ik heb een paar weken geleden 6/7 nieuwe comfortbollen van iddtechnique op mijn xm 2.1 diesel van 91 gezet. de enige bol die ik er niet afkrijg is da achterste hydractieve, maar daar is nu niet zo haast bij.
als ik de voorste bollen net geplaatst had veerde hij heel zacht. nu hebbik de indruk dat hij redelijk hard veert, ik voel elke drempel toch redelijk… en normaal rijdt een xm met comfortbollen toch zachter dan een nieuwe peugeot 307? dat is nu niet het geval, mijn vering is evenhard als die van een andere wagen, soms harder. ik heb precies de indruk dat de bollen teveel druk krijgen. ik heb een nieuwe voorraadbol geplaatst, en sindsdien pompt de HD pomp al veel minder, maar ik vind dat ze toch nog redelijk veel draait… zelf als ik stilsta…
ik heb de LHM nog niet ververst maar die heeft nog een mooie propere kleur….
ik merk geen verschil tussen comfortstand en sportstand. ik heb reeds gelezen dat een xm in sportstand blijft steken soms. maar hoe krijg ik dat weg??? is mijn gaspedaal potentiometer stuk, of de speedsensor op de km kabel? of iets anders?
nu voel ik wel, als ik de wagen uitzet, dat ik hem heel goed kan induwen en dan veert hij zoals een ds. maar als ik hem start dan lijkt hij harder…
dit is echt wel niet wat ik van een xm had verwacht…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Ik had het zelfde probleem. Bleek een kapotte elektroklep te zijn. Hierdoor veerde de middelste bol niet mee en veerde de auto als een plank…
Nieuwe laten plaatsen bij de dealer voor 340 euro… Losse klep kost dacht ik 270 eu…
Er schijnt dacht ik ook een andere oplossing te zijn met diodes… Voor het fijne moet je Willem even pb’en!
Xsara_Coupe
Het kan ook alleen een los draadje of slecht contact zijn waardoor de veerecu in de nood(sport)stand springt….
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
en welke draden moet ik dan checken? en waar?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Re: vering niet echt zacht met nieuwe comfortbollen van IFHS
dabeatisflo schreef:de enige bol die ik er niet afkrijg is da achterste hydractieve, maar daar is nu niet zo haast bij.
nu voel ik wel, als ik de wagen uitzet, dat ik hem heel goed kan induwen en dan veert hij zoals een ds. maar als ik hem start dan lijkt hij harder…
dit is echt wel niet wat ik van een xm had verwacht…
Die achterste hydractieve heb je niet vervangen, waarom is daar geen haast bij?
Die maakt hem juist soepel, mits de elektronica goed functioneert!!
En als je de motor stop zet wordt de vering juist stugger of blijft gelijk als je hydractiefbollen niet meedoen en gaat dan juist niet als een ds…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
En wat ook helpt is een extra massa kabeltje leggen van af de accu, motor, naar de ecu sluit dat draatje aan op het massa punt wat er al zit.
Het heeft bij mijn dame wel degelijk effect. En vervang die hydraktieve bol midden onder nou ook maar en kijk dan maar eens wat voor een dame je hebt.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Je zou eerst eens kunnen beginnen met de massapunten die aan de binnenkant van je wielkast geschroefd zitten los te halen en goed schoon te maken met een staalborstel, invetten met vaseline en weer vastschroeven.
Heeft bij mij goed geholpen, een tijdje, toen ik dat ellendige hieperdepiepaktief nog had.
En natuurlijk als een haas die bol vernieuwen!!!
De hieperdepieplose
Dit is een lastige… Ik he geen vergelijkingsmateriaal maar de gedachte plank en veering spookt sinds gisteren door mijn hoofd.
Ik Heb dus sinds zaterdag de example Xm en ben er zeeeeer gelukkig mee. Ik begin nu een beetj ewegwijs in d eauto te worden en let dus meer op andere dingen. Onder andere die vering.
Mijn vorige was een zx , verlaagd met sportveren. Deze Xm heeft comfibollen. En toch lijkt het wel of de vering weinig verschil maakt. Drempels voel ik zeer goed doorkomen. Richels in het wegdekken merk ik absoluut.
Vanmorgen even op de achterkant geduwd met motor uit, dat leek me vrij hard. Toen motor aangezet en weer geduwd. Dat veerde iig een flink stuk soepeler.
Of het ermee te maken heeft wete ik niet, maar inzakken enzo doet ze totaal niet. contact aan ‘s-morgens en 3 seconden later mag ik rijden.
wat mag ik wel en niet voelen met comfi bollen ??? Ik heb dus het idd van plank enzo maar geen XM vergelijkingsmateriaal.
Oh ja, tussen sport en normaal voel ik geen verschil dus rijd ik in normale stand om niet een rood lampje in mijn blikveld te hebben.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
De comfiebollen zullen de korte inveer slag zoals een gat, drempel (zo’nkleintje)en die strepen op de snelweg bij brugen enz, iets sneller doorgeven aan de auto. Zij zal bij de langzame uitveerslag juist soepeler veeren. Als je idd de motor uit zet dan zal ze idd stug aan voelen om dat de de klep van de hydractiefbol zich dan sluit dit zal ook gebeuren als je een deur of de achterklep open zet je hoord dan een klik. Als je langzaam over drempels heen gaat bij het op en af rijden zal het soepel moeten gaan is dat niet het geval dan is waar schijnlijk de hydractiefbol voor of midden achter stuk, in zo’n geval kan er ook een veerbol heen gegaan zijn. (Dit ter info als ik het mis heb verbeter mij dan)
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_397.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Als je een drempel neemt zonder ervoor te remmen, zal de achterkant soepel inveren als je er voorbij bent.
