2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
rotte benzine aanvoerleiding
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 07 maart 2007 03:22 PM
  [ # 16 ]

Die lopen niet leeg bij de voorwielen heb ik ook al een keer gedaan en morgen ga ik ook de benzineleiding vervangen van tank naar voren toe zal wel een rottig klusje worden D

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 maart 2007 05:44 PM
  [ # 17 ]
spookeend schreef:

weet iemand of dat de tank leegloopt als je de slangen van de metalen leidingen haalt ter hoogte van de voorwielen?

Of wordt alles echt aan gezogen, en loopt de leiding niet leeg??????????

Ik heb ze bovenop al leeg, kwam wel wat benzine uit, maar das normaal, de leidingen zitten vol natuurlijk. Maar ik moet ze vervangen, ze zijn beide lek, erg vervelend, maar ik moet het op straat doen ook nog.

Greatnix Spookeend

Als je de leiding bij de tank loshaalt speel je op zeker en loop je geen risico dat door de hevel-werking de benzine blijft stromen. Is de leiding leeg dan stopt het daar. Vang je dat op in een jampotje oid, dan kun je het nog gebruiken als schoonmaakmiddel, of weer terug in de tank zo je wilt.

Dat is op straat uitstekend te doen; benzine verdampt zomaar. Het enige waar je bang voor moet zijn is voor buurtbewoners die achteloos met sigarettenpeukjes omgaan als ze langslopen.

Edit: zorg voor je begint wel voor 2 nieuwe passende slangenklemmen voor de bevestiging aan de tank-tuitjes; er zit nu iets eenmaligs.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
spookeend
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 07 maart 2007 06:29 PM
  [ # 18 ]

het is gefixed. 1 bleef er lopen, maar dat was niet zo erg, beetje vingervlug en dat was het weer.

Wel jammer dat ik natuurlijk beide slangen gelijk loshaalde, en nog even een plakbandje om de 1 had gedaan, maar dat dat plakbandje losliet…...........

Dus, op de gok vastgezet, nooit starten, dus maar weer omgedraaid, lol

Ach ja, hij rijdt weer, en is godzijdank niet afgefikt, ik schrok me rot vanochtend. Start de motor, veel stank, kap open, staat er een dikke straal op de uitlaat te sproeien. Gelukkig niets gebeurt.

Greatnix Spookeend

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 maart 2007 07:03 PM
  [ # 19 ]
spookeend schreef:

het is gefixed. 1 bleef er lopen, maar dat was niet zo erg, beetje vingervlug en dat was het weer.

Wel jammer dat ik natuurlijk beide slangen gelijk loshaalde, en nog even een plakbandje om de 1 had gedaan, maar dat dat plakbandje losliet…...........

Dus, op de gok vastgezet, nooit starten, dus maar weer omgedraaid, lol

Ach ja, hij rijdt weer, en is godzijdank niet afgefikt, ik schrok me rot vanochtend. Start de motor, veel stank, kap open, staat er een dikke straal op de uitlaat te sproeien. Gelukkig niets gebeurt.

Greatnix Spookeend

Oja, goeie. Denk erom dat zodra je de aanvoerleiding loshaalt, deze nog onder druk kan staan.

Ik bedenk me ook dat bij deze benzinebak de ijzeren leiding niet via een rubber slang direct naar de tank loopt (die kun je voor de aanvoerleiding dus rustig laten zitten) maar dat daar nog de benzinepomp en pulsdemper bij de rechter achterveerpoot / naast de middendemper v/d uitlaat tussen zitten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook