Zeker wel, heb ook nog geen spijt van het inruilen van de BX…
Even een kleine update:
Xantia heeft ondertussen de 260.000km gehaald. Er zijn een paar dingen aan gedaan:
- snelheidsmeter gerepareerd (doorsolderen contactjes)
- nieuw contactslot (ivm weigeren kachelventilator)
- startbeveiliging uitgeschakeld (werd dat pin-gedoe zat, stekkertje eruit)
Verder rijdt ‘ie nog steeds heerlijk. Ik verwacht bij de komende APK (voor 31-03) wel wat kosten. Zo maakt er een wiellager geluid en zijn de achterbanden een eind op.
Een paar kleinigheidjes, verder gaat ‘t erg goed met de Xantia en bevalt ‘ie nog steeds prima! Met 40.000km per jaar ben ik toch iets minder gaan rijden trouwens…
voge schreef:
Een paar kleinigheidjes, verder gaat ‘t erg goed met de Xantia en bevalt ‘ie nog steeds prima! Met 40.000km per jaar ben ik toch iets minder gaan rijden trouwens…
HAha, wat een saaie updat na al die tijd. Klinkt wel als een tamelijk probleemloze auto, haha.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
En bedankt Marten .
Ik reager maar vast Serge, kan het niet laten.
Maar idd heeft de mijne ook weinig karakter, erg saai eigenlijk, maar wel lekker zweven! Kreng doet het altid, is stil, geen gerammel, solide materialen…moet ik nog doorgaan?? Misschien kan Serge nog wat toevoegen?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zijn gewoon Supermotoren….die 1.9 TD’s…..ik wou dat ik hem in de TZD had zitten.
(met bijbehorende bak uiteraard)
Bram schreef:Zijn gewoon Supermotoren….die 1.9 TD’s…..ik wou dat ik hem in de TZD had zitten.
(met bijbehorende bak uiteraard)
Dat moet prima in elkaar te klussen zijn . 1.6 HDi met 110 pk’s in een BX Chic oid lijkt me ook nog altijd een keer leuk om te doen. Maar ja dit is wel weer erg fftopic
hmm, een 1.8 16v met G3 typegoedkeuring in een BX, ook erg leuk…..
Nou verdorie! fftopic
Nu stop ik echt
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Met een 2.0HDi in de Xant zou ik ook tevreden zijn hoor, maar dat was vorig jaar budgettair nog niet echt verantwoord.. (En nu wil ik voorlopig niet van deze Xantia af.)
Het was inderdaad een redelijk saaie update, ‘t ding blijft het gewoon doen. ‘t is niet dat ik ‘m niet gebruik toch?
Maar goed, eind van de maand APK, eens kijken hoe de stemming dan is…
Vanaf vandaag zit er weer een verse APK op de Xant, tot 31-03-08..
Er moesten vier nieuwe banden onder, dat wist ik al. Achterbanden waren echt helemaal weg en voorbanden zaten ook op de grens. Verder moest er nog een nieuw knipperlampje in een achterlichtunit, was niet meer geel.
Dat was alles…
Ohja, hij is goedgekeurd met een kapot glas van één van de voorste mistlampen.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
voge schreef:Vanaf vandaag zit er weer een verse APK op de Xant, tot 31-03-08..
Er moesten vier nieuwe banden onder, dat wist ik al. Achterbanden waren echt helemaal weg en voorbanden zaten ook op de grens. Verder moest er nog een nieuw knipperlampje in een achterlichtunit, was niet meer geel.
Dat was alles…
Ohja, hij is goedgekeurd met een kapot glas van één van de voorste mistlampen.
Hmm, mijn knippers zijn ook geen van allen meer geel, voor noch achter, de auto is er niet om afgekeurd. Beetje willekeurig lijkt het toch allemaal, dit soort APK puntjes.
Jalu schreef:voge schreef:Vanaf vandaag zit er weer een verse APK op de Xant, tot 31-03-08..
Er moesten vier nieuwe banden onder, dat wist ik al. Achterbanden waren echt helemaal weg en voorbanden zaten ook op de grens. Verder moest er nog een nieuw knipperlampje in een achterlichtunit, was niet meer geel.
Dat was alles…
Ohja, hij is goedgekeurd met een kapot glas van één van de voorste mistlampen.
Hmm, mijn knippers zijn ook geen van allen meer geel, voor noch achter, de auto is er niet om afgekeurd. Beetje willekeurig lijkt het toch allemaal, dit soort APK puntjes.
Mijn specialist keurde mijn HDi ook goed met redelijk ‘witte’ knippers, al 2 of 3 jaar lang.
Totdat ie de laatste keer in een steekproef viel en de wagen vanwege die knippers afgekeurd (!) werd.. Het zal dus wel regel zijn.
rb schreef:Mijn specialist keurde mijn HDi ook goed met redelijk ‘witte’ knippers, al 2 of 3 jaar lang.
Totdat ie de laatste keer in een steekproef viel en de wagen vanwege die knippers afgekeurd (!) werd.. Het zal dus wel regel zijn.
Ik heb het gehad met de RDW keuring van de GS. De knipperlichtglaasjes achter zijn aardig verkleurd waardoor de knipperlichten (volgens de RDW man) wit licht uitstraalden ipv oranje licht. Toen maar oranje bolletjes erin gezet ipv doorzichtige bolletjes. Probleem opgelost (en gelukkig kon ik het ter plekke doen en hoefde ik niet terug te komen).
Aan de achterkant mogen ze alleen geel of rood zijn, aan de voorkant wit of geel volgens mij.