Hallo forumleden,
Na het vervangen van de luchtweger, leken alle problemen opgelost te zijn. De BX16V liep weer goed, bleef mooi statioanir lopen.
Echter gisteren, toen ik naar mijn werk reed, bleef de motor plotseling niet meer stationair lopen. Even later liep de motor weer te hoog stationair (2500 tpm). Om vervolgens weer stil te vallen. Dit gebeurt een tijdje waarna de motor weer goed stationair blijft draaien.
Zo ook vandaag. Ik startte de motor en meteen bleef de motor 1500 tpm draaien. Toen de wagen op hoogte was, viel het toerental terug naar 1000 tpm om vervolgens niet meer te willen blijven lopen. Met een beetje gasgeven blijft de motor wel lopen. Na een paar honderd meter was het probleem weer opgelost en verder bleef de motor weer mooi stationair lopen.
Resumé:
Zowel met koude als met warme motor wil de motor af en toe niet stationair draaien.
Zowel met koude als met warme motor blijft de motor af en toe te hoog stationair draaien.
Bovengenoemde verschijnselen wisselen elkaar af, maar treden ook soms helemaal niet op.
Iemand een idee?
heb ik ook gehad met m’n 16v kijk ff naar je stappenmoter of deze het nog goed doet. gewoon een + en de - op de twee aansluit pennetjes zetten hij moet dan klikken dit houd in het open en dichtgaan van de schuif in de stappenmoter.
bij mij waren de contactjes van de aansluitstekker niet schoon meer
ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.