Ja een bollenkar…..... net als de DS/SM/C5/XANTIA/GSA/CX/XM/BX
Dus geen ijzerveer(stuiter)bak.!
Uit de autoweek “De XM-opvolger zal uiteraard een doorontwikkeld hydropneumatisch veersysteem hebben.”
cocico schreef:Ik ben benieuwd of Citroën hier mee gaat scoren, en niet flopt zoals de Vel Satis of Avantime!
Oeh, ik vond de Avantime toch wel een prachtbak hoor. Het spijt me verschrikkelijk maar ik snap niet waarom die niet meer verkocht is.
Enne over de C6. Wat ik de laatste jaren bij Citroen zie is dat de buitenkant er heel mooi uit ziet maar ik vind het van binnen altijd maar zo belabberd afgewerkt. Mijn BX en ZX vind ik van binnen mooi en rustig om te zien. De Xantia Berline van mn Pa had al wat meer grijs hard plastic en de C5 die hij nu heeft is helemaal niks van binnen. Ik wil niemand op zn hart trappen maar ik vind het interieur ( niet qua functionaliteit ) maar 3 keer niks met al dat harde plastic en die harde pook. Dat semi alulook plastic brrrr Ik hoop dat dat in de C6 wat minder is en degelijker.
Maarja als ik naar de foto’s van de C4 kijk en dan de goedkope uitvoering zie ik weer van dat plastic dus ik vrees met grote vreze
Niettemin ziet hij er van buiten lekker degelijk uit
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Thijs, wanneer ben jij voor het laatst bij de opticien geweest?? De Xantia heeft een perfect afgewerkt interieur met vrijwel overal zacht kunststof. De afwerking is beduidend beter dan die van een BX. De Xantia kraakt niet, er vallen geen knoppen af en de bediening is volstrekt logisch. De C5 vind ik wat minder dan de Xantia (meer hard kunststof), maar nog steeds beduidend beter dan het binnenste van een BX. Ik ben blij dat dashboard zoals in een BX niet meer worden gemaakt.
Overigens vond ik de Avantime ook prachtig. Een mooie Matra, net als alle Renault Espaces (beh. de laatste) en de Talbot Simca Murena’s en Bagheera’s. Wie kent ze nog…?
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als een dashboard zoals in de BX een goedkopere auto kan betekenen zeg ik ja.
Ik rijd BX vind het een prima dash. Type I dan he, want type II en Xantia hebben totaal niks wat voor ze pleit behalve afleesbaarheid. Het streelt het oog niet.
Wat voor materiaal maakt me weinig uit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Gauw afmaken dat ding ! Het ziet er niet uit zo !
Schijt aan originaliteit.
nieuws C6
....En toch had ik liever schuifdeuren achtergezien,zoals op een van de eerste (spionage)foto’s….
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Krijg toch bij het zien van dit plaatje een nadrukkelijk CX gevoel.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Klink ik geloofwaardig als ik zeg dat ik er ook een CX in zag ?
Schijt aan originaliteit.
Het is natuurlijk persoonlijk of je hem mooi vindt of niet, maar 1 ding is zeker, het is een echte Citroën! Verwacht straks specs met oa 2.7l V6 diesel, 3.0l V6 benzine, en een zooi 4 cilinders. Misschien komt er weer zo’n heerlijke turbo motor!
Alleen een Citroën rijdt als een Citroën
Richard Kruizinga schreef:Thijs, wanneer ben jij voor het laatst bij de opticien geweest?? De Xantia heeft een perfect afgewerkt interieur met vrijwel overal zacht kunststof.
Nou in onze T2 Xantia was afgewerkt semi noten hout en ik vond het verschrikkelijk. Ook de kleur grijs erin vond ik verschrikkelijk. Ik vond het interieur van mijn T2 BX TGI stukken beter qua kleur en materiaal. Misschien ben ik al een oude lul met mn 23 lentes maar ik vond de oudere Citroenen meer auto. Meer controle, meer gevoel. En dat mis ik een beetje bij de Xantia en bij de C5 al helemaal
Sorry
Binnenkant
Binnenkant van de nieuwe C6 al lang bekend maar hier nog niet zie ik dus: http://www.planete-citroen.com/phpBB2/viewtopic.php?t=11646&postdays=0&postorder=asc&start=300
ik vind hem redelijk gewoontjes voor een auto die al een aantal jaar verwacht wordt en het topmodel van een merk zou moeten worden…ik vind hem wel errug mooi(zolang de snelheis meter maar aangegeven wordt op 1 van de 2 displays achter het stuur en niet door het display in het midden…)
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Simpele Ziel schreef:ik vind hem redelijk gewoontjes voor een auto die al een aantal jaar verwacht wordt en het topmodel van een merk zou moeten worden…ik vind hem wel errug mooi(zolang de snelheis meter maar aangegeven wordt op 1 van de 2 displays achter het stuur en niet door het display in het midden…)
De C6 schijnt een Head-up display te krijgen, waarbij de snelheid op iets lager dan ooghoogte op de voorruit wordt geprojecteerd.
Wellicht staat de auto op de Salon van Genève volgend voorjaar. In de tussentijd zullen er wel meer foto’s van in- en exterieur verschijnen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Dus je kan je snelheid alleen aflezen op de HUD? En PSA staat al bekend om het feit dat ze geen fatsoenlijke dashboard verlichting kunnen maken
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Het lijnenspel van de koets gaat weer de kant op die ik kan waarderen
echter hoop ik dat dit zelfde ook gaat gelden voor de binnenzijde, van
mij mogen ze hier ook een hoger citroen gehalte aan geven maar dan
wel met het dashboard recht voor de bestuurder en niet zo als bij de
C4 in’t midden.
Ik vind toch dat er dan iets van een leegte ontstaat waardoor het niet
echt af is.
Hopelijk passen ze de vering iets aan voor de korte oneffenheden dit
laat bij mijn c5 te wensen over (het lijkt wel een duitse auto met schroefvering)
En voor de speeltjes (boordcomputer, cruise controle, radio-installatie)
hoop ik dat ze nu eens een keer niet bij de Gamma gaan winkelen maar
eens wat goeds erin meubelen wat geen afwijking heeft en werkt.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën