arjan_verkade schreef:staat best netjes, en is denk ik ook functioneel
zeker bij een zwarte zie je erg snel vuil op je voordeuren bij een BX.kon je daar gewoon nieuw aankomen of was dat iets moeilijker
Neuh, ik heb ze via Daan. Zitten wel aardig wat gebruikerssporen op, maar ach dat mag. En het is idd functioneel, auto blijft veel langer proper
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ga je nu ook chromen strips op de bumpers zetten?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:ga je nu ook chromen strips op de bumpers zetten?
Zitten er alweer op . Op de vorige pagina staan een aantal poetsfoto’s die ik gisteren genomen heb
Edit: die dus:
PrutsyLJ schreef:
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ziet er erg goed uit hoor je BX en de gele koplampen staan haar erg goed. Ik wacht nog een maandje met poetsen, al die blubberzooi op de weg hier. Heeft weinig zin zo. Nette witte Xantia zie ik daar ook op de foto, incl. memorabel kenteken èn een visje. Maar kan het anders daar in Elburg?
Ik ben daar vorige week nog geweest, maar weinig Citroëns gespot trouwens.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Ziet er erg goed uit hoor je BX en de gele koplampen staan haar erg goed. Ik wacht nog een maandje met poetsen, al die blubberzooi op de weg hier. Heeft weinig zin zo. Nette witte Xantia zie ik daar ook op de foto, incl. memorabel kenteken èn een visje. Maar kan het anders daar in Elburg?
Ik ben daar vorige week nog geweest, maar weinig Citroëns gespot trouwens.
Patrick
Ja, echt veel Citroen’s heb je hier niet. Er wonen wel een paar citrofielen in Elburg maar ik denk dat die op 1 maximaal 2 handen te tellen zijn . Die Xantia is dus mijn vader zijn gasbak waar ik nog wel eens dankbaar gebruik van maak als ik lange ritten voor de boeg heb . Volgende keer even melden als je naar Elburg komt, dan zorg ik dat de koffie klaar staat
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Wauw, dat chromen grilletje is echt mooi. Waar haal je zoiets?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
PrutsyLJ schreef:Volgende keer even melden als je naar Elburg komt, dan zorg ik dat de koffie klaar staat
Strak plan!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
jaco schreef:Wauw, dat chromen grilletje is echt mooi. Waar haal je zoiets?
In Frankrijk, van een Image. Ik heb er ook zo eentje op mijn donkerblauwe break. Staat alleen maar mooi bij donkere kleuren - vinnik.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:jaco schreef:Wauw, dat chromen grilletje is echt mooi. Waar haal je zoiets?
In Frankrijk, van een Image. Ik heb er ook zo eentje op mijn donkerblauwe break. Staat alleen maar mooi bij donkere kleuren - vinnik.
Idd van een Image, of een Britse uitvoering genaamd “Meteor”. Mijn eerste chromen grilletje kwam van een Meteor. Deze heb ik via JDT kunnen bemachtigen, ik heb geen idee waar deze vanaf komt trouwens…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:karel schreef:jaco schreef:Wauw, dat chromen grilletje is echt mooi. Waar haal je zoiets?
In Frankrijk, van een Image. Ik heb er ook zo eentje op mijn donkerblauwe break. Staat alleen maar mooi bij donkere kleuren - vinnik.
Idd van een Image, of een Britse uitvoering genaamd “Meteor”. Mijn eerste chromen grilletje kwam van een Meteor. Deze heb ik via JDT kunnen bemachtigen, ik heb geen idee waar deze vanaf komt trouwens…
Ik heb de mijne vorig jaar op vakantie gevonden, bij een boer op het erf stond een onttakelde Image. Weg gevraagd, praatje aangeknoopt en gevraagd of er nog plannen waren met het grilletje…
Ich bin ein Breaker
Zo, vandaag heerlijk aan de BX geklust. Allereerst het koelsysteem volledig afgetapt. Hier zat sinds het herstel namelijk water in ops: . Daarna de radiateur gedemonteerd zodat ik mijn nieuwe airco condensor kon plaatsen. Wat me als eerste opviel was het verschil in de condensors:
Op de foto is het misschien niet zo goed te zien, maar het zijn 2 totaal verschillende condensors . Wel bleek mijn nieuwe condensor beter te passen zonder extra gaten te boren ed wat bij de oude condensor wel het geval was (daar was in de verticale stukken van de koplampbalk gezaagt). Ook zitten de aansluitingen anders. Op de nieuwe condensor zit er 1 rechtsboven en linksonder. Op de oude zaten ze allebei rechtsboven . Dus na wat gefriemel met de slangen ed zat de nieuwe condensor op zijn plek . Ook bleek deze condendor 2 uitsteeksels aan de bovenkant te hebben die precies door de radiateurstrip vallen. Al met al is de nieuwe condensor dus gewoon een stuk beter .
Toen dat klusje geklaart was snel de radiateur terug gebouwd, KVS derin, systeem ontlucht en karren maar weer. Of toch niet . Cilinder nummer 2 (gezien vanaf de verdelerkap) werkte niet helemaal mee. Deze deed het wel/niet/wel/niet. Dus andere bougie erin geschroeft en toen deed tie het weer prima. Ik heb me vanmiddag weer prima vermaakt, en ik zal de dag betreuren dat er aan de GTi geen werk meer zit . Wat moet ik dan doen op deze schitterende lentedagen?
heb weinig foto’s geschoten vandaag, was veel te druk met sleutelen . Maar goed hetgene wat ik vandaag wel geschoten heb:
Klik
Klik Laatste foto is de slang die van de condensor naar het filter/droger van de airco loopt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat komt dus ook wel weer goed
nice job!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
gaat lekker!
maar je hebt toch nog wel een paar projekkies? dus ik geloof niet dat je je zorgen moet maken dat je klaar bent.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ja, ik heb nog wel een redelijk lijstje:
- Koppeling vervangen
- O-ringen airco slangen vervangen
- Schuifdak ontroesten
- Gereviseerde cilinderkop met D6A nokkenas monteren en gelijk de distributieriem met spanrol en waterpomp meenemen
- Katloze voorpijp eronder
- Het kaartleeslampje, plipoog, en knoppie van het schuifdak eens netjes in het plafond wegwerken.
- Airco laten vullen
Dus voorlopig ben ik idd nog wel even zoet
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
zelf zag ik het meeste op tegen het bijwerken van het dak, maar ik zie dat jij je hand niet omdraait voor dit soort klussen.
afijn, we lezen het hier verder, tot later
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar