1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Cd wisselaar..uho!
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 03 maart 2007 02:42 PM

Ik heb een probleem met mijn radio/cd-wisselaar

Ik heb het volgende:

Sony XTC 100 met wisselaar CDX A15

Wanneer ik op de CD functie druk staat er disc 1, track 1. Voorderest gebeurd er niks, ook niet wanneer ik op manual disc > of < druk. Voorderest reageert er niks. Cd wisselaar kan wel open om cd’s erin te doen (stroom dus) en nadat cdbox er weer in zit hoor je hem wel ff alles instellen Maar voorderest doet hij het niet…wat nu ?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 maart 2007 02:49 PM
  [ # 1 ]

Re: Cd wisselaar..uho!

Ijs schreef:

Ik heb een probleem met mijn radio/cd-wisselaar

Ik heb het volgende:

Sony XTC 100 met wisselaar CDX A15

Wanneer ik op de CD functie druk staat er disc 1, track 1. Voorderest gebeurd er niks, ook niet wanneer ik op manual disc > of < druk. Voorderest reageert er niks. Cd wisselaar kan wel open om cd’s erin te doen (stroom dus) en nadat cdbox er weer in zit hoor je hem wel ff alles instellen Maar voorderest doet hij het niet…wat nu ?

Kijk ff of je signaalkabel in de radio en de wisselaar goed zit, het lijkt erop dat de radio contact probeert te maken met de wisselaar en dat nu niet krijgt. Als de stekkertjes aan beide kanten goed ingestoken zijn dan moet je de kabel even doormeten. Wat ik wel een heb is dat de kabels die onder de achterbank doorlopen net rottig onder een scharnier terecht komen waardoor ik kabelbreuk heb opgelopen.

Succes!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 03 maart 2007 02:54 PM
  [ # 2 ]

uhm..vraag is alleen even hoe ik de radio eruit krijg.. Rolling Eyes  Laughing

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 03 maart 2007 03:19 PM
  [ # 3 ]

Allebei de kanten een tafelmes tussen het blik en de kunststof. Dus rechts en links.

Dat doe je dus nadat je de kunststof rand om je radio voorzichtig eraf gewipt hebt. Als je de messen ertussen hebt dan trek je voorzichtig aan je radio. Met een beetje wrikken komt hij dan vanzelf naar buiten.

De messen zijn om twee klemmetjes (palletjes) weg te houden zodat je radio niet meer vast zit in de blikken inbouw behuizing.

Als je de radio terugplaatst, dan kan het zijn dat hij er niet helemaal meer inwil. Dat komt door de bedrading aan de achterzijde. Als je op de een of andere manier een hand achter de radio aan de bedrading laat trekken dan moet hij er met weinig problemen ingaan.

Jos van der Voort

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 03 maart 2007 04:32 PM
  [ # 4 ]

Wat je zei! werkt prima Zx-enschede Wink

Kabel zit vast aan radio en cd-wisselaar (Setje?) Er zitten bij de radio wel een stekker tussen, maar zodra ik deze los haal schiet hij van cd-stand af. Houd dat in dat hij wel kan communiceren met de cd-speler als hij aangesloten is? Heb ook niet het idee dat CD1 geladen word, de wisselaar laat alle pinnetjes bij het inladen allemaal goed na beneden drukken en daarna doet hij niks.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 maart 2007 05:37 PM
  [ # 5 ]

Ik heb ook een sony (type ben ik even kwijt) met een CD-wisselaar. Daarbij hoort een goudkleurige tweeaderige kabel die je op de rode en zwarte cinch pluggen aansluit.

De zwarte kabel met (bij mij) het stekkertje met de platte aansluiting kan er maar op een manier in. Dit is de aansturingkabel.

Er is nog iets bij de wisselaars van Sony. Achter de ophangbeugels van de wisselaar zelf zit een grote schroef die je met een muntstuk kunt verstellen. Die moet in de stand Verticaal of Horizontaal aan de hand van de ophangpositie van de wisselaar. Dat heeft te maken met de schockabsorber in de wisselaar zelf. Ik heb wel eens gehoord dat de wisselaar het niet wil doen als ie in de verkeerde stand is gemonteerd ten opzicht van de stand van de shockabsorber.

Anders dan dit ben ik op audiogebied een leek. Die zwarte kabel is bij mij goed beschermd en redelijk flexibel. Ik verwacht dan ook eigenlijk niet dat daar een probleem mee is.

Heb je ook nog good-old contactspray geprobeerd en de aansluitingen schoongemaakt?

Ik heb als leek zelf de radio geïnstalleerd op bovenstaande manier. Veel verder gaat mijn kennis niet.

Jos van der Voort

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 maart 2007 07:53 PM
  [ # 6 ]
Ijs schreef:

Kabel zit vast aan radio en cd-wisselaar (Setje?) Er zitten bij de radio wel een stekker tussen, maar zodra ik deze los haal schiet hij van cd-stand af. Houd dat in dat hij wel kan communiceren met de cd-speler als hij aangesloten is? Heb ook niet het idee dat CD1 geladen word, de wisselaar laat alle pinnetjes bij het inladen allemaal goed na beneden drukken en daarna doet hij niks.

De wisselaar zal zowieso zelf altijd de cd’s klaar zetten en inladen om tijd te winnen. De radio zal wsl zodra er maar een aarde-signaal op de wisselaarbus er vanuit gaan dat er een wisselaar is aangesloten. dat cd1no1 zal een preset zijn (ook weer om tijd te winnen, tenzij de radio in zijn eigen geheugen weet dat hij bijv. bij cd4 track 13 is gebleven)
Ik ga nu naar mijn ouders toe, wellicht ligt er nog een sony radio Very Happy
I’ll let you know!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 03 maart 2007 08:36 PM
  [ # 7 ]
Mechuccio schreef:
Ijs schreef:

De wisselaar zal zowieso zelf altijd de cd’s klaar zetten en inladen om tijd te winnen. De radio zal wsl zodra er maar een aarde-signaal op de wisselaarbus er vanuit gaan dat er een wisselaar is aangesloten. dat cd1no1 zal een preset zijn (ook weer om tijd te winnen, tenzij de radio in zijn eigen geheugen weet dat hij bijv. bij cd4 track 13 is gebleven)
Ik ga nu naar mijn ouders toe, wellicht ligt er nog een sony radio Very Happy
I’ll let you know!

Hij laad cd1 niet eens…

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 maart 2007 11:22 PM
  [ # 8 ]

Misschien een hele domme vraag, maar heb je het met maar 1 CD gemerkt of bij meerderen ? En ken je ook horen of de wisselaar iets doet ? Dus dat de CD draait ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 03 maart 2007 11:35 PM
  [ # 9 ]

Ik zeg hierboven net dat hij niet eens een cd laad..en er zitten meerdere cd’s in Wink

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 maart 2007 11:45 PM
  [ # 10 ]

Dan heb ik niets gezegd Surprisedops:

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten

Gepost: 03 maart 2007 11:52 PM
  [ # 11 ]

Heb je nog naar de ophanging gekeken? Of als hij los staat / ligt of de shockabsorber op horizontaal staat?

Is dit een nieuwe installatie of heeft het gewoon altijd gewerkt?

Als je in de buurt komt mag je mijn wisselaar wel eens proberen en/of andersom kijken of je wisselaar het bij mij wel doet.

Jos van der Voort

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 11 maart 2007 02:23 AM
  [ # 12 ]
ZX-Enschede schreef:

Heb je nog naar de ophanging gekeken? Of als hij los staat / ligt of de shockabsorber op horizontaal staat?

Is dit een nieuwe installatie of heeft het gewoon altijd gewerkt?

Als je in de buurt komt mag je mijn wisselaar wel eens proberen en/of andersom kijken of je wisselaar het bij mij wel doet.

Zit niks op voor horizontaal/vertical shockabsorder en heeft niet gewerkt (zo gekocht in de auto)

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 11 maart 2007 10:57 PM
  [ # 13 ]

Ik heb geloof ik dezelfde wisselaar!

Stop je de cd’s er niet ondersteboven in…. ?

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 11 maart 2007 10:59 PM
  [ # 14 ]
Harm schreef:

Ik heb geloof ik dezelfde wisselaar!

Stop je de cd’s er niet ondersteboven in…. ?

Dan zou ik me behoorlijk dom voelen, volgens mij niet.. Laughing (hij laad de cd niet eens)

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 11 maart 2007 11:02 PM
  [ # 15 ]

Nou op de cartridge staat precies welke kant waar boven moet… en een onderstebovene cd laadT ie ook niet hard denk ik Wink

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook