Ook ik heb een lastig probleem met mijn picasso 1.8.16
Als ik overschakel zakt hij te langzaam terug in toerental en als ik mijn gas loslaat heb ik op een bepaalt toerental een schokje dit is heel storend.
Hel lijkt of het gas te langzaam terug komt en dat schokje is ook erg lastig.
Wie kan mij helpen? de stappenmoter is al vervangen maar heeft niets geholpen ook is ie bij een dealer aan de computer geweest ook niet te zien.
B.v.b dank ik wil hier vanaf stoort me vreselijk.
Misschien moeten de scharnierpunten van je gaspedaal eens doorgesmeerd worden of de gaskabel. Bij m’n Eend heb ik dat ook wel eens gehad.
Schijt aan originaliteit.
ik denk dat het je injectie sensor is of mischien zelfs een storing aan de bobine heb je hem al eens laten uitlezen ? greetzZz lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Het gas komt inderdaad langzaam terug,volgens de garage heeft dat te maken met de afstelling.(ivm.uitstoot van co2 gassen?)
Dit hebben ze me wijsgemaakt,als het anders moet zijn hoor ik dat graag want dan ga ik gelijk terug,want het rijdt niet echt lekker
kamperen en venice
Re: Gas komt te traag terug en last van een schokje
joopcarn schreef:Ook ik heb een lastig probleem met mijn picasso 1.8.16
Als ik overschakel zakt hij te langzaam terug in toerental en als ik mijn gas loslaat heb ik op een bepaalt toerental een schokje dit is heel storend.
Hel lijkt of het gas te langzaam terug komt en dat schokje is ook erg lastig.
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn ZX1.4i, daar was het de gaskleppot.meter, zie topic
De motor in je Picasso is wel veel nieuwer, maar het kan best zijn dat het ook een vuile of versleten gaskleppot.meter is, want die zit ook bij de 1.8 16V in. En ja het is inderdaad erg irritant en vervelend dat schokje
probleem opgelost!!!!
Ben toch nog naar een citroen dealer gegaan deze heeft de allerlaatste software opnieuw ingelezen in de auto en wat denkt u daarna rijd ie tip top.
Lauk zo’n auto met al die toeters en bellen hoop dat de software niet een bittje of bytje gaat missen straks anders moet ik weer heen.
vr gr joop
Heeft die software update je nog €€€ gekost :
Schokkende auto
Helaas tis weer pet ben de auto nu al weer bijna 2 weken kwijt misschien is er in Nederland iemand die mij en de garage uit de brand kan helpen want anders rij ik geen meter meer en wil een vervangende Picasso.
Het probleem zal ik zo duidelijk mogelijk omsschrijven:
Bij overschakelen veel te hoog toerental waar in ie blijft hangen.
Tijdens file rijden bij geringe aanraking gaspedaal schokt de auto en vliegt het toerental omhoog
Bij gasloslaten op een bepaald moment een schok
Het volgende is al gedaan
Stappenmoter vervangen
Nieuwste software ingelezen ( auto was 3 weken goed toen begon het weer)
Gereset.
Wie weet het?
Kan het zijn dat het motermagnement kuren vertoond die niet uit te lezen zijn?
bedoel na nieuwe software 3 weken goed toen sloeg de moter een keer spontaan af daarna starten en was het weer fout????
Gaarne hulp
vr gr joop
Aagezien je schrijft dat het na de softwareupdate 3 weken goed gegaan is, en er verder bij de dealer ook geen storingen worden uitgelezen, denk ik dat er gewoon een structureel probleem or error in je BSI zit (=de computer die werkelijk alle elektronica in je auto regelt). Dit kan voor de meest vreemde storingen zorgen die niet altijd detecteerbaar zijn. Lees bijvoorbeeld ook dit draadje over een vreemde storing.
Succes en houd ons op de hoogte.
Vroem
Hoi
Nou we zijn 3 weken verder en nog geen klap opgeschoten.
Citroen Nederland weet niet wat het is de garage niet en ze klooien maar wat af de afgelopen weken.
De computer is naar een speciaal bedrijf geweest die vond een elecktronica fout in de stationair gedeelte deze vervangen niks geholpen.
Nu hebben ze iets in de versnellingsbak vernieuwd een of andere snelheidsmeting die dat dus weer doorgeeft aan de snelheidsmeter die het vervolgens weer doorgeeft aan het motormagnement enzenz.
Het schijnt nu opgelost te zijn maar men wil eerst nog enige honderden kilometers rijden om er zeker van te zijn dat de storing opgelost is.
Al met al kost mij dit gedoe een hoop centen aan extra brandstof heen en weer rijden en het gemis van mijn Picasso ik heb straks een auto waar de garage nog meer kilometers in gereden heeft dan ik.
Ik ben dan ook voornemens om de Picasso als ie weer terug is zo snel mogelijk te verkopen en weer over te gaan op een merk die wel service leverd en betrouwbaar is.
Ik vraag me dan ook echt wel af of er in nederland wel picasso’s rondrijden die geen problemen hebben ik lees dit forum en schrik echt van alle problemen.
Ik zal nog laten horen hoe het afloopt als ik ooit mijn wagen terugkrijg heb daar een hard hoofd in maar tja
vr gr joop
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Ik weet niet wat de oplossing is maar ik weet wel dat andere merken ook deze problemen kennen.Ik ken diverse mensen met een opel astra met exact de zelfde klacht als jij.Oplossing De branstof leiding geheel te reinigen. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat dit het geval is met jouw Picasso.Het is ook vreemd dat er niet meer mensen zijn die de zelfde klacht hebben als jij.Er rijden natuurlijk best wel wat Picasso’s rond.
Het zelfde geldt voor mijn blower probleempje er heeft nog niemand gereageerd met het zelfde probleempje .alleen Dennis van der ven die werkt waarschijnlijk in een citroen garage.En die heeft gezegt diverse blowers vervangen met deze klacht en klacht opgelost.
Voor jouw is het zeer fustrerend.Maar als je diverse andere auto forums leest heeft ieder merk zo zijn probleempjes.Ik vind wel dat citroen NL de klachten serieus moet aanpakken,om hun klanten tevreden te houden.Je hebt geen brood voor 2 euro gekocht.Een auto bij een dealer kopen is een maar een goede service is misschien nog wel belangrijker.
suc6 Frans
Hij is weg
Nu 3 1/2 week bij de garage te hebben gestaan en de mededeling te hebben gekregen we weten het niet we zoeken door heb ik besloten de verkoper de koop te laten ontbinden.
Na veel gedoe en bieden en laten heb ik 400 euro in moeten leveren qua aankoopbedrag.
Maar het zal jullie verbazen ik heb er weer een picasso voor terug gekocht aleen tja deze rijd op diesel nu maar hopen dat ik nu wel weer lekker kan rijden want echt als auto heeft ie wel mijn hart gestolen.
Van harte met de Picasso-Diesel, ik wens je een hoop veilige en plezierige kilometers zonder problemen.
Wat is het geworden een 90 of 110PK HDI?
Re: Hij is weg
joopcarn schreef:Na veel gedoe en bieden en laten heb ik 400 euro in moeten leveren qua aankoopbedrag.
Hebben ze nog een reden of toelichting gegeven waarom je er €400 op hebt in moeten leveren? Ik vind het namelijk wel heel toevallig, aangezien een nieuwe BSI ook ongeveer €400 kost als ik mij niet vergis…
Vroem
Reactie 400 euro
Ja men zei dat ik de wagen 4 maanden in mijn bezit heb gehad en er 6000km mee gereden had en iets ober inruil btw weet ik veel ik was blij dat ik er af was.
Morgen de diesel ophalen het is een 2.0 HDI 90KW dus power genoeg, ook kan ik mijn vrouw nu weer met een gerust hart naar haar werk laten gaan.
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Veel plezier met je nieuwe bolide.grtz Frans
ps:Kun je de dealer nog vragen als ze de oplossing hebben met de andere picasso. Je een belletje te geven of mailtje.Het is altijd makkelijk voor ons als picasso rijders om te weten wat het nou was!
Ik lees het wel op het forum.