Citroen terug naar haar roots: de Cruise Crosser
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 06 maart 2007 04:41 PM

André Citroën organiseerde de eerste motorische oversteek van de Sahara woestijn in 1922. Vijf auto’s met rupsbanden aan de achterkant waren solide genoeg om het rotsachtige en onherbergzame terrein te doorkruisen van Algerije naar het Franse west Afrika.
Met deze tocht in het achterhoofd kreeg André Citroën er zin in: er volgde in 1924 de “Croisière Noire” (=Zwarte Tocht) en in 1931 “Croisière Jaune” (=Gele Tocht).
Het publiek vond deze avontuurlijke Asiatische en Afrikaanse tochten fascinerend waardoor de expedities in die tijd belangrijke economische, humanitaire, wetenschappelijke een culturele missies werden gevonden.

Met deze expedities in het hoofd, presenteert Citroën de Cruise Crosser: een off-road concept car. De Cruise Crosser is een product van de bekende Espera Sbarro School in samenwerking met Citroën Styling. Deze off-road concept car is gebaseerd op Citroën’s eerste luxe SUV, de C-Crosser. De Cruise Crosser heeft 3 assen en 6 wielen wat gebaseerd is op de rupsbanden van de auto’s in de tochten door de Sahara. Deze 3 assen maken het mogelijk dat de Cruise Corsser door de ruigste terreinen kan komen: sneeuw, zand en modder

Off-road avontuur
De oranje gekleurde Cruise Crosser valt goed op als je hiermee rondzwerft in de ongerepte natuur. De grote rode kompassen op elke kant van de auto onderstreept de missie van de Cruise Crosser: Overal naar toe reizen van noord tot zuid en van oost naar west.
De Cruise Crosser heeft een grote open ruimte aan de achterkant die plaats biedt voor extra passagiers of een laadruimte voor probleemloos transport van bagage, scheppen, tenten en andere benodigdheden. Het mechanisme waar de achterkant mee geopend wordt maakt het laden een stuk gemakkelijker en de voetplaten aan de zijkant van de achterbak maakt het zeer gemakkelijk om in de achterbak te klimmen.
De Cruise Crosser even imposant aan de binnenkant als aan de buitenkant. De leren stoelen in 2 rijen hebben een high-tech design en zijn conform de sportieve uitstraling en bieden passegiers een comfortabele reis. De oranje kleur van de buitenkant komt terug in de stoelen, het dashboard en deur panelen. Deze en andere details geven royale dosis van visuele en voelbaar plezier aan de Cruise Crosser efficiente en functionele cabine.

Technologie met minimale milieu belasting
De Cruise Crosser is in bezig van high-performance technology voor series off-road avontuur. Passegier kunnen ervan verzekerd zijn dat de Cruise Crosser ze nooit teleur zal stellen. Op slechte berg weggetjes en in de ongerepte natuur de bestuurder kan de derde as elektrisch inschakelen voor meer grip. De auto heeft ook zand platen in de achterkant in het geval de Cruise Crosser toch uit het zand gehaald moet worden. De weg vinden is geen probleem dankzij het navigatie systeem. Mocht je toch vast komen te zitten en moet je wachten op hulp, dan kan je gerust een DVD gaan bekijken.

Deze ‘gadgets’ gaan niet ten koste van het milieu. De Cruise Crosser is trouw aan de verplichting om het brandstof verbruik te verminderen en de uitstoot van CO2. De Cruise Crosser is dan ook een hybride diesel aandrijving: een diesel gecombineerd met een elektrische motor die onder laadbak is geplaatst. De grip kan worden verbeterd door de derde as die meedraait met de andere wielen op slecht terrein zoals rotsen, zand of sneeuw. Door de derde as alleen te gebruiken maak je alleen gebruik van de elektro motor en heb je dus geen uitstoot van de diesel motor. In deze stille stand is de Cruise Crosser is in perfecte harmonie met de omgeving en kunnen de passagiers totaal genieten van hun reis.
De Cruise Crosser kan in onbewoonbare gebieden van A naar B rijden in de meest ruige condities. De Cruise Crosser is een nieuw soort van avontuur. Een avontuur dat mede mogelijk gemaakt wordt door de laatste techniek. Een avontuur dat sportief, gewaard is en vol van energie en dynamiek zit maar zeker een avontuur dat respect heeft voor zijn omgeving.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 06 maart 2007 04:55 PM
  [ # 1 ]

Re: Citroen terug naar haar roots: de Cruise Crosser


 
 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 maart 2007 09:16 PM
  [ # 2 ]

gaaf ding hoor Cool

zou ik wel even dagje mee willen modderen Very Happy

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 maart 2007 01:53 PM
  [ # 3 ]

Toch wel met airco?

En wat voor vering hadden ze in gedachte? schroefveren zeker? Neutral  Groene olie is niet echt te vinden in de woestijn…
Of willen ze de leidingen mooi integreren in het koetswerk?
Kan je mooi spelen met de hoogte spelen tussen de rotsblokjes.

Op zich wel een stoer overbodig ding!  Cool

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 maart 2007 02:05 PM
  [ # 4 ]
ieksEmmu schreef:

En wat voor vering hadden ze in gedachte? schroefveren zeker? Neutral  Groene olie is niet echt te vinden in de woestijn…

Dat pickup bed verschaft toch wel genoeg ruimte voor een tankje lhm? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 30 maart 2007 10:53 AM
  [ # 5 ]

lelluk!

maar wel gaaf.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 31 maart 2007 12:08 AM
  [ # 6 ]

Ik krijg al vrij snel oprispingen van die mega grote Dodge Ram mastodonten.  Als dit citroën nu even geen twee achterasse, had maar één, dan had ik het nog net kunnen smaken….  nono

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 juli 2007 12:25 PM
  [ # 7 ]

Ik moet zeggen dat ik hem in vergelijking met de ‘standaard’ pickup blokkendoos (ik ben een paar keer in amerika geweest en heb er dus een boel verschillende gezien) er toch wel smakelijk uit vind zien..  Surprisedops:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 27 juli 2007 03:54 PM
  [ # 8 ]

Hij ziet er in elk geval minder Mitsubishi uit.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook