maar daarmee maak je voor een groep rijders die zich de auto net kan of wil veroorloven in een basisuitvoering duur. Het is bovendien geen echt noodzakelijk systeem. Auto’s rijden al 100 jaar ook prima zonder xenonverlichting en meedraaiende koplampen dus zo essentieel is het nu ook weer niet.

Gaan de productiekosten van die xenonverlichting dan niet omlaag wanneer je alle C4’s er standaard mee uitrust?

Ongetwijfeld gaan die wel omlaag. Maar het blijft in essentie een systeem dat toch een stuk complexer is dan normale lampjes. Er moet een voorschakelunit voor (hoogspanning) en een stabilisatiemechanisme dat continu de hoogte regelt omdat het anders te snel kan verblinden.

Het is natuurlijk een afweging..  VW is bijv. op een gegeven moment ook standaard ABS gaan leveren op de golf. Dit gaat uiteraard ten koste van andere accesoires of de aanschijfprijs. Het moet wel ergens vandaan komen. Je kan ook de klant zelf laten kiezen of ze het nodig vinden.

Wat ik wel apart vindt is dat dat lane departure systeem alleen maar als optie op de duurdere uitvoeringen leverbaar is.

Groet,
Marten

Groet,
Marten

Profiel  
 
 
2 van de 13
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook