roestige hoge druk leiding
cwg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 03 maart 2007 12:17 PM

Twee hoge druk leidingen op mijn 19 TZI Break die van onder het hogedrukregelaar/debietregelaar-blok tot onder het motorblok lopen en daar overgaan in twee krullen, zijn behoorlijk verroest. Er zitten echt puisten op. Het lijkt me zinvol deze te vervangen voordat het echt een probleem wordt. Op het moment ben ik niet in de gelegenheid om dit zelf aan te pakken, dus ik wil het klusje uitbesteden aan een garage.

Twee vragen:

1) De originele Citroën leidingen zijn volgens mij duur en lastig te monteren zonder de beschermende lak te beschadigen. Nu heb ik wel eens gelezen dat je ook enigszins buigbare koperen leidingen kunt gebruiken. Enig idee bij welk bedrijf je deze leidingen zou kunnen bestellen inclusief eindknobbels of bij welk bedrijf je deze leidingen zou kunnen laten monteren?

2) Nieuwsgierigheid: waar lopen deze leidingen heen?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 03 maart 2007 12:28 PM
  [ # 1 ]

Re: roestige hoge druk leiding

cwg schreef:

Twee hoge druk leidingen op mijn 19 TZI Break die van onder het hogedrukregelaar/debietregelaar-blok tot onder het motorblok lopen en daar overgaan in twee krullen, zijn behoorlijk verroest. Er zitten echt puisten op. Het lijkt me zinvol deze te vervangen voordat het echt een probleem wordt. Op het moment ben ik niet in de gelegenheid om dit zelf aan te pakken, dus ik wil het klusje uitbesteden aan een garage.

Twee vragen:

1) De originele Citroën leidingen zijn volgens mij duur en lastig te monteren zonder de beschermende lak te beschadigen. Nu heb ik wel eens gelezen dat je ook enigszins buigbare koperen leidingen kunt gebruiken. Enig idee bij welk bedrijf je deze leidingen zou kunnen bestellen inclusief eindknobbels of bij welk bedrijf je deze leidingen zou kunnen laten monteren?

2) Nieuwsgierigheid: waar lopen deze leidingen heen?

Ze gaan naar de stuurbekrachtiging en naar (of was het nou een verdeelblok voor) de veiligheidsklep. Die laatste heb ik afgelopen woensdag nog onder mijn sloop-tgd vandaan gerausd.

Voor deze 2 leidingen kun je gewoon het origineel nemen; ze zitten nergens echt omheen gevlochten, of het zou diegene moeten zijn aan de stuurbekrachtiging. Er hoeft niet echt gebogen te worden om ze te monteren.

Met name de 4 lange leidingen naar achteren toe zijn “lastig heel te houden”.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

cwg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84

Gepost: 03 maart 2007 01:07 PM
  [ # 2 ]

Re: roestige hoge druk leiding

karel schreef:
cwg schreef:

Twee hoge druk leidingen op mijn 19 TZI Break die van onder het hogedrukregelaar/debietregelaar-blok tot onder het motorblok lopen en daar overgaan in twee krullen, zijn behoorlijk verroest. ...

Ze gaan naar de stuurbekrachtiging en naar (of was het nou een verdeelblok voor) de veiligheidsklep. Die laatste heb ik afgelopen woensdag nog onder mijn sloop-tgd vandaan gerausd.

Voor deze 2 leidingen kun je gewoon het origineel nemen; ze zitten nergens echt omheen gevlochten, of het zou diegene moeten zijn aan de stuurbekrachtiging. Er hoeft niet echt gebogen te worden om ze te monteren.

Met name de 4 lange leidingen naar achteren toe zijn “lastig heel te houden”.

Bedankt karel, voor het snelle antwoord!

Profiel  

vdBerg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 04 maart 2007 10:26 AM
  [ # 3 ]

Ik maak er een gewoonte van om zoveel mogelijk leidingen zelf te maken.
Bij de automaterialenzaak kun je koperen remleiding op de rol kopen, 6 en 8 mm kun je een hoop leidingen mee maken.

Een flens-tooltje heb ik gekocht voor zo’n 80 gulden (ja, je moet even wat investeren he)
zoals je ziet (guldenprijs) gaat het flens-apparaatje al weer een tijd mee.

Je kunt er allerlei flensjes (niet de eetbare Wink ) mee maken, trechtervormig, kegel etc.
Heb m’n complete remleidingen op al m’n auto’s al een keer gedaan.

Nog een tip: Regelmatig(eens per jaar) Corrosion-Block spuiten op alles wat kan gaan roesten (niet op de remschijven Cool )

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook