Het zijn allemaal pechgevallen op het moment.
Gisteravond vanuit mijn werk richting huis, in het begin prima rijden, maar bij het warm worden na zo´n 300 meter hield hij ermee op.
Een klein beetje gas geven wil nog, maar geef ik iets meer gas, dus bij optrekken dan smoort hij helemaal.
Zelf gekeken, zat te denken aan een luchtslang, maar niets te vinden.
Na wat tikken op stappenmotor en luchtweger controleren, nog steeds niets gevonden.
Toen de ANWB maar gebeld, één van de beste anwb´ers tot nu toe.
Vond het een hele mooie auto.
na een half uur zoeken nog steeds niets gevonden, alles gecontroleerd.
Op een gegeven moment viel het de ANWB´er op dat als je gasgeeft, de uitlaat juist stopt met roken, hij voelen en ik gasgeven, valt dus de uitlaat inderdaad helemaal stil bij gasgeven.
De ANWB´er vermoedde een dichte kat, maar ja die heb ik niet.
Ik zit er nu zelf aan te denken dat mijn demper dicht zit, dat een paar “leuke” mensen er iets ingepropt hebbe.n.
De auto is afgesleept naar de garage, waar ik hem strax op de brug zet en maar ga zoeken.
Heeft iemand nog tips waar ik op kan gaan letten?
En hoe waarschijnlijk is het dat ik gelijk heb qua die uitlaat?
Hoop snel van jullie te horen.
dus er komt wel rook uit als de auto stationair draait?
dan lijkt het mij niet erg waarschijnlijk dat je uitlaat verstopt zit eigenlijk.
lijkt wel of je motor er gewoon mee nokt boven een bepaald toerental.
bougies niet gewoon gaar?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
de oplossing is inmiddels gevonden
Toen ik bezig was met de uitlaat zag ik dat er rond het benzine filter bij de pomp het wat nat was.
Ik dacht dus al aan een eventuele vol filter of een lekkend filter.
Heb het filter gedemonteerd en er een nieuwe opgezet, deze lag toevallig op voorraad
Ook toen was het probleem nog niet verholpen.
Heb toen nog de temperatuursensor vervangen, ook dit loste niets op.
Ik was eigenlijk een beetje ten einde raad.
Ineens kwam ik op het “heldere” idee op de ecu maar eens te resetten.
De accupool ff los en maar ff een sigaretje roken.
Bij het opnieuw monteren ff weer proberen en…...
Ja hij doet het weer
Waarschijnlijk heeft er toch iets mis gezeten in een sensor.
Ik ben bang dat het lampje op mijn dashboard ook niet werkt.
Zal deze binnenkort maar even allemaal vervangen.
BX16v schreef:de oplossing is inmiddels gevonden
Toen ik bezig was met de uitlaat zag ik dat er rond het benzine filter bij de pomp het wat nat was.
Ik dacht dus al aan een eventuele vol filter of een lekkend filter.
Heb het filter gedemonteerd en er een nieuwe opgezet, deze lag toevallig op voorraad
Ook toen was het probleem nog niet verholpen.
Heb toen nog de temperatuursensor vervangen, ook dit loste niets op.
Ik was eigenlijk een beetje ten einde raad.
Ineens kwam ik op het “heldere” idee op de ecu maar eens te resetten.
De accupool ff los en maar ff een sigaretje roken.
Bij het opnieuw monteren ff weer proberen en…...Ja hij doet het weer
Waarschijnlijk heeft er toch iets mis gezeten in een sensor.
Ik ben bang dat het lampje op mijn dashboard ook niet werkt.
Zal deze binnenkort maar even allemaal vervangen.
computers en auto’s
zucht, geef mij maar carburateurs
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:BX16v schreef:de oplossing is inmiddels gevonden
Toen ik bezig was met de uitlaat zag ik dat er rond het benzine filter bij de pomp het wat nat was.
Ik dacht dus al aan een eventuele vol filter of een lekkend filter.
Heb het filter gedemonteerd en er een nieuwe opgezet, deze lag toevallig op voorraad
Ook toen was het probleem nog niet verholpen.
Heb toen nog de temperatuursensor vervangen, ook dit loste niets op.
Ik was eigenlijk een beetje ten einde raad.
Ineens kwam ik op het “heldere” idee op de ecu maar eens te resetten.
De accupool ff los en maar ff een sigaretje roken.
Bij het opnieuw monteren ff weer proberen en…...Ja hij doet het weer
Waarschijnlijk heeft er toch iets mis gezeten in een sensor.
Ik ben bang dat het lampje op mijn dashboard ook niet werkt.
Zal deze binnenkort maar even allemaal vervangen.computers en auto’s
zucht, geef mij maar carburateurs
Doe mij maar dit :
Groet,
Marten
Jaja
: :
BX16v schreef:Jaja
: :
De dieselvariant van een carburateur. Ofwel een goeie ouwe mechanische inspuitpomp zoals ze zijn te vinden op de diesels voordat hier common rail zijn intrede deed.
De variant hierboven is de Bosch inspuitpomp van mijn motorblok gefotografeerd op het moment dat het kale blok nog in mijn garagebox lag.
/Marten
Tsja, carburateurs…geweldig….totdat je ze mag gaan afstellen…
Ik vind het leuk om altijd het maximale te halen uit iets, echter bij zoiets als een carb wordt ik behoorlijk lusteloos….
Waarschijnlijk heb je er bij grote motoren minder last van maar bij 2.1 en 70 cc motoren willen die krengen niet eens aanslaan, laat staan dat je er het maximale uit kan halen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:BX16v schreef:Jaja
: :
De dieselvariant van een carburateur. Ofwel een goeie ouwe mechanische inspuitpomp zoals ze zijn te vinden op de diesels voordat hier common rail zijn intrede deed.
De variant hierboven is de Bosch inspuitpomp van mijn motorblok gefotografeerd op het moment dat het kale blok nog in mijn garagebox lag.
/Marten
Qua betrouwbaarheid onovertroffen!