m’n zx 16v start slecht
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 21 november 2003 04:40 PM

hoi, ik heb een vraagje ik heb een ZX 2.0i 16v uit ‘94
maar hij start slecht , je moet hem iets langer door laten draaien met starten en dan pas slaat ie aan
s,morgens met de koude start slaat ie sneller aan dan als ik heb gereden en hem een uurtje uitzet en daarna wil starten
De citroen dealer snapt er niks van
ik heb al mijn bobines al vervangen maar dat was het niet

wie kan me helpen

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 21 november 2003 06:44 PM
  [ # 1 ]

Is daar dan iets vreemds aan?
ik kan me voorstellen dat mijn eend in 1986 ook geen 15 seconden nodig had om te starten…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 21 november 2003 07:34 PM
  [ # 2 ]

Re: m’n zx 16v start slecht

harry schreef:

hoi, ik heb een vraagje ik heb een ZX 2.0i 16v uit ‘94
maar hij start slecht , je moet hem iets langer door laten draaien met starten en dan pas slaat ie aan
s,morgens met de koude start slaat ie sneller aan dan als ik heb gereden en hem een uurtje uitzet en daarna wil starten
De Citroën dealer snapt er niks van
ik heb al mijn bobines al vervangen maar dat was het niet

wie kan me helpen

hoeveel bobines heeft een zx dan wel niet?  Confused:

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 24 november 2003 11:13 AM
  [ # 3 ]

inderdaad, ieder bougie heeft een eigen bobine
maar het is ook niet erg als het wat langer duurt , maar soms duurt het echt 10 sec. voordat ie aanslaat en dan ruikt je allemaal benzine dampen
en dat staat niet echt mooi als ergens je auto moet starten

maar verder rijdt ie als een zonnetje

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 november 2003 09:50 PM
  [ # 4 ]

waarschijnlijk wel, want als ze eens loopt draait ze mooi…

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 25 november 2003 10:42 AM
  [ # 5 ]

de bougies zijn pas nieuw dus daar ligt het niet aan
en inderdaad als ze eenmaal loopt dan loopt ze goed ook
dus dat is het rare ervan het is alleen met starten
Ik heb wel een beetje verstand van auto,s maar in deze auto zit natuurlijk ook heel veel elektronische spullen en dat ken ik thuisniet allemaal uitlezen , maar hij gaat donderdag weer naar de Citro-dealer en kijken we wel wat er uitkomt
maar ik hou jullie wel op de hoogte

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 28 november 2003 03:44 PM
  [ # 6 ]

nou ze hebben m’n auto uitgepluist
enzijn er achter gekomen dat mijn brandstofpomp niet de nodige druk kan opbouwen bij het starten , ze hadden alles gecontroleerd van stappenmotor tot aan vacuumpompjes,en ze geven nu de tip van voor het
starten even een keer of drie contact maken en dam pas starten zodat ie eerst druk kan opbouwen, ze wilde de brandstofpomp niet vervangen
omdat deze nogal duur was

ik weet niet of ik dit verhaal geloven,ik weet wel dat m’n brandstoffilter
alsinds ik hem heb(zo’n 1.5 jaar) nog nooit is vernieuwd, ken het daar aan liggen
wie ken me helpen?

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 november 2003 04:57 PM
  [ # 7 ]

Ja is een plausibel verhaal. Een injectie moet 3 bar benzine druk hebben om goed te starten. Anders vernevelt de benzine niet.
Vervang inderdaad eerst je filters! Dat helpt. Anders een extradraad met drukknopje naar de pomp zodat je eerst de druk kan laten opbouwen.
De elektronica zet de pomp na 5 sec na contact-aan namelijk weer uit als je niet gaat starten…..
(veiligheid)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 12 januari 2004 02:21 PM
  [ # 8 ]

effe een update

is al een tijdje geleden maar hij start weer gewoon , echt heel vaag

maar ik reed altijd op euro95 maar sinds een tijdje tank ik superplus98(ongelood) en sinds die tankbeurt start ie altijd in 1 keer goed

dus alle problemen zijn weg door gebruik van een andere octaan in de benzine

raaaaar , wie kan me dit uitleggen Confused

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 12 januari 2004 03:57 PM
  [ # 9 ]
harry schreef:

maar ik reed altijd op euro95 maar sinds een tijdje tank ik superplus98(ongelood) en sinds die tankbeurt start ie altijd in 1 keer goed

raaaaar , wie kan me dit uitleggen Confused

Misschien hoort hij wel op 98 te rijden? Volgens deze website wel in ieder geval:  

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 12 januari 2004 04:04 PM
  [ # 10 ]

ja maar hij heeft volgens mij al heel zijn geschiedenis op euro 95 gereden

maar ja hij doet het nu perfect dus ik zeur niet mee Very Happy

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 januari 2004 06:14 PM
  [ # 11 ]
website schreef:

The engine is mapped to run on Super Unleaded fuel @ 98-octane. Should you wish to run standard 95-octane fuel, please advise us when you enquire and we will be able to map the engine to suit

Vrij vertaald: dit type motor hoort op 98 octaan ongelood te draaien. Als je op 95 octaan wilt rijden moet je ons om advies vragen (dit is wel heel belabberd engels btw).

Indien je dezelfde motor hebt als waar het op die site over gaat, moet je euro 98 tanken en niet 95.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook