Mijn occasion is twee maanden oud en heeft op 2 januari een APK-beurt ondergaan. Vanochtend reed ik weg met een raar geluid, na controle bleek de middendemper bij de verbinding naar de einddemper compleet te zijn doorgeroest en afgebroken.
Zie foto. [url]http://img291.imageshack.us/img291/7954/img1060kleinxk6.jpg [/URL]
Toen ik de auto kocht werd vermeld dat hij technisch in ‘perfecte staat’ was. Maar ik vraag me af in hoeverre dat waar was.
Mijn vragen: Is dit normaal? Zijn dit soort roestplekken een APK-afkeurpunt? In hoeverre kan zoiets in twee maanden ontstaan?
Alvast hartelijk bedankt voor de antwoorden.
voor de apk hoeft de uitlaat alleen vast te zitten en gasdicht te zijn dus eigelijk zegt de apk niks over de toestand van de uitlaat.
je zegt dat je de auto pas 2 maanden heb kan je ook vertellen hoe je de auto gekocht heb bijv dealer handelaar enz.
Twee maanden geleden gekocht bij een handelaar in Ermelo.
Tijdens de rit naar huis had ik al een vaag probleem (zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=175423). Bleek een kapot hoofdrelais te zijn. Mja, electra, beestje dat 10 jaar oud is, “kan gebeuren” wordt me dan verteld.
Maar dit valt bij mij toch niet meer te behappen als er wordt geadverteerd met ‘technisch in perfecte staat’. O, had ik de advertentie nog maar…
ik ben bang dat je hier totaal niks aan kan doen
ik weet niet of je zelf handig ben om eventueel dan bijv een uiltaat te kopen en er zelf onder te zetten of bel anders eens een dealer garage op voor de prijs voor dit
sterkte met de saxo
dat laatste lijkt me het verstandigst. de handtools en de handigheid zal ik best nog wel hebben, maar de plaats om het ding te vervangen niet. morgen bel ik ‘gewoon’ de citroen-dealer op (le velo, den haag) om te vragen wat het gaat kosten… en dan laat ik het toch wel doen.
Ik ben bang dat je er niet veel aan kunt doen wat betreft de technische perfecte staat. Als ik me niet vergis heb je zelf een onderzoeksplicht om eventueel zelf gebreken op te sporen, als je er later achter komt kun je dat niet verhalen. Als je geluk hebt en de situatie uitlegt aan de handelaar dat ie wel coulant wil zijn en je tegemoet komt. Anders ben ik bang dat je zelf voor nieuwe onderdelen moet opdraaien.
Xsara Coupe 1.6 16v VTR