19 van de 40
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 05 maart 2007 04:49 PM
  [ # 271 ]

Ik vind het een mooie bx…..vooral dat witte doet het hem toch wel Wink

Maar…..ik heb een antipathie tegen spatlappen…..ik associeer het een beetje met een “ouwelullen bak” dan helaas. Maar ieder zijn ding uiteraard Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 maart 2007 05:40 PM
  [ # 272 ]

Ouwelullenbakken roeleren!!!  banana Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 maart 2007 06:25 PM
  [ # 273 ]
marx-7 schreef:

Maar…..ik heb een antipathie tegen spatlappen…..ik associeer het een beetje met een “ouwelullen bak” dan helaas. Maar ieder zijn ding uiteraard Wink

Erger nog dan het er als ouwe-Gijs-met-de-pet bij rijden: je schroeft ze erop en je krijgt er een gratis rotplek-in-wording bij. Meja, zo lang houdt Wouter zijn BX toch niet Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 05 maart 2007 07:07 PM
  [ # 274 ]
karel schreef:
marx-7 schreef:

Erger nog dan het er als ouwe-Gijs-met-de-pet bij rijden: je schroeft ze erop en je krijgt er een gratis rotplek-in-wording bij. Meja, zo lang houdt Wouter zijn BX toch niet Wink

Hopelijk heeft ie er alles aan gedaan om het rotten te voorkomen… en anders zal ik binnenkort alsnog even wat holle ruimten troep gebruiken Smile

Dat is de auto toch waard immers.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 maart 2007 08:09 PM
  [ # 275 ]
Alcyone schreef:
karel schreef:
marx-7 schreef:

Hopelijk heeft ie er alles aan gedaan om het rotten te voorkomen… en anders zal ik binnenkort alsnog even wat holle ruimten troep gebruiken Smile

Dat is de auto toch waard immers.

Inmiddels wel (oei Surprisedops: )

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 05 maart 2007 09:22 PM
  [ # 276 ]

Uh, die achterspatlappen zijn bevestigd met beugels aan de bumper. Voor zover ik weet is dat een van de weinige onderdelen aan mijn BX die níét kunnen roesten…  Rolling Eyes  Laughing

Zojuist eens met grote moeite de parafan verwijderd, welke met zeer verroeste schroeven vastzat.  Confused  Mijn ratel is kapot, dus moest het met houtje-touwtje-gereedschap doen, maar het is gelukt. De ruitenwissermotor wilde ik namelijk even vervangen, aangezien de oude zo veel speling had (meer dan een cm!!) dat de ruitenwisser steeds doorsloeg tot op beide voorschermen.

Nu heb ik weer een goed werkende ruitenwisser, dankzij die schitterende GTI die in Eemnes op de sloop staat.

Zo zie je maar weer, mijn BX wordt er alleen maar beter van.  Laughing

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 05 maart 2007 11:18 PM
  [ # 277 ]
XBXG schreef:

Uh, die achterspatlappen zijn bevestigd met beugels aan de bumper. Voor zover ik weet is dat een van de weinige onderdelen aan mijn BX die níét kunnen roesten…  Rolling Eyes  Laughing

Zojuist eens met grote moeite de parafan verwijderd, welke met zeer verroeste schroeven vastzat.  Confused  Mijn ratel is kapot, dus moest het met houtje-touwtje-gereedschap doen, maar het is gelukt. De ruitenwissermotor wilde ik namelijk even vervangen, aangezien de oude zo veel speling had (meer dan een cm!!) dat de ruitenwisser steeds doorsloeg tot op beide voorschermen.

Nu heb ik weer een goed werkende ruitenwisser, dankzij die schitterende GTI die in Eemnes op de sloop staat.

Zo zie je maar weer, mijn BX wordt er alleen maar beter van.  Laughing

Je bedoelt het rooster op de paravanbak? Die zit toch vast met die grote zwarte kunststof moer van de ruitenwisser en met twee rubbertjes aan de zijkant?

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 05 maart 2007 11:59 PM
  [ # 278 ]
marx-7 schreef:

Zelfs deze *ouwe lul* (56) wil geen spatlappen op z’n BX Twisted Evil

In die rode 1.9 TZI lag een setje originele (toen ik hem kocht), die heb ik iemand cadeau gedaan….ik dacht aan Marten Postma Laughing
(weet niet meer wie, was volgens mij bij de meeting in Abbenes)

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 06 maart 2007 12:12 AM
  [ # 279 ]

Bram, die had je mij cadeau gedaan, maar volgens mij heb ik ze weer verkocht….  Surprisedops:

@Marcel: normaal gesproken horen er in de parafan inderdaad 2 zwarte doppen te zitten, maar bij mijn BX zaten er 2 lange verroeste bouten in. Na de montage van de nieuwe ruitenwissermotor heb ik die uiteraard vervangen door 2 nieuwe bouten, zodat ze de volgende keer simpel zijn los te draaien.  Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 06 maart 2007 12:53 AM
  [ # 280 ]
XBXG schreef:

Als je de originele sputterlappen hebt dan draait er nog zo’n lullig klemschroefje in een ijzeren steun achter.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 06 maart 2007 12:56 AM
  [ # 281 ]
karel schreef:
XBXG schreef:

Als je de originele sputterlappen hebt dan draait er nog zo’n lullig klemschroefje in een ijzeren steun achter.

En ik ben zo verstandig geweest om die aan beide kanten niet te monteren.  Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 06 maart 2007 01:28 PM
  [ # 282 ]
XBXG schreef:
karel schreef:
XBXG schreef:

En ik ben zo verstandig geweest om die aan beide kanten niet te monteren.  Wink

Dan hoop ik wel voor je dat ze erop blijven zitten, helemaal voor niets zitten die steunen er nou ook weer niet…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 06 maart 2007 10:15 PM
  [ # 283 ]

Links zit er wel zo’n steun, maar die hangt los.
Rechts zat er geen steun maar, ik denk, de benzinetank, of althans dat extra vaatje benzinetank.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 10 maart 2007 10:21 PM
  [ # 284 ]

Hoppa, even 2 nieuwe leuke foto’s gemaakt tijdens zonsondergang bij het vliegveld van Hilversum:

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 10 maart 2007 10:22 PM
  [ # 285 ]

Ik ben beter van je gewend Razz

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

19 van de 40
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook