Omdat wij in onze schuur de vloer aan het betegelen zijn (ipv leem) moest mijn GSA verplaatst worden, na jaren stilstand. Hij staat al vanaf mei 2004 op zijn vaste plekje in de schuur, onder een dikke laag stof, en zonder subframe. Dit subframe moet ergens bij een coatingbedrijf liggen, het wordt toch tijd dat we er weer eens naar op zoek gaan.
Maar waar het om gaat, voor het eerst in enkele jaren heb weer om de GSA heen kunnen lopen, en even een inschatting kunnen maken.
Voorsubframe is aardig hard, (veeeeel olie lekkage ed) motor lekt veel olie en heeft een tikkende nokkenas, dorpels zijn rot, deur RV is rot, de ‘bak’ onder de kofferbak is grotendeels ook weg.
Toevallig heb ik een poos geleden een zooi nieuwe onderdelen voor de GSA kunnen kopen, en toen heb ik ook direct 2 dorpels besteld. Deze dorpels liggen dus al 1.5 jaar in de GSA, wordt toch tijd dat ze er weer onder geklusd gaan worden! Het motortje loopt trouwens nog steeds, en start zodra de sleutel omgedraaid word. De staat van het veersysteem kan ik niet beoordelen, omdat de helft er niet meer onder zit
Maargoed, nog enkele foto’s van daarstraks:
Zoals altijd kan je de foto vergroten door ipv ‘Foto’ ‘groteFoto’ te typen in de url.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dat is wel de bedoeling ja, alle onderdelen zijn er wel voor. Alleen aan tijd en geld ontbreekt het een beetje, vandaar dat de auto al zolang stil staat. Ondertussen is het achtersubframe in iedergeval wel gerestaureerd en gezandstraald. Ik kan niet wachten tot ik het subframe weer thuis heb, dan kan ik weer iets concreets gaan doen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ah,een schone slaapster…
Aanpakken die handel,zodat ze weer fris en netjes de weg op kan.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Nou ik heb de auto vandaag eens wat beter bekeken (foto’s volgen nog) en schrok toch wel een beetje. De volledige bodem heeft roestige randen (gelukkig nergens doorgerot) eigelijk zijn alle deuren rot, 3 ramen gaan niet meer los omdat de geleiders weggerot zijn, achterscherm links is van binnenuit ernstig aan het rotten (op de lak zijn enkele blaasjes te zien) en de dorpels zijn zo goed als weg. Nou heb ik gelukkig nieuwe dorpels, en de kofferbakbodem is ook nog wel te doen. Ik hoorde ergens dat bodemplaten ook nog wel eens te verkrijgen waren, en de deuren… mja.
Ik ben toch bang dat ik voor de ‘Niet strak, doch solide’ oplossing ga. Ik wil natuurlijk het uiterlijk van de GSA wel zo mooit mogelijk houden. Dit opzich is al een kunst, want de onderkant van de kofferklep is er bijna niet meer, en de motorkap heeft een grote roestplek in het midden zitten.
Gelukkig heb ik al een andere roestvrije motorkap (rood) en een nieuwe (echt nieuw) deur RV. Morgen eens even kijken of mijn laksoort nog verkrijgbaar is.
Iemand een idee wat voor kleurcode mijn GSA heeft? ik heb dit vaak gevraagd, en krijg altijd tegenstrijdige antwoorden…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Op de foto’s lijkt je GSA Vert Chartreuse te zijn. De kleurcode die hierbij hoort is AC 541.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mooi, dan had ik het toch goed gegokt. Ware het niet dat de Motip site niets met deze code kan… Morgen maar even bij de lokale autohandel in het motip boek bladeren, hopen dat het daar wel in staat.. Anders maar eens naar een professionele spuiter toe..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Waarom koop je in Frankrijk niet een gave koets en ga alles over zetten.
er worden nu de leukste GSA’s voor weinig verkocht in Frankrijk.
Kijk hier maar eens: http://www.gs-gsa.org
Staat ook alles over kleurnummers enz.