Neem je dezelfde drempel nog een keer, maar rem je vlak vóór de drempel ff een beetje, dan zal de achterkant nadat je de drempel voorbij bent minder inveren/stugger aanvoelen.
Zo weet je iig of je hydractief/middenbol werkt… toch?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
ieksEmmu schreef:Als je een drempel neemt zonder ervoor te remmen, zal de achterkant soepel inveren als je er voorbij bent.
Neem je dezelfde drempel nog een keer, maar rem je vlak vóór de drempel ff een beetje, dan zal de achterkant nadat je de drempel voorbij bent minder inveren/stugger aanvoelen.
Zo weet je iig of je hydractief/middenbol werkt… toch?
Ja ik denk het wel.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
ik heb hier een factuur van Chyparse (17/7/06) waarop is aangegeven dat er 1 bol is vervangen, 3 stuks zijn gevuld en 4 stuks zijn aangepast (naar comfi). Er is van het voorraadvat een rubber vervangen. er staat iets van spoelvloeistof op. Volgens example is die inmiddels vervangen door LHM en ik heb geen enkele reden om aan zijn uitspraken te twijfelen. Verder staat er nog iets van (de)montage van de bollen op.
Overigens ben ik vandaag ff voor een algemene check bij m’n vaste citro dealer in Bunnik geweest. die hebben even een proefritje gemaakt en waren zeer tevreden over mijn aankoop.
ze hebben de dame gelijk ook even op de brug gezet voor inspectie aan de onderkant. Alle rubbers waren keurig. de remmen voor waren volgens hun nog prima in orde. (remmen doet ze overigens idd prima. beter dan mijn zx met speciale schijven en blokken)
Zij hadden geen commentaar op het geveer en ze zijn daar wel wat gewend. Monteur vond hooguit dat de bestuurders bol wat stugger was dan de bijrijders bol. Het LHM meterje onder de kap zat boven de streepjes. Dat was geen enkel probleem volgens hem. Is eigelijk meestal het geval volgens d emonteur. Dus aldus hem, no worries.
Blijkbaar is het meer gewenning van mijn kant dus.
Wat ik minder vond was de rekening ....
Ik heb gelijk even de olie laten verversen, wat wel mocht gebeuren. en katsjing deed hun kassa… 114,- euro. Excl. een 5 watt lampje. dat was hij vergeten op de nota te zetten en mocht ik contant afrekenen…
4,5 ltr olie en 30 minuten arbeidsloon.
Maar goed het rijd wel heerlijk allemaal.
Die Xm heeft eigelijk maar een nadeel….
heb nu iedere keer het gevoel ” ben ik er al ? ”
oh ja. Heeft niets met veering te maken maar…
M’n rechter spiegelbediening doet het ook weer. Zomaar, spontaan
Nu alleen de chroomlijsten, aansteker unit, leren stuur monteren en de ruitenwisserresevoirpompjes even nakijken en ikkuh is klaar.
@eXpelliarMus, jou beschrijving van het veergedrag klopt idd exact met mijn ervaringen ( na 900 km sinds zaterdag middag.)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou ja, €114 voor een inspectie en olie en een half uur werk lijkt wel wat veel, maar het kan erger.
1 ding vind ik wel gek, dat hij de bestuurdersbol stugger vindt dan de bijrijdersbol.
Hoe heeft hij dat bepaald, gewoon door een proefrit?
Dan vind ik dat knap van hem…
Ries schreef:Nou ja, €114 voor een inspectie en olie en een half uur werk lijkt wel wat veel, maar het kan erger.
1 ding vind ik wel gek, dat hij de bestuurdersbol stugger vindt dan de bijrijdersbol.
Hoe heeft hij dat bepaald, gewoon door een proefrit?
Dan vind ik dat knap van hem…
ik weet dat het erger kan. Ik viel meer over dat lampje van 70 cent dat perse nog even contant moest worden afgerekend. Heb daar al menig eurootje gebracht, soms mag je danbest wat geven als dealer.
wat die stugge bol betreft, hij gaf aan dat hij het idee/gevoel had dat die wat stugger was. Merkte hij op met indrukken in de garage met lopende motor. Niet tijdens het rijden
gompy58 schreef:Ries schreef:Nou ja, €114 voor een inspectie en olie en een half uur werk lijkt wel wat veel, maar het kan erger.
1 ding vind ik wel gek, dat hij de bestuurdersbol stugger vindt dan de bijrijdersbol.
Hoe heeft hij dat bepaald, gewoon door een proefrit?
Dan vind ik dat knap van hem…ik weet dat het erger kan. Ik viel meer over dat lampje van 70 cent dat perse nog even contant moest worden afgerekend. Heb daar al menig eurootje gebracht, soms mag je danbest wat geven als dealer.
wat die stugge bol betreft, hij gaf aan dat hij het idee/gevoel had dat die wat stugger was. Merkte hij op met indrukken in de garage met lopende motor. Niet tijdens het rijden
goei monteur die dat voelt met indrukken
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4562.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Het is wel goed om te horen dat je er tevrede mee bent hoor.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “