revisie stuurhuis ‘63 Ami6
limoenman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 03-11-2004

Gepost: 04 maart 2007 12:47 PM

Wie heeft er ervaring met het reviseren van een stuurhuis van een ‘63 er Ami 6?

Ik vind dat er bij mij wel errug veel ruimte op zit, alles begint redelijk te dweilen op een rechte weg en in bochten…............De fusees zijn recent vervangen…

Dus, wie weet hoe ik dat moet doen, of weet iemand een adres waar ik een gereviseerd huis kan vinden voor mijn zesje???

C5 break hdi 2004
AMI6-1963

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 maart 2007 07:12 PM
  [ # 1 ]

Vraag het eens bij Duckservice Leek .

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2007 10:59 AM
  [ # 2 ]

Voor het reviseren moet je em uitbouwen! Dus motor en bak eruit. Als dat je niet tegen staat is het niet moeilijk en koop je de revisie delen bij de Ami Vereniging. Ik denk dat de AVN ook wel een gereviseerd stuurhuis voor je kan leveren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 maart 2007 08:10 PM
  [ # 3 ]

Motor en bak er uit ? Als je het ding gaar teviseren, gaat hij uit elkaar. Dan lijkt het mij makkelijker en logischer als je alleen de versnellingsbak aan de achterkant loshaalt, 1 draagarm er af haalt en dan de transversebouten los haalt.

Of is daar bij een Ami te weinig ruimte voor ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 maart 2007 08:12 PM
  [ # 4 ]
Lelijke Eend schreef:

Motor en bak er uit ? Als je het ding gaar teviseren, gaat hij uit elkaar. Dan lijkt het mij makkelijker en logischer als je alleen de versnellingsbak aan de achterkant loshaalt, 1 draagarm er af haalt en dan de transversebouten los haalt.

Of is daar bij een Ami te weinig ruimte voor ?

Ik denk dat bogaard het niet voor niets zo beschrijft.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 05 maart 2007 09:27 PM
  [ # 5 ]

Ik denk dat bogaard het niet voor niets zo beschrijft.

Het officiële werkplaatsboek van de Ami6 beschrijft het wel op de manier van LE, dus zonder dat de motor uitgebouwd hoeft te worden. Ik heb er trouwens geen ervaring mee hoor, heb het alleen even opgezocht Wink

Jeroen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 maart 2007 11:39 AM
  [ # 6 ]

Je hebt dan zo enorm weinig ruimte! of je moet de spatschermen en binnenspatschermen ook helemaal los gaan schroeven. Zijn heel veel vastgerotte M5 boutjes….

Ik heb motor en bak ook uitgebouwd en meteen de voorrem trommels open gemaakt. Vaak is voorrem revisie nu het aangewezen moment.

Zoals jullie weten kunnen de trommels van een ami6 er namelijk niet af met de bak in de auto….
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 06 maart 2007 07:13 PM
  [ # 7 ]
bogaard77 schreef:

Zoals jullie weten kunnen de trommels van een ami6 er namelijk niet af met de bak in de auto….
Cool

Dat wist ik niet en is per definitie ook niet zo. Of ik begrijp je verkeerd.
Misschien heb ik altijd wel geluk gehad met vastzittende schroefjes, maar ik demonteerde altijd gewoon de binnenschermen. In mijn herinnering waren dat een schroefje of 5 per kant. Ik vond dat makkelijker dan de gehele motor uit te bouwen. ( idem voor de klus van de topic-starter)
Ongetwijfeld moet dit werkje nu ook weer bij mijn Ami gebeuren. Heb het nu uitbesteed, zal eens informeren waar zij voor kiezen.

Jeroen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 maart 2007 07:22 PM
  [ # 8 ]

Hoe bedoel je? per definitie? De oude motoren hebben andere aandrijf assen dan de nieuwere. Bij de oude kunnen de trommels er NIET af,  alleen los. je kan dan eigenlijk niet goed bij de remmen. ( maar dit is off topic.)
Met de binnenspatborden eraf kan je de stuurbuis wel verwijderen maar leuk is anders.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 06 maart 2007 07:47 PM
  [ # 9 ]

Hoe bedoel je? per definitie?

Dat het niet noodzakelijk is om de motor uit te bouwen wanneer je de voorremmen wil reviseren.

Jeroen

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 07 maart 2007 09:47 AM
  [ # 10 ]
bogaard77 schreef:

Zoals jullie weten kunnen de trommels van een ami6 er namelijk niet af met de bak in de auto….
Cool

Vertel me dan eens hoe ik van een stuk of tig Ami 6-en met bak in de auto de remmen heb gedaan blehh

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 maart 2007 11:25 AM
  [ # 11 ]

Jij het hele kleine soepele handjes!!!
Laughing  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
limoenman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 03-11-2004

Gepost: 08 maart 2007 08:10 PM
  [ # 12 ]

Ik zal het magazijn wel ff meelen….

Trouwens, zoveel werk is het niet om blok plus bak eruit te halen, dan heb je daarna extra profijt omdat je dan de ruimte hebt om het stuurhuis eruit te krijgen…... Wink
Trouwens, dat met die remtrommel is wel een aardig geklooi. Wat ik kan herinneren toen ik dat deed, is motorsteunen losmaken en motor plus bak een stukje kantelen….....
De trommels van de eerste produktiejaren hebben wel een grotere diameter dan de latere….....dus dat maakt het net ff moeilijker….. Crying or Very sad

C5 break hdi 2004
AMI6-1963

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook