2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
GS klusdag wordt Xantia klusdag
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 07 december 2006 08:43 PM
  [ # 16 ]

Klikt goed ik zie weer een sleutel dag aan komen Smile

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 december 2006 09:13 PM
  [ # 17 ]
Peteryed schreef:

Klikt goed ik zie weer een sleutel dag aan komen Smile

precies…....... kreeg afgelopen zaterdag toch die sleutel/restauratie kriebels (weer). en aangezien wyedema die gs toch aan het strippen is (bekleding en bezinetank red.) kunnen we er dan mooi bij.
zullen die beheerders in Leek ook blij mee zijn dat er weer eens wat zichtbaars Laughing gebeurd.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 07 december 2006 09:38 PM
  [ # 18 ]

Ho eens even,

Ik vind het zelf onnodig om de gehele vloerplaten te vervangen, dat omdat er maar een gat in zit, de kokerbalken is een ander verhaal. Bekijk de volgende beelden.







Missie: Die auto moet gewoon zo snel mogelijk weer rijden en niet met een laag plamuur.

Groeten Wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 december 2006 09:42 PM
  [ # 19 ]

Ik vind het geweldig dat je gemotiveerd bent om juist deze wagen weer aan te pakken, terwijl er genoeg redelijke handel is. Klasse man! Heel veel succes!!!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 07 december 2006 09:52 PM
  [ # 20 ]

Zo te zien is eerst werk voor de slijptol om e.e.a. te schuren en te verwijderen. Je bent in ieder geval een heel end gekomen das al heel wat. Wie weet kan je wel mee naar de voorjaarsmeeting Smile

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 07 december 2006 09:59 PM
  [ # 21 ]

@ patje: Redelijke handel, je bedoelt dan zit ik met een andere GS met andere problemen, voordeel bij deze is dat ik inmiddels weet welke problemen ik heb.

@ peteryed: die overige roest op de bodemplaat kan ik wel weg krijgen met de “slijptol” daarna ff een behandeling RX5 heb ik ergens gelezen.

Groeten

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 15 december 2006 12:00 AM
  [ # 22 ]

Hallo,

Ik zal weer even een update doen. Ik ben gisteravond weer even geweest bij de weekelijkse sleutelavond in Leek.


Dit is het resultaat achter de bekleding.


Uitzicht door de kofferbak.


Ook de andere kant is doorgeroest.

Hmmzz. Confused

Ik ga de auto helemaal leeg halen. En ik moet de onderkant van de wagen nog eens beter inspecteren…...

Groeten Wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 december 2006 04:07 PM
  [ # 23 ]

Zo te zien is dat het beste wat je kan doen. Kaal halen en nieuwe stukken erin lassen en dan weer een nieuwe kleur geven

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 03 maart 2007 06:39 PM
  [ # 24 ]

Stand van zake GS club

Hallo forummers,

Ik zal weer even een update geven (nu met wat duidelijkere foto’s ik had een echte camera meegenomen). Ik ben de afgelopen tijd weer ernstig bezig geweest met mij GS, onder andere:

Tectyl verwijderen van de bodem.
Tectyl verwijderen van de dorpel.
Constructie maken om de auto mobiel te houden.

Onderstaande foto is het subframe los van de auto.


De volgende foto’s laten zien wat de vorderingen zijn met tectyl verwijderen. Een erg lstige klus moet ik zeggen.




Nu dan echt de bodem even tonen.

Dit is de dorpel met wat roest, dit hoop ik met Hydrate 80 op te kunnen lossen.

Het gereedschap wat ik gebruik om het tectyl te verwijderen, alleen het witte spul onder het tectyl is erg hardnekkig en moeilijk te verwijderen.

Verder heb ik nog een constructie onder de auto geknutseld, nu kan ik de auto zonder problemen op een vierkoloms brug krijgen. Deze constructie zit aan de achterkant, ik heb de punten waar het subframe in komt gebruikt.

Eerst had ik een rolwagentje, erg lastig met nemen van riggels.


Groetjes Wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 maart 2007 06:54 PM
  [ # 25 ]

al een streven bedacht in de vorm van: ik ga nog dit jaar weer rijden in deze GS Confused:
temeer daar de GS nu helemaal gestript is en het opbouwen weer kan beginnen.  Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wyedema
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 278
Geregistreerd: 10-06-2004

- C3 Pluriel C3 Pluriel
Gepost: 03 maart 2007 07:00 PM
  [ # 26 ]

Nee niet echt, ik ga eerst werken naar het las gebeuren. Ik kan niet inschatten hoeveel werk dit is..en dan zie ik verder wel weer….

Eind vorig jaar dacht ik er anders over, dan moest ie weer snel rijden….als ik nu naar de auto kijk, kan het snel dan zit ik waarschijnlijk volgend jaar in het zelfde schuitje…daarom beter even goed alles na lopen.

Groeten Wilfred

———————————————————
http://www.yedema.dds.nl/

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 04 maart 2007 03:55 AM
  [ # 27 ]

misschien weet je het wel maar die hetelucht brander moet je op z’n achterkant zetten als die warm is

verder veel lof voor complete restauratie’s als deze, gaat veel tijd in zitten maar het resultaat is Cool

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 maart 2007 12:12 PM
  [ # 28 ]

Tectyl verwijderen is een kut klus ja. Heb ooit eens bij een boot de teer laag verwijderd. Maar als straks het resultaat mooi is ben je het gelijk vergeten.

Ben zijn Johan en ik dat op je avator? grappig

wanneer gaan we weer wat doen?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 maart 2007 01:42 PM
  [ # 29 ]

Wow, heftige actie in Leek dus! Wat een prachtige oplossing om de wagen op zwenkwieltjes te zetten. Mooi hoor.
Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Voor wat betreft die tectyl, van te voren insmeren met een 50/50 mengsel van diesel en benzine kan het een stuk gemakkelijker maken. (heb ik gelezen…)
Zelf gebruik ik een in Frankrijk gekochte carburateurreiniger die de tectyl doet oplossen waar je bij staat, je veegt het er dan zo af met een doek! Helaas heb ik nog maar 1 busje….

Succes met deze klus!!!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 maart 2007 02:00 PM
  [ # 30 ]
patje74 schreef:

Voor wat betreft die tectyl, van te voren insmeren met een 50/50 mengsel van diesel en benzine kan het een stuk gemakkelijker maken. (heb ik gelezen…)
Succes met deze klus!!!

en van die benzine was Surprisedops: er genoeg ...........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook