4 van de 25
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
S.Dave’s TZD turbo! Te Koop @ P25
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 03 maart 2007 02:33 PM
  [ # 46 ]
Superdave schreef:
Ijs schreef:

Das geen halfwerk, wel zonde..maar wel zo verstandig

Technisch is deze auto vrij goed.. de rest niet meer.. maar even serieus Ijs, na al die knappe auto’s wilde je toch niet in dit wrak gaan rijden Rolling Eyes ?

Nee.. Very Happy ben blj met me xmmie Razz

Eneh wat maarten zegt…zet die bedrading over ! Heb hier al eerder problemen meegehad bij poging om turbodiesel in diesel te zetten..

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 maart 2007 04:20 PM
  [ # 47 ]

Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen. Wink

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 03 maart 2007 04:28 PM
  [ # 48 ]
Bram schreef:

Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen. Wink

Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 maart 2007 06:36 PM
  [ # 49 ]
Ijs schreef:
Bram schreef:

Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen. Wink

Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.

Dat weet ik ook wel, dat die met klemmetjes vast zit, maar ik vraag me af of een TZD klep dezelfde randjes heeft zitten als een Tzd-Turbo. Cool
Heb net even gekeken bij de 2 BX’en bij mij…de TZD heeft een lange (metalen !) kap….en de Tzd-turbo een korte kunststoffen kap.
Op mijn TZD zit ook islolatie en die ga ik er niet afhalen om te kijken wat er onder zit. Razz

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 maart 2007 07:04 PM
  [ # 50 ]
Bram schreef:
Ijs schreef:
Bram schreef:

Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen. Wink

Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.

Dat weet ik ook wel, dat die met klemmetjes vast zit, maar ik vraag me af of een TZD klep dezelfde randjes heeft zitten als een Tzd-Turbo. Cool
Heb net even gekeken bij de 2 BX’en bij mij…de TZD heeft een lange (metalen !) kap….en de Tzd-turbo een korte kunststoffen kap.
Op mijn TZD zit ook islolatie en die ga ik er niet afhalen om te kijken wat er onder zit. Razz

PSA heeft vast niet de moeite genomen om, behalve de bekleding, de motorkap anders te maken Wink  M.a.w. het zou me ten zeerste verbazen als de kap wezenlijk anders is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 maart 2007 03:17 AM
  [ # 51 ]
knäckor schreef:
Bram schreef:
Ijs schreef:
Bram schreef:

Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen. Wink

Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.

Dat weet ik ook wel, dat die met klemmetjes vast zit, maar ik vraag me af of een TZD klep dezelfde randjes heeft zitten als een Tzd-Turbo. Cool
Heb net even gekeken bij de 2 BX’en bij mij…de TZD heeft een lange (metalen !) kap….en de Tzd-turbo een korte kunststoffen kap.
Op mijn TZD zit ook islolatie en die ga ik er niet afhalen om te kijken wat er onder zit. Razz

PSA heeft vast niet de moeite genomen om, behalve de bekleding, de motorkap anders te maken Wink  M.a.w. het zou me ten zeerste verbazen als de kap wezenlijk anders is.

Alle kunststof motorkappen zijn gelijk, op het verschil tussen kort of lang na. De onderbekleding kun je inderdaad zo overzetten van de ene naar de andere, met de al genoemde klemmetjes. Zo heb ik een motorkap van een 16tgi break op mijn TZD Turbo break zitten.

De ijzeren motorkappen zijn afwijkend, daarop zit de bekleding, als die er al op zit, met een soort popnagel vast. IJzeren kappen zijn op de latere bouwjaren (va 1992) geleverd, en als schadereparatiedeel.

Op turbodiesels zit voor zover ik weet altijd een korte kunststof motorkap, met de koudeluchttunnel voor de intercooler eronder. Mogelijk dat na schadeherstel, of incidenteel, er wel eens eentje met ijzer is uitgerust. Op breaks zit (hoort) sowie so altijd een korte motorkap.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 04 maart 2007 03:12 PM
  [ # 52 ]

Gisterochtend om 11uur begonnen met.. de achterdraagarmen.

jaja deze waren nog goed, naja beter als de mijne in iedergeval, dus lekker bezig geweest en allebei overgezet incl 2 nieuwe achterbanden die ook op de sloper zaten..

