Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Hebben zelf ongeveer 4 a 5 jaar achter elkaar 50000 per jaar met een dspecial gereden. Wij waren aanzienlijk duurder uit. Moet ik er wel bij zeggen dat er alleen nieuwe onderdelen ingingen indien te krijgen. Was nl de enige auto en die moest het altijd doen. (In al die jaren ook nooit pech gehad met deze wagen.)
Ook deed ik preventief erg veel aan die wagen. Om de 10~15k nieuwe puntjes condensator etc etc. LHM/KV elk jaar spoelen en verversen. Ook heb ik in die paar jaar wel wat setjes remblokken en 1 set schijven versleten. Toen er een keer een 5 bak ingehangen was ook maar gelijk de koppeling vernieuwd alhoewel die nog niet op was.
Ook hier sleuteld er niemand aan de wagens behalve ik zelf. Dit nog niet eens vanwege het kosten aspect, maar ook vanwege de kleine dingen die bij een garage bedrijf nogal eens misgaan.
Totaal aantal Berichten: 448
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Het is, zoals met veel dingen, ook een beetje een kwestie van filosofie. Ik zou zelf geen bruikbare puntjes weggooien, maar kan me bij dat soort preventie wel heel veel voorstellen. Ook repareer ik bepaalde dingen gewoon niet, kilometerteller en dashboardverlichting bijvoorbeeld. Ik kan op het motorgeluid precies 120 blijven kruisen .
Ook bij mij geldt dat de auto altijd moet lopen, het gebruik is zakelijk en afspraken afzeggen is not-done. Het is me ook nog nooit overkomen, terwijl een collega met een Audi A6 al 3 keer verstek heeft laten gaan vanwege een “brandend lampje”.
Rijstijl scheelt ook. Ik haal nooit een DS in, en wordt héél vaak zelf ingehaald. Zo haal ik ook nog eens 1 op 11 op gas….
Corrosion sympa!
Freek1971 schreef:
Rijstijl scheelt ook. Ik haal nooit een DS in, en wordt héél vaak zelf ingehaald. Zo haal ik ook nog eens 1 op 11 op gas….
Rijstijl scheelt idd behoorlijk veel. Moet zeggen dat ik meestal wel zeer vlot rijd.
Totaal aantal Berichten: 581
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
heren…...dirk sassen?? of een andere dealer?;)
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
charlesdegaulle21 schreef:heren…...dirk sassen?? of een andere dealer?;)
Je hebt helemaal gelijk. Dirk Sassen is idd niet de goedkoopste. Houd ook een ebay in de gaten, heb daar al verscheidene malen leuke dingetjes voor weinig op de kop kunnen tikken.