Tja, negatief word ik er wel van, dat klopt. Mijn vertrouwen in de kennis en kunde bij de Citroen garages groeit ook niet echt. Maar wat wil je als je voor de 9e keer in 8 maanden terug moet naar de garage
En ik geloof gelijk dat je meer ervaring hebt met de com2000 dan ik, maar ik ben toch benieuwd hoeveel klanten nu een nieuwe hebben gekregen terwijl ze met een beetje contactspray al klaar zouden zijn geweest.
En dan even over de verkondigde onzin. Als jij constant blijft roepen dat je op gas moet koken en dat Citroen er niet achter staat lijkt het me verstandig een andere baan te gaan zoeken, want bij Citroen op het hoofdkantoor denken ze er volgens mij toch iets anders over.
Het leveren van LPG word zelfs in de standaard prijslijst meegenomen en als je dan dus LPG inbouwt, moet je ook de service erop kunnen verlenen. Jullie zijn tenslotte de leverancier van de wagen met LPG en dan mag ik toch wel verwachten dat jullie er service op kunnen geven? Als de stoel in auto kapot gaat moet ik toch ook niet jullie toeleverancier benaderen?
Ik ga trouwens binnenkort naar een goede LPG specialist en als die er niet uitkomt breng ik de auto naar iemand die nog een heel stuk meer kennis en ervaring heeft. En ik heb het sterke vermoeden dat dan zal blijken dat de door Citroen geschreven software de oorzaak van alle problemen is! En wie o wie is dan de pineut!!!(naast mij, want ik ben sowieso de &%^%$)
Begrijp me wel goed. Ik ben er niet op uit om je een rotgevoel te geven, maar enig begrip naar mij toe zou prettig zijn en ik krijg nu niet het idee dat je weet hoe het voelt om voor de zoveelste keer terug te moeten komen. Ik heb echt wel andere hobby’s!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1596.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Tja, negatief word ik er wel van, dat klopt. Mijn vertrouwen in de kennis en kunde bij de Citroen garages groeit ook niet echt. Maar wat wil je als je voor de 9e keer in 8 maanden terug moet naar de garage
Dat zegt dan wat over jouw garage en niet over alle andere garage´s.
En misschien hadden we enkele klanten kunnen helpen met contactspray, maar wij werken niet bij het casino, wij moeten gegarandeerd goed werk afleveren. Dat is moeilijk, maar met een dosis ervaring en kennis van zaken weet je dat contact spray niet de oplossing is voor dit probleem vandaar dat de dealers voor vervanging gaan.
Je LPG verhaal neem ik even mee naar het draadje over lopen op 3 cilinders, dat is een meer LPG gerelateerd draadje dan dit.
(mischien kan een van de mods er een verwijzing naar maken)
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Dat zegt dan wat over jouw garage en niet over alle andere garage´s.
Ik ben nu bij 2 Citroen garages (5x) geweest en 2 LPG specialisten(4x). Hoeveel wil je dat ik er nog ga bezoeken?
En het lijkt anders behoorlijk op een casino als ik de rekeningen zo nog eens doormeem
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 26-02-2006
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1,6 THP exclusive automaat
f.compen schreef:Je kan ook gewoon je hand uitsteken toch,voor richting aan te geven?
En gas is voor te koken.
Ik heb enige tijd geleden ook gehad dat de richtingaanwijzer naar links het niet deed, eerst nog wel in de tipstand, later dat ook niet meer. Toen heb ik met contactvloeistof zonder het geheel uit de bouwen, alles weer goed gekregen. Flink spuiten en bewegen. Nu al weer 1 1/2 jaar geleden en doet het nog steeds. Garage had de normale oplossing: gehele schakelaar vernieuwen.
Frank
f.compen schreef:Je kan ook gewoon je hand uitsteken toch,voor richting aan te geven?
En gas is voor te koken.
hier heeft niemand iets aan dus geen olie op het vuur gooien
Frank, bedankt. En met die commerciele tijgers bij Citroen was je anders waarschijnlijk nu onderhand wel aan een derde unit toe
EvE schreef:Ik ben nu bij 2 Citroen garages (5x) geweest en 2 LPG specialisten(4x). Hoeveel wil je dat ik er nog ga bezoeken?
Het antwoord lijkt me vrij duidelijk: er is hier op dit draadje een dealer die denkt je te kunnen helpen. Heb je het hem al gevraagd? Vragen kost nix…
Als hij je vervolgens het goede gevoel kan geven dat hij het voor je kan oplossen, dan lijkt me de volgende stap simpel.
Enne: natuurlijk alleen nog maar Citroëns gehad: 2x BX, 2x Xantia, nu 2e C5, tot volle tevredenheid.
En nog een BMW R100RT van 25 jaar oud in de garage voor bij mooi weer
oldenhage schreef:Tja, negatief word ik er wel van, dat klopt. Mijn vertrouwen in de kennis en kunde bij de Citroen garages groeit ook niet echt. Maar wat wil je als je voor de 9e keer in 8 maanden terug moet naar de garage
Dat zegt dan wat over jouw garage en niet over alle andere garage´s.
En misschien hadden we enkele klanten kunnen helpen met contactspray, maar wij werken niet bij het casino, wij moeten gegarandeerd goed werk afleveren. Dat is moeilijk, maar met een dosis ervaring en kennis van zaken weet je dat contact spray niet de oplossing is voor dit probleem vandaar dat de dealers voor vervanging gaan.Je LPG verhaal neem ik even mee naar het draadje over lopen op 3 cilinders, dat is een meer LPG gerelateerd draadje dan dit.
(mischien kan een van de mods er een verwijzing naar maken)
Je kunt een dergelijke overweging ook met je klant bespreken!
Ofwel met hem de afweging om eerst iets onzekers en goedkoops te proberen en bij onsucces iets duurs en zekers, waarbij de klant het risico neemt.Iets dergelijks vind ik als consument en opdrachtgever erg prettig.
Ik ben het met de toon van topicschrijver niet helemaal eens maar voel wel mee in de opinie dat veel garages direct overgaan tot defintieve verhelping op de zekere en dure manier. En dat komt volgens mij vanuit de lease markt, waar iets definief oplossen belangrijker wordt gevonden als de prijs. Lease maatschappijen willen maar 1 keer betalen, hoeveel maakt ze niet uit, omdat hun klanten hen afrekenen op mobiliteit. De particulere markt is echter anders
Zo heb ik met mijn garage uitgebreid gesproken over de radiateur en hebben we besloten toch eerst een pil te gebruiken omdat het een klein lekje is. Maar als ie toch weer gaat lekken gaat ie er alsnog uit en moet ik dat gewoon betalen. Tot nu toe kosten €9,95 ipv €500. (plus nieuwe koelvoleistof, wat ik laat die pil natuurlijk niet zitten, maar dat was service)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1664.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk, als zo’n ding niet deugdelijk functioneerd moet je daar iets aan doen. De twee keer dat ik in mijn Berlingo een kapotte com2000 had ging dit tevens gepaard met een hoop gekraak en slepende geluiden in de stuurkolom. Netjes vervangen onder garantie, dus daar hoor je mij niet over. De derde keer dat ik een probleem had, deden mijn ruitenwissers het niet. Omdat mijn normale belgse garagist op vakantie was de hulp ingeroepen van de nederlandse dealer in de buurt van mijn werk, deze gaf meteen als enige oplossing het vervangen van het hele spel, te betalen door mij, want ‘als het al de derde keer is kun je toch niet op garantie blijven rekenen’ (lezing waar ik het niet echt mee eens ben, ondeugdelijk is ondeugdelijk, maar enfin da’s een andere discussie). Uit kolere toen een tweede dealer aan de andere kant van de grens opgezocht, welke onmiddellijk zonder enige twijfel aangaf dat het een softwareprobleem was, getriggerd door het niet uitzetten van de ruitenwissers alvorens het contact af te leggen. Als bewijs hiervoor haalde hij een fax van de muur waarop de noodprocedure voor het verhelpen van deze storing stond omschreven door Citroen Belux. Wat gefoefel met de draden aan het stuur, contact aan en uit etc. en het hele spel was verholpen. Als definitieve oplossing later na afspraak een update gekregen van de software, welke herhaling van het probleem zou moeten voorkomen. Nu al ruim anderhalf jaar geen problemen meer mee gehad, en dat bij een garage waar ik nooit eerder was geweest en voor de enorme somma van 37 euro. Wel een beetje vreemd dat deze info bij de nederlandse dealer niet voorhanden was!?
Even nog een update: mijn richtingaanwijzer werkt nog! Wanneer zou die het toch eens gaan begeven?
En op LPG loopt die ook nog steeds geweldig
En wie rekent rijd natuurlijk op gas….. Koken doen we tegenwoordig electrisch
Laat ik ook maar een duit in het spreekwoordelijke zakje doen dan…
Mijn richtingaanwijzer kreeg ook kuren. Hij deed het niet (altijd) meer bij het rechtsaf slaan.
Ik heb dit draadje gelezen en zonder de kap eraf te halen contact spray erin gespoten. Dit was een week geleden en nadien geen problemen meer ondervonden…
Hopelijk blijft dit zo, want binnen één jaar na aanschaf is de draad waarmee de motorkap wordt geopend afgebroken, deurklink afgebroken, doet de achterruitensproeier het niet meer, storing uitlaatgas/katalysator, motor geflushed, nieuwe bobine en nieuwe bougies. Storing is er nog steeds
Wat een auto…
Oh ja, hoe kon ik het vergeten; het slot van het linkerachterportier natuurlijk!! Die gaat sinds een aantal maanden niet meer dicht.
Nou, mijn richtingaanwijzer doet het nog steeds zonder problemen. Ook geen storingen meer gehad. Begin de auto nu zelfs toch een beetje te waarderen. .
Wel jammer dat de uitlaat pas door midden is gegaan, maar de auto is nu ook alweer 6 jaar oud! Ook de dempers van de achterklep hebben hun beste tijd gehad, maar mijn achterdeur gaat dan ook vaak open. Zou bij Honda niet snel gebeuren, blijft tenslotte toch een franse auto.
Al met al lijkt de C5 toch best op LPG te kunnen rijden, zoals ik eigenlijk ook wel had verwacht. Omdat ik af en toe wat lui ben als het op tanken aankomt rij ik toch ook best wel eens een stuk op benzine en volgens mij doet ook dat de auto wel goed.
Wel heb ik nu na 3,5 jaar het idee dat de auto net iets te ver gecomputeriseerd is. Bij het minste geringste krijg je weer een of andere melding. Dat ben ik nu zo gewend dat ik er niet teveel aandacht meer aan besteed.