2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Stelling: Volcane achteras op 1.9d Voltage
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 25 februari 2007 09:44 AM
  [ # 16 ]

Mag ik een how-to c.q. verslag van de inbouw van de electrische ramen? Die klus moet ik ook nog doen!

Jos van der Voort

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 25 februari 2007 03:28 PM
  [ # 17 ]

Probeer er tzt aan te denken

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 25 februari 2007 03:38 PM
  [ # 18 ]

Qua klus zal het wel meevallen maar er met een extra schroef door de bekleding en ik ben vooral benieuwd hoe je dat oplost.

Jos van der Voort

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 25 februari 2007 10:35 PM
  [ # 19 ]

Vergeet niet dat ik de panelen van de Volcane overzet.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 februari 2007 11:34 PM
  [ # 20 ]
Keezx schreef:
WYD schreef:
Keezx schreef:

Let op, de remdrukregelaar voor de achteras MOET ook overgezet worden, anders krijg je grote problemen bij het remmen….

De remdruk voor schijfremmen is natuurlijk helemaal hetzelfde als trommeltjes….

als dat zo is, kijk dan eens naar de grote van de zuiger in de hoofdremcilinder….

Van gewone modelen tov van de sport modellen is daar wel degelijk een verschil.
Of het nu wel of niet nodig is om ook de remdrukbegrenzers ertussen te zetten ga ik me niet meer mengen. Ze zitten er standaard niet voor niks.
Ook trommels hebben die dingen maar dan zitten ze geloof ik in de trommels zelf. maar goed.

De druk tussen trommels en schijven is dus wel anders….een 16v heeft een grotere zuiger. Ik meen 21 mm. Een gewone furio heeft een 19mm. Eenvoudigere modellen meen ik zelfs 17 ofzo.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 01 maart 2007 06:39 PM
  [ # 21 ]

De HRC moet inderdaad wel vervangen worden.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 maart 2007 09:36 PM
  [ # 22 ]

Bij een trommelas zitten de remdrukbegrenzers in de trommels, bij een as met schijven zit ie aan de auto vast Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 maart 2007 10:31 PM
  [ # 23 ]
WYD schreef:

De handremkabels van je trommelremmen passen niet op de klauwen van je schijfremmen, deze dienen dus ook gewisseld te worden.

klopt en zal ik je wat leuks vertellen Smile

Je hebt ze in 2 maten. Verschillen ongeveer 2-3 cm van elkaar. Bepalend is het orga nummer van de donnor auto…

hoezo franse slag

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 maart 2007 10:33 PM
  [ # 24 ]

keezx, je had idd gelijk van de die begrenzers. Wat de HRC betreft, die is ECHT anders bij schijven/trommels dan bij schijven/schijven.

Je mag het zelf weten, maar het is gewoon een feit…. Denk je nu echt dat ze die dingen zomaar voor de lol anders doen ?

T Rolling Eyes ypisch dat mensen bij het belangrijkste van de auto dat soort gokkjes nemen.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 04 maart 2007 01:23 AM
  [ # 25 ]
ZX1.8T schreef:

ik denk het ook puur toeval,..al bij 3 auto’s dan hetzelfde toeval gehad, dat wel….

en dan kom ik niet terug van deze uitspraken , want dan had ik ze niet gedaan, maar de begrenzers vervangen..

Datzelfde toeval heb ik dan waarschijnlijk ook gehad, want hier gaat ook alles prima!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 05 maart 2007 01:47 AM
  [ # 26 ]
Keezx schreef:
ZX1.8T schreef:

ik denk het ook puur toeval,..al bij 3 auto’s dan hetzelfde toeval gehad, dat wel….

en dan kom ik niet terug van deze uitspraken , want dan had ik ze niet gedaan, maar de begrenzers vervangen..

Nee, want je weet het niet.
Achterremmen doen niet veel, moet ook niet en je merkt het ook niet als ze te weinig doen.
Zouden ze evenveel doen als de voorremmen, kom je er wel op terug.

Als ik je nou vertel, dat ik de achteras met schijfremmen had en de lullige schijfjes voor van de 1.9D reflex omdat ik deze nog niet kon vervangen, kom jij er dan ook op terug?
Ik heb ongeveer 3 of 4 weken zo rondgereden en uiteraard wel even getest.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 23 maart 2007 03:21 AM
  [ # 27 ]

Ik weet nou nog niet wat de uitkomst is…  Confused Welke (ex-) monteur kan me vertellen wat ik over moet zetten? Ik moet in ieder geval wat aan m’n huidige as doen want silent blocks (denk ik) en handrembakel moeten worden vervangen.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 24 maart 2007 01:46 AM
  [ # 28 ]

Reden voor aswissel was de schijven. Nu de andere reparaties gedaan moeten worden moet ik wel overwegen wat te doen aangezien de handremkabel niet uitwisselbaar zijn. Met deze as en remmen doorgaan en kabels+blocks vervangen of de andere as eronder en daar de kabel en blocks van vervangen. Heb ik wel meteen schijven achter en dat was het idee in beginsel. En natuurlijk weer een leuk project.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook