Ik vind het een mooie bx…..vooral dat witte doet het hem toch wel
Maar…..ik heb een antipathie tegen spatlappen…..ik associeer het een beetje met een “ouwelullen bak” dan helaas. Maar ieder zijn ding uiteraard
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ouwelullenbakken roeleren!!!
marx-7 schreef:Ik vind het een mooie bx…..vooral dat witte doet het hem toch wel
Maar…..ik heb een antipathie tegen spatlappen…..ik associeer het een beetje met een “ouwelullen bak” dan helaas. Maar ieder zijn ding uiteraard
Erger nog dan het er als ouwe-Gijs-met-de-pet bij rijden: je schroeft ze erop en je krijgt er een gratis rotplek-in-wording bij. Meja, zo lang houdt Wouter zijn BX toch niet
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:marx-7 schreef:Ik vind het een mooie bx…..vooral dat witte doet het hem toch wel
Erger nog dan het er als ouwe-Gijs-met-de-pet bij rijden: je schroeft ze erop en je krijgt er een gratis rotplek-in-wording bij. Meja, zo lang houdt Wouter zijn BX toch niet
Hopelijk heeft ie er alles aan gedaan om het rotten te voorkomen… en anders zal ik binnenkort alsnog even wat holle ruimten troep gebruiken
Dat is de auto toch waard immers.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:karel schreef:marx-7 schreef:Ik vind het een mooie bx…..vooral dat witte doet het hem toch wel
Hopelijk heeft ie er alles aan gedaan om het rotten te voorkomen… en anders zal ik binnenkort alsnog even wat holle ruimten troep gebruiken
Dat is de auto toch waard immers.
Inmiddels wel (oei ops: )
Ich bin ein Breaker
Uh, die achterspatlappen zijn bevestigd met beugels aan de bumper. Voor zover ik weet is dat een van de weinige onderdelen aan mijn BX die níét kunnen roesten…
Zojuist eens met grote moeite de parafan verwijderd, welke met zeer verroeste schroeven vastzat. Mijn ratel is kapot, dus moest het met houtje-touwtje-gereedschap doen, maar het is gelukt. De ruitenwissermotor wilde ik namelijk even vervangen, aangezien de oude zo veel speling had (meer dan een cm!!) dat de ruitenwisser steeds doorsloeg tot op beide voorschermen.
Nu heb ik weer een goed werkende ruitenwisser, dankzij die schitterende GTI die in Eemnes op de sloop staat.
Zo zie je maar weer, mijn BX wordt er alleen maar beter van.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Uh, die achterspatlappen zijn bevestigd met beugels aan de bumper. Voor zover ik weet is dat een van de weinige onderdelen aan mijn BX die níét kunnen roesten…
Zojuist eens met grote moeite de parafan verwijderd, welke met zeer verroeste schroeven vastzat. Mijn ratel is kapot, dus moest het met houtje-touwtje-gereedschap doen, maar het is gelukt. De ruitenwissermotor wilde ik namelijk even vervangen, aangezien de oude zo veel speling had (meer dan een cm!!) dat de ruitenwisser steeds doorsloeg tot op beide voorschermen.Nu heb ik weer een goed werkende ruitenwisser, dankzij die schitterende GTI die in Eemnes op de sloop staat.
Zo zie je maar weer, mijn BX wordt er alleen maar beter van.
Je bedoelt het rooster op de paravanbak? Die zit toch vast met die grote zwarte kunststof moer van de ruitenwisser en met twee rubbertjes aan de zijkant?
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
marx-7 schreef:Maar…..ik heb een antipathie tegen spatlappen…..ik associeer het een beetje met een “ouwelullen bak” dan helaas. Maar ieder zijn ding uiteraard
Zelfs deze *ouwe lul* (56) wil geen spatlappen op z’n BX
In die rode 1.9 TZI lag een setje originele (toen ik hem kocht), die heb ik iemand cadeau gedaan….ik dacht aan Marten Postma
(weet niet meer wie, was volgens mij bij de meeting in Abbenes)
Bram, die had je mij cadeau gedaan, maar volgens mij heb ik ze weer verkocht…. ops:
@Marcel: normaal gesproken horen er in de parafan inderdaad 2 zwarte doppen te zitten, maar bij mijn BX zaten er 2 lange verroeste bouten in. Na de montage van de nieuwe ruitenwissermotor heb ik die uiteraard vervangen door 2 nieuwe bouten, zodat ze de volgende keer simpel zijn los te draaien.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Uh, die achterspatlappen zijn bevestigd met beugels aan de bumper. Voor zover ik weet is dat een van de weinige onderdelen aan mijn BX die níét kunnen roesten…
Als je de originele sputterlappen hebt dan draait er nog zo’n lullig klemschroefje in een ijzeren steun achter.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:XBXG schreef:Uh, die achterspatlappen zijn bevestigd met beugels aan de bumper. Voor zover ik weet is dat een van de weinige onderdelen aan mijn BX die níét kunnen roesten…
Als je de originele sputterlappen hebt dan draait er nog zo’n lullig klemschroefje in een ijzeren steun achter.
En ik ben zo verstandig geweest om die aan beide kanten niet te monteren.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:karel schreef:XBXG schreef:Uh, die achterspatlappen zijn bevestigd met beugels aan de bumper. Voor zover ik weet is dat een van de weinige onderdelen aan mijn BX die níét kunnen roesten…
En ik ben zo verstandig geweest om die aan beide kanten niet te monteren.
Dan hoop ik wel voor je dat ze erop blijven zitten, helemaal voor niets zitten die steunen er nou ook weer niet…
Ich bin ein Breaker
Links zit er wel zo’n steun, maar die hangt los.
Rechts zat er geen steun maar, ik denk, de benzinetank, of althans dat extra vaatje benzinetank.
Ami 8 Club (1970)
Hoppa, even 2 nieuwe leuke foto’s gemaakt tijdens zonsondergang bij het vliegveld van Hilversum:
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik ben beter van je gewend
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY