2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ga het ook proberen, een ID 20!
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 13 februari 2007 11:25 PM
  [ # 16 ]

Ge-wel-dige koop voor dat geld, als ik het zo lees en zie. Je hebt naar de goede dingen gekeken! Voor weinig geld lijk je een mooie basis te hebben. Mijn eerste DS, twee keer zo duur, was weliswaar net gespoten maar verloor bij elke drempel een stukje longeron. Dan kan je beter zoiets hebben!

Een idee is om voor weinig een setje nog slechtere deuren te scoren, zodat je lekker kan doorrijden en in alle rust kan opknappen.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 04 maart 2007 08:54 PM
  [ # 17 ]

Zo, vandaag mijn eerste “grote” rit gemaakt met de ID 20.
In 1 woord, geweldig!!!!!!
Mijn vrouw mee, en samen van Almere naar Hoorn en terug gereden.
Wat rijdt dat fantastisch zeg.
Heb in 3 jaar heel wat BX-en en XM’s versleten, maar dit is van een veel hoger niveau. Hydraupneumie van de bovenste plank.

Technisch is het een zeer goede aankoop, start in 1 keer en loopt mooi rond en stil. Vering in paar seconden op niveau, ook na dagen stilstaan.
Remt, veert en schakelt/koppelt als nieuw.
De vorige eigenaar heeft er goed voor gezorgd, op de buitenkant na dan.
De originele aankoopboekjes van de 1e, Franse eigenaar zijn er ook bij, onderhoudsboekjes van garage bij Parijs en een dik pak rekeningen van de laatste jaren. Oa banden, veerbollen, waterpomp, brandstofpomp, ledingen etc etc zijn van recent bouwjaar.
Ook zijn de balken er een paar jaar geleden nieuw in gelast, dat zit wel goed. Bodem ziet er mooi en hard uit.
Alleen de deuren en achterklep zijn aan de beurt. 2 achterdeuren nog redelijk met oppervlakte roest, de voordeuren moet ik echt aan gaan lassen. De achterklep is aan de binnenkant krokant, maar ik heb er een zeer hard exemplaar bij gekregen, dus die ga ik behandelen, primeren en spuiten.
Even een vraagje, waar vind ik het kleurnummer? Beige Albatros volgens mij.

Interieur is zeer redelijk, 1 scheur op bestuurdersstoel, maar nog te maken (bruin skai). Deurpaneeltje lv hangt beetje los maar is nog eenvoudig vast te krijgen.
Alles werkt verder (behalve dagteller), zelfs nog een Blaupunkt M/W radio!
Nee, dit wordt echt genieten, kan niet wachten op het voorjaar, lekker schuren, primeren, spuiten, en vooral…....veel cruisen

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 maart 2007 09:46 PM
  [ # 18 ]

Het kleurnummer is op een klein rond aluminium plaatje geslagen en zit (als je voor de wagen staat en in de motorruimte kijkt) aan de linkerkant schuinonder de ruitenwissenmotor tegen het schutbord aangeschroefd.
Jouw kleur (Beige Albatros) zou iets van AC087 moeten zijn.

Enne…fijn dat de wagen zo goed bevalt!  Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook