Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Klikt goed ik zie weer een sleutel dag aan komen
precies…....... kreeg afgelopen zaterdag toch die sleutel/restauratie kriebels (weer). en aangezien wyedema die gs toch aan het strippen is (bekleding en bezinetank red.) kunnen we er dan mooi bij.
zullen die beheerders in Leek ook blij mee zijn dat er weer eens wat zichtbaars gebeurd.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Ho eens even,
Ik vind het zelf onnodig om de gehele vloerplaten te vervangen, dat omdat er maar een gat in zit, de kokerbalken is een ander verhaal. Bekijk de volgende beelden.
Missie: Die auto moet gewoon zo snel mogelijk weer rijden en niet met een laag plamuur.
Groeten Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik vind het geweldig dat je gemotiveerd bent om juist deze wagen weer aan te pakken, terwijl er genoeg redelijke handel is. Klasse man! Heel veel succes!!!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
@ patje: Redelijke handel, je bedoelt dan zit ik met een andere GS met andere problemen, voordeel bij deze is dat ik inmiddels weet welke problemen ik heb.
@ peteryed: die overige roest op de bodemplaat kan ik wel weg krijgen met de “slijptol” daarna ff een behandeling RX5 heb ik ergens gelezen.
Groeten
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Hallo,
Ik zal weer even een update doen. Ik ben gisteravond weer even geweest bij de weekelijkse sleutelavond in Leek.
Dit is het resultaat achter de bekleding.
Uitzicht door de kofferbak.
Ook de andere kant is doorgeroest.
Hmmzz.
Ik ga de auto helemaal leeg halen. En ik moet de onderkant van de wagen nog eens beter inspecteren…...
Groeten Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Stand van zake GS club
Hallo forummers,
Ik zal weer even een update geven (nu met wat duidelijkere foto’s ik had een echte camera meegenomen). Ik ben de afgelopen tijd weer ernstig bezig geweest met mij GS, onder andere:
Tectyl verwijderen van de bodem.
Tectyl verwijderen van de dorpel.
Constructie maken om de auto mobiel te houden.
Onderstaande foto is het subframe los van de auto.
De volgende foto’s laten zien wat de vorderingen zijn met tectyl verwijderen. Een erg lstige klus moet ik zeggen.
Nu dan echt de bodem even tonen.
Dit is de dorpel met wat roest, dit hoop ik met Hydrate 80 op te kunnen lossen.
Het gereedschap wat ik gebruik om het tectyl te verwijderen, alleen het witte spul onder het tectyl is erg hardnekkig en moeilijk te verwijderen.
Verder heb ik nog een constructie onder de auto geknutseld, nu kan ik de auto zonder problemen op een vierkoloms brug krijgen. Deze constructie zit aan de achterkant, ik heb de punten waar het subframe in komt gebruikt.
Eerst had ik een rolwagentje, erg lastig met nemen van riggels.
Groetjes Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
al een streven bedacht in de vorm van: ik ga nog dit jaar weer rijden in deze GS :
temeer daar de GS nu helemaal gestript is en het opbouwen weer kan beginnen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004
- C3 Pluriel C3 Pluriel
Nee niet echt, ik ga eerst werken naar het las gebeuren. Ik kan niet inschatten hoeveel werk dit is..en dan zie ik verder wel weer….
Eind vorig jaar dacht ik er anders over, dan moest ie weer snel rijden….als ik nu naar de auto kijk, kan het snel dan zit ik waarschijnlijk volgend jaar in het zelfde schuitje…daarom beter even goed alles na lopen.
Groeten Wilfred
———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/
misschien weet je het wel maar die hetelucht brander moet je op z’n achterkant zetten als die warm is
verder veel lof voor complete restauratie’s als deze, gaat veel tijd in zitten maar het resultaat is
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wow, heftige actie in Leek dus! Wat een prachtige oplossing om de wagen op zwenkwieltjes te zetten. Mooi hoor.
Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Voor wat betreft die tectyl, van te voren insmeren met een 50/50 mengsel van diesel en benzine kan het een stuk gemakkelijker maken. (heb ik gelezen…)
Zelf gebruik ik een in Frankrijk gekochte carburateurreiniger die de tectyl doet oplossen waar je bij staat, je veegt het er dan zo af met een doek! Helaas heb ik nog maar 1 busje….
Succes met deze klus!!!
patje74 schreef:Voor wat betreft die tectyl, van te voren insmeren met een 50/50 mengsel van diesel en benzine kan het een stuk gemakkelijker maken. (heb ik gelezen…)
Succes met deze klus!!!
en van die benzine was ops: er genoeg ...........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.