Mag ik een how-to c.q. verslag van de inbouw van de electrische ramen? Die klus moet ik ook nog doen!
Jos van der Voort
Probeer er tzt aan te denken
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Qua klus zal het wel meevallen maar er met een extra schroef door de bekleding en ik ben vooral benieuwd hoe je dat oplost.
Jos van der Voort
Vergeet niet dat ik de panelen van de Volcane overzet.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Keezx schreef:WYD schreef:Keezx schreef:Let op, de remdrukregelaar voor de achteras MOET ook overgezet worden, anders krijg je grote problemen bij het remmen….
De remdruk voor schijfremmen is natuurlijk helemaal hetzelfde als trommeltjes….
als dat zo is, kijk dan eens naar de grote van de zuiger in de hoofdremcilinder….
Van gewone modelen tov van de sport modellen is daar wel degelijk een verschil.
Of het nu wel of niet nodig is om ook de remdrukbegrenzers ertussen te zetten ga ik me niet meer mengen. Ze zitten er standaard niet voor niks.
Ook trommels hebben die dingen maar dan zitten ze geloof ik in de trommels zelf. maar goed.De druk tussen trommels en schijven is dus wel anders….een 16v heeft een grotere zuiger. Ik meen 21 mm. Een gewone furio heeft een 19mm. Eenvoudigere modellen meen ik zelfs 17 ofzo.
De HRC moet inderdaad wel vervangen worden.
Bij een trommelas zitten de remdrukbegrenzers in de trommels, bij een as met schijven zit ie aan de auto vast
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
WYD schreef:De handremkabels van je trommelremmen passen niet op de klauwen van je schijfremmen, deze dienen dus ook gewisseld te worden.
klopt en zal ik je wat leuks vertellen
Je hebt ze in 2 maten. Verschillen ongeveer 2-3 cm van elkaar. Bepalend is het orga nummer van de donnor auto…
hoezo franse slag
keezx, je had idd gelijk van de die begrenzers. Wat de HRC betreft, die is ECHT anders bij schijven/trommels dan bij schijven/schijven.
Je mag het zelf weten, maar het is gewoon een feit…. Denk je nu echt dat ze die dingen zomaar voor de lol anders doen ?
T ypisch dat mensen bij het belangrijkste van de auto dat soort gokkjes nemen.
ZX1.8T schreef:ik denk het ook puur toeval,..al bij 3 auto’s dan hetzelfde toeval gehad, dat wel….
en dan kom ik niet terug van deze uitspraken , want dan had ik ze niet gedaan, maar de begrenzers vervangen..
Datzelfde toeval heb ik dan waarschijnlijk ook gehad, want hier gaat ook alles prima!
Keezx schreef:ZX1.8T schreef:ik denk het ook puur toeval,..al bij 3 auto’s dan hetzelfde toeval gehad, dat wel….
en dan kom ik niet terug van deze uitspraken , want dan had ik ze niet gedaan, maar de begrenzers vervangen..
Nee, want je weet het niet.
Achterremmen doen niet veel, moet ook niet en je merkt het ook niet als ze te weinig doen.
Zouden ze evenveel doen als de voorremmen, kom je er wel op terug.
Als ik je nou vertel, dat ik de achteras met schijfremmen had en de lullige schijfjes voor van de 1.9D reflex omdat ik deze nog niet kon vervangen, kom jij er dan ook op terug?
Ik heb ongeveer 3 of 4 weken zo rondgereden en uiteraard wel even getest.
Ik weet nou nog niet wat de uitkomst is… Welke (ex-) monteur kan me vertellen wat ik over moet zetten? Ik moet in ieder geval wat aan m’n huidige as doen want silent blocks (denk ik) en handrembakel moeten worden vervangen.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Reden voor aswissel was de schijven. Nu de andere reparaties gedaan moeten worden moet ik wel overwegen wat te doen aangezien de handremkabel niet uitwisselbaar zijn. Met deze as en remmen doorgaan en kabels+blocks vervangen of de andere as eronder en daar de kabel en blocks van vervangen. Heb ik wel meteen schijven achter en dat was het idee in beginsel. En natuurlijk weer een leuk project.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92