Daarna kon het echte werk beginnen, me vader was inmiddels wakker (had nachtdienst gehad, was ik even vergeten) dus zijn we met z’n 2e gruwelijk aan het werk geweest, motor takel geleent van de Opel club Oudkarspel hier in de straat.

En de motor was er met de bak en al binnen 3uurtjes uit.

Vandaag flink wezen strippen, auto is helemaal kaal, op de stoelen en bank na…

Ook heb ik even de turbo kunnen bekijken, draait goed soepel, speling is echt minimaal, maarrrr ik zag dat de turbofans waren gekarteld (net of hij ergens tegenaan heeft gelopen of dat er wat in heeft gezeten)..

Maar kun je de turbo ook gemakkelijk volledig uit elkaar halen?

Hier in iedergeval wat foto’s:

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 05 maart 2007 05:33 PM
  [ # 53 ]

vanavond even kleppen stellen.. hebben we nu mooi de tijd voor..
Blok even schoonmaken
Bak eraf.

Overigens ga ik tijdelijk een Ax rijden, tenminste als het doorgaat (die van BXBressers).

Dan heb ik even de tijd om alles goed voor elkaar te maken… ook de xenon kastjes, alarm, versterker kabels etc.

Maargoed dus nog even afwachten wat BXBRESSERS wil met zijn Ax… dan kan het grote feest gaan beginnen!

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 maart 2007 06:16 PM
  [ # 54 ]

zoow Very Happy

Lekker bezig!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 06 maart 2007 11:58 PM
  [ # 55 ]

Absoluut,

Vandaag de Ax van Jac zijn moeder gekocht (een mooie AX 1.1i TGE, later voor mijn meisie), morgen ophalen.

Gisteravond weinig kunnen doen, moest naar klanten toe dus laat op de avond nog meer even de turbo bekeken en de pakking van de inlaat eraf gehaald.

Turbo ziet er dus raar uit… ik heb het wel op meerdere foto’s gezien, maar heeft iemand hier een verklaring voor? (zie foto)

Net de bak er even afgehaald, was erg vet, maar dat kwam waarschijnlijk door de fijne LHM die ooit had gelekt… maar de drukgroep en de koppelingsplaat zien er goed uit.
Er komt wel een nieuwe koppelingsplaat en druk lager in, liever het zeker voor het onzekere. (misschien ook nog drukgroep, maar die leek wel nieuw)

Hier de foto’s

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 07 maart 2007 12:08 AM
  [ # 56 ]
mssl schreef:

Zo dit gaat echt snel zeg Very Happy ! Goed werk man!

Dank je, we gaan hem nu eerst volledig schoonmaken en alles goed checken..

Morgen gaat mijn bx rustig aan de garage in, en word het blok eruit gehaald.. (ik denk niet dat we dat morgen redden)

Maar planning is toch wel dat ik einde volgende week gewoon met de TZD turbo naar me werk kan.

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 07 maart 2007 12:11 AM
  [ # 57 ]

Oei dat gaat inderdaad snel, ik had verwacht dat ‘t zo’n langetermijnproject ging worden!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 maart 2007 12:20 AM
  [ # 58 ]
Harm schreef:

Oei dat gaat inderdaad snel, ik had verwacht dat ‘t zo’n langetermijnproject ging worden!

Ja…ik ook Wink

Profiel  
 
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 483
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 07 maart 2007 12:35 AM
  [ # 59 ]

Nee sorry, ik sluit niet aan bij de vele lange projecten Wink

We gaan wel veel doen in korte tijd… het volledig reviseren slaan we over.. (is ook nutteloos met een PSA dieselblok Wink ) wat moet worden vervangen, moet worden vervangen!

En dingen zoals
Waterpomp
distributierollen
distributie snaar
verstuivers (testen en afpersen)
multisnaar
waarnodig keeringen
etc
etc
etc

worden gewoon meteen vervangen.
Ik moet niet achteraf nog lopen klote.

Weet iemand nog een goedkoop adresje voor de (water) slangen?

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 maart 2007 12:39 AM
  [ # 60 ]
Superdave schreef:

Weet iemand nog een goedkoop adresje voor de (water) slangen?

Je moet mazzel hebben met een sloper waarvan de slangen net zijn vervangen. Wellicht is een combinatie van koperen pijp achter het blok met Samco slangen goedkoper. Andesr ben je toch op de dealer aangewezen.

Profiel  
 
 
4 van de 25
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook