Dag mensen
Vandaag bezig geweest met het aan het lopen brengen van mijn ID. Uiteindelijk heeft ze even gelopen maar er lekte wel benzine uit de carburateur en onder uit spruitstuk.
Ik vroeg mij af of ik een eentraps solex carburateur kan uitwisselen voor een weber twee traps. De eerste zit op een DV motor uit ‘71 en de tweede komt van een DY 2 motor uit ‘72. Weet iemand wat de gevolgen zijn en of er verder nog zaken aangepast moeteb worden?
Ik hoor graag jullie reacties
Met vr gr
Peter
Voor zover ik weet is in ieder geval het inlaatspruitstuk anders (, de met plaatjes afgeblinde gaaten op een kop met solex sluiten dan ook aan op het 4-sprongs inlaatspruitstuk (in tegenstelling tot enkel spruitstuk). Verder weet ik niet of de kop ook daadwerkelijk anders is van binnen.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gaat gewoon passen.
Als er benzine uit de onderkant van je spruitstuk loopt stroomt je carb over. Vlotter blijft hangen of zo..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt voor de reactie’s. Iemand nog enig idee of ik in combinatie ook de ontsteking en het vervroegingsmechanisme moet over zetten vanwege wat andere karakteristieken? Daarnaast vraag ik mij af of er in deze combinatie een ander type nokkenas gebruikt is dan wel noodzakelijk is.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Welnee. gewoon gaan rijden. (hij gaat wel meer verbruiken!!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>