2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Marten’s GS Club Break: mooi appeltjesgroen is niet lelijk
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 26 februari 2007 02:05 AM
  [ # 16 ]

Veel succes met het opknappen, als je ondeskundige hulp nodig hebt dan hoor ik het natuurlijk wel he Wink.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 26 februari 2007 04:05 AM
  [ # 17 ]

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Revi
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 328

- BX 19 TZS
Gepost: 26 februari 2007 10:10 PM
  [ # 18 ]

Hey echt een ‘79-er kleur ... en dat kleurt goed bij mijn break Wink

Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 februari 2007 09:38 PM
  [ # 19 ]

hoop dat die weer snel zweeft Wink

wel beetje jammer dat deze GS maar 1 foto verdient in dit topic Sad

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 28 februari 2007 10:32 PM
  [ # 20 ]
arjan_verkade schreef:

Ik heb er toch al 3 gezien. Maar niet getreurd. Ik heb er nog wel eentje voor je. Onderstaande foto werd gemaakt op de peage tussen Tours en Blois op de terugweg, direct nadat ik de GS had opgehaald bij de dealer (!) waar ik em gekocht had. De foto werd geschoten vanuit de diesel die toen overigens nog maar een paar maanden turbodiesel was (en nog lang geen Turbo D12)

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 februari 2007 10:41 PM
  [ # 21 ]

Leuk hoor!!!

Jeroen

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 februari 2007 11:11 PM
  [ # 22 ]
mpostma schreef:
arjan_verkade schreef:

Ik heb er toch al 3 gezien. Maar niet getreurd. Ik heb er nog wel eentje voor je. Onderstaande foto werd gemaakt op de peage tussen Tours en Blois op de terugweg, direct nadat ik de GS had opgehaald bij de dealer (!) waar ik em gekocht had. De foto werd geschoten vanuit de diesel die toen overigens nog maar een paar maanden turbodiesel was (en nog lang geen Turbo D12)

das een mooie Wink

bedoelde van jezelf natuurlijk Wink

Profiel  

Jeroen-citroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

Gepost: 01 maart 2007 02:34 PM
  [ # 23 ]

Ziet er op de foto’s uit als een mooie strakke GS
Jammer dat je ze nog maar zo weinig tegenkomt.

Succes met opknappen

Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 maart 2007 10:59 PM
  [ # 24 ]

Update:

Vandaag stevig begonnen met sleutelen.

Hier staat de GS nog in vol ornaat te pronken.

Het was echt een speurtocht, sleutelen aan zo’n GS. Bij het verwijderen van front, bumper en keienbak bleef ik maar boutjes en moertjes vinden op de meest onmogelijke plekken.

Uiteindelijk lukte het toch om ook het laatste boutjes van de keienbak te vinden. Deze is eigenlijk nog nagenoeg gaaf. Geen tot nauwelijks roestschade. Alleen een deukje. Typisch weer voor zo’n franse plattelandswagen. Het roest nauwelijks, maar echt zuinig wordt er ook weer niet mee omgesprongen.

Hierna verder gegaan met alles wat zo’n beetje aan de motor vast zit. Die uitlaat is echt hopeloos. Ik was blij dat de bouten makkelijk losgingen, want het is echt geen pretje om erbij te komen. De aandrijfassen waren het volgende aandachtspunt. Eigenlijk zijn ze van onderaf wel makkelijk los te maken van de bak. Handrem erop, aan beide kanten 2 boutjes losmaken. Handrem eraf, wiel 120 graden verder draaien. Weer aan 2 kanten de boutjes losmaken. VErvolgens handrem er weer af, weer het wiel 120 graden verder verdraaien en nu aan beide kanten de laatste 2 boutejes verwijderen.

De uitlaat was trouwens niet best meer. De achterste pot was al eens creatief gemaakt (waarschijnlijk met een DS pot) met 2 midden uitgangen achter. Het hotspotpijpje aan passagierszijde was ook hopeloos verrot en ook in het Y-stuk onder de motor zat een flink roestgat. Dit was ook goed te horen want de motor knetterde op zijn laatste kms behoorlijk.

Het resultaat is een motor die er “bijna” uitgevist kan worden. Hij zit alleen nog vast aan de achterste steun (aan de versnellingsbak) en ik moet nog het schakelpookje bovenop de bak losmaken.

Resultaat:

Al met al toch een uur of 7 bezig geweest om deze situatie te bereiken. Ter contrast: bij een gemiddelde BX heb ik de motor er in 4 uur uit, zonder hulp.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 maart 2007 11:04 PM
  [ # 25 ]

Ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed komt. Succes !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 03 maart 2007 11:07 PM
  [ # 26 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed komt. Succes !

Haha, hij wel Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 03 maart 2007 11:19 PM
  [ # 27 ]

Hoezo, die fraaie *Boxer-roffel* van een Subaru impreza…de GS had het allang Cool

Hoewel het alweer 22 jaar geleden is dat ik een GS break had…blijf ik het vooral fraaie techniek vinden…geen gedonder met waterpompen en zo…je kon er vrijwel continue volgas mee rijden (zeiden ze toen, of dat ook zo is weet ik niet Surprisedops: )...ik zal dit draadje met interesse blijven volgen. Wink

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 maart 2007 12:11 AM
  [ # 28 ]

Maar je blijft goed op weg Wink
Wat een klus zeg!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 04 maart 2007 12:19 AM
  [ # 29 ]
Bram schreef:

Hoezo, die fraaie *Boxer-roffel* van een Subaru impreza…de GS had het allang Cool

Hoewel het alweer 22 jaar geleden is dat ik een GS break had…blijf ik het vooral fraaie techniek vinden…geen gedonder met waterpompen en zo…je kon er vrijwel continue volgas mee rijden (zeiden ze toen, of dat ook zo is weet ik niet Surprisedops: )...ik zal dit draadje met interesse blijven volgen. Wink

Ooit eens koppelingsplaten van een GS vervangen? mhhh…fraaie techniek: Nee!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 04 maart 2007 12:28 AM
  [ # 30 ]
Ijs schreef:
Bram schreef:

Ooit eens koppelingsplaten van een GS vervangen? mhhh…fraaie techniek: Nee!

Nja, de techniek is best fraai. Het motortje loopt als een naaimachientje. Maar het is niet erg sleutelvriendelijk.

Profiel  

2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook