Nu heb ik een heerlijke Xm als eigendom wara Gompy echt erg blij mee is.
Alleen…..
Een zeer essentieel onderdeel weigert dienst.. De aansteker. Uit mijn zx heb ik een verse gepakt maar dat maakt niet uit. Op de een of andere manier blijft dat ding niet vastzitten als ik ‘m indruk. Ingedrukt houden werkt ook niet. Geheel wordt wel wat warm maarmeer niet. Het gloeit niet. Ik vermoed dat ik sowieso even een nieuwe aansteker er in moet zetten. Echter , dan blijft dqat nieuwe ding nog steeds niet klemmen.
Ieman dene idee hoe ik dat oplos? Ik dacht eerst ff met een schroevendraaier er een beetje in te prikken maar heb dat toch maar niet gedaan. Straks veroorzaak ik kortsluiting en ben ik verder van huis…
een verstokte rokende nieuwe xmrijder
Je zult toch iets moeten bijbuigen, denk ik. Maar dan wel met een losgemaakte accuklem!
(Daarna kom je er achter dat die mooie asbak op een hele onhandige plek zit als de pook in z’n vijf staat…)
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Daar kan je wel aan zien dat er niet in gerookt is, het is ons nooit op gevallen. Ik hoop dat het oplosbaar is succes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Daar kan je wel aan zien dat er niet in gerookt is, het is ons nooit op gevallen. Ik hoop dat het oplosbaar is succes.
altijd oplosbaar, desnoods koop ik een nieuw setje ops:
de dame rijd verder…... zo…. lekker…
enneu ze is ingewijd… ze past door de McDrive
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
JanO schreef:(Daarna kom je er achter dat die mooie asbak op een hele onhandige plek zit als de pook in z’n vijf staat…)
groet, Jan
Je kunt toch ook gewoon een raampie open doen en je peuk naar buiten schieten…
Goed idee, ga ik maandagmiddag proberen!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
das natuurlijk wel een optie, maar mag ik dan eerst ff d eoplossing vinden om dat ding aan te steken ?
- C3 1.4 VTi Exclusive
gompy58 schreef:das natuurlijk wel een optie, maar mag ik dan eerst ff d eoplossing vinden om dat ding aan te steken ?
Onderin zitten een paar lipjes die je iets meer naar binnen moet buigen met een schroevendraaiertje oid. Maar zorg wel dat je eerst een accupool losmaakt om kortsluiting te voorkomen!!
groet, Jan
- C3 1.4 VTi Exclusive
Is dat nog gelukt trouwens, Jan, met dat open raampie?
Nee, ik ben nog niet door de Stationstraat geweest…