Superdave schreef:Ijs schreef:Das geen halfwerk, wel zonde..maar wel zo verstandig
Technisch is deze auto vrij goed.. de rest niet meer.. maar even serieus Ijs, na al die knappe auto’s wilde je toch niet in dit wrak gaan rijden ?
Nee.. ben blj met me xmmie
Eneh wat maarten zegt…zet die bedrading over ! Heb hier al eerder problemen meegehad bij poging om turbodiesel in diesel te zetten..
Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen.
Bram schreef:Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen.
Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.
Ijs schreef:Bram schreef:Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen.
Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.
Dat weet ik ook wel, dat die met klemmetjes vast zit, maar ik vraag me af of een TZD klep dezelfde randjes heeft zitten als een Tzd-Turbo.
Heb net even gekeken bij de 2 BX’en bij mij…de TZD heeft een lange (metalen !) kap….en de Tzd-turbo een korte kunststoffen kap.
Op mijn TZD zit ook islolatie en die ga ik er niet afhalen om te kijken wat er onder zit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Ijs schreef:Bram schreef:Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen.
Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.
Dat weet ik ook wel, dat die met klemmetjes vast zit, maar ik vraag me af of een TZD klep dezelfde randjes heeft zitten als een Tzd-Turbo.
Heb net even gekeken bij de 2 BX’en bij mij…de TZD heeft een lange (metalen !) kap….en de Tzd-turbo een korte kunststoffen kap.
Op mijn TZD zit ook islolatie en die ga ik er niet afhalen om te kijken wat er onder zit.
PSA heeft vast niet de moeite genomen om, behalve de bekleding, de motorkap anders te maken M.a.w. het zou me ten zeerste verbazen als de kap wezenlijk anders is.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Bram schreef:Ijs schreef:Bram schreef:Je zult dat uiteraard wel weten, maar toch wil ik je even attenderen op die stoffen luchtgeleider onder je kap (voor de intercooler), alleen vraag ik me af hoe je die onder een TZD klep moet bevestigen.
Met klemmetjes, maar dat verwijst zichzelf wel.
Dat weet ik ook wel, dat die met klemmetjes vast zit, maar ik vraag me af of een TZD klep dezelfde randjes heeft zitten als een Tzd-Turbo.
Heb net even gekeken bij de 2 BX’en bij mij…de TZD heeft een lange (metalen !) kap….en de Tzd-turbo een korte kunststoffen kap.
Op mijn TZD zit ook islolatie en die ga ik er niet afhalen om te kijken wat er onder zit.PSA heeft vast niet de moeite genomen om, behalve de bekleding, de motorkap anders te maken M.a.w. het zou me ten zeerste verbazen als de kap wezenlijk anders is.
Alle kunststof motorkappen zijn gelijk, op het verschil tussen kort of lang na. De onderbekleding kun je inderdaad zo overzetten van de ene naar de andere, met de al genoemde klemmetjes. Zo heb ik een motorkap van een 16tgi break op mijn TZD Turbo break zitten.
De ijzeren motorkappen zijn afwijkend, daarop zit de bekleding, als die er al op zit, met een soort popnagel vast. IJzeren kappen zijn op de latere bouwjaren (va 1992) geleverd, en als schadereparatiedeel.
Op turbodiesels zit voor zover ik weet altijd een korte kunststof motorkap, met de koudeluchttunnel voor de intercooler eronder. Mogelijk dat na schadeherstel, of incidenteel, er wel eens eentje met ijzer is uitgerust. Op breaks zit (hoort) sowie so altijd een korte motorkap.
Ich bin ein Breaker
Gisterochtend om 11uur begonnen met.. de achterdraagarmen.
jaja deze waren nog goed, naja beter als de mijne in iedergeval, dus lekker bezig geweest en allebei overgezet incl 2 nieuwe achterbanden die ook op de sloper zaten..
Daarna kon het echte werk beginnen, me vader was inmiddels wakker (had nachtdienst gehad, was ik even vergeten) dus zijn we met z’n 2e gruwelijk aan het werk geweest, motor takel geleent van de Opel club Oudkarspel hier in de straat.
En de motor was er met de bak en al binnen 3uurtjes uit.
Vandaag flink wezen strippen, auto is helemaal kaal, op de stoelen en bank na…
Ook heb ik even de turbo kunnen bekijken, draait goed soepel, speling is echt minimaal, maarrrr ik zag dat de turbofans waren gekarteld (net of hij ergens tegenaan heeft gelopen of dat er wat in heeft gezeten)..
Maar kun je de turbo ook gemakkelijk volledig uit elkaar halen?
Hier in iedergeval wat foto’s:
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
vanavond even kleppen stellen.. hebben we nu mooi de tijd voor..
Blok even schoonmaken
Bak eraf.
Overigens ga ik tijdelijk een Ax rijden, tenminste als het doorgaat (die van BXBressers).
Dan heb ik even de tijd om alles goed voor elkaar te maken… ook de xenon kastjes, alarm, versterker kabels etc.
Maargoed dus nog even afwachten wat BXBRESSERS wil met zijn Ax… dan kan het grote feest gaan beginnen!
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
zoow
Lekker bezig!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Absoluut,
Vandaag de Ax van Jac zijn moeder gekocht (een mooie AX 1.1i TGE, later voor mijn meisie), morgen ophalen.
Gisteravond weinig kunnen doen, moest naar klanten toe dus laat op de avond nog meer even de turbo bekeken en de pakking van de inlaat eraf gehaald.
Turbo ziet er dus raar uit… ik heb het wel op meerdere foto’s gezien, maar heeft iemand hier een verklaring voor? (zie foto)
Net de bak er even afgehaald, was erg vet, maar dat kwam waarschijnlijk door de fijne LHM die ooit had gelekt… maar de drukgroep en de koppelingsplaat zien er goed uit.
Er komt wel een nieuwe koppelingsplaat en druk lager in, liever het zeker voor het onzekere. (misschien ook nog drukgroep, maar die leek wel nieuw)
Hier de foto’s
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
mssl schreef:Zo dit gaat echt snel zeg ! Goed werk man!
Dank je, we gaan hem nu eerst volledig schoonmaken en alles goed checken..
Morgen gaat mijn bx rustig aan de garage in, en word het blok eruit gehaald.. (ik denk niet dat we dat morgen redden)
Maar planning is toch wel dat ik einde volgende week gewoon met de TZD turbo naar me werk kan.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Oei dat gaat inderdaad snel, ik had verwacht dat ‘t zo’n langetermijnproject ging worden!
Harm schreef:Oei dat gaat inderdaad snel, ik had verwacht dat ‘t zo’n langetermijnproject ging worden!
Ja…ik ook
Nee sorry, ik sluit niet aan bij de vele lange projecten
We gaan wel veel doen in korte tijd… het volledig reviseren slaan we over.. (is ook nutteloos met een PSA dieselblok ) wat moet worden vervangen, moet worden vervangen!
En dingen zoals
Waterpomp
distributierollen
distributie snaar
verstuivers (testen en afpersen)
multisnaar
waarnodig keeringen
etc
etc
etc
worden gewoon meteen vervangen.
Ik moet niet achteraf nog lopen klote.
Weet iemand nog een goedkoop adresje voor de (water) slangen?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:
Weet iemand nog een goedkoop adresje voor de (water) slangen?
Je moet mazzel hebben met een sloper waarvan de slangen net zijn vervangen. Wellicht is een combinatie van koperen pijp achter het blok met Samco slangen goedkoper. Andesr ben je toch op de dealer aangewezen.