Vanavond de 2e klepspelingscontrole gedaan. Sinds de vorige controle 16.000 km gereden en wilde niet met de controle wachten na 20.000 gereden te hebben. Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat strakker stonden, maar alle inlaatkleppen stonden nog op 0,20, maar belangrijker alle uitlaatkleppen stonden nog op 0,40 mm. Geen enkel verloop dus.
En bij de vorige controle ook al geen verloop
Dit doet mij dus concluderen dat de TU 1.1 zeer goed op gas reageert.
Dus in 1,5 jaar 27.000 km gereden en geen verloop. Dat lijkt toch wat over de degelijkheid van de TU-motor te zeggen
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: TU 1.1 motor op LPG
rf schreef:Vanavond de 2e klepspelingscontrole gedaan. Sinds de vorige controle 16.000 km gereden en wilde niet met de controle wachten na 20.000 gereden te hebben. Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat strakker stonden, maar alle inlaatkleppen stonden nog op 0,20, maar belangrijker alle uitlaatkleppen stonden nog op 0,40 mm. Geen enkel verloop dus.
En bij de vorige controle ook al geen verloopDit doet mij dus concluderen dat de TU 1.1 zeer goed op gas reageert.
Dus in 1,5 jaar 27.000 km gereden en geen verloop. Dat lijkt toch wat over de degelijkheid van de TU-motor te zeggen
Hoe goedkoop loopt dat nu, zo’n Saxo op gas?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Op gas gemiddeld 1 op 14-15.
Wegenbelasting (Zuid-Holland) 47 euro per kwartaal=gelijk aan benzine.
Dus: Heel goedkoop
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
TU motoren zijn in het algemeen goede motoren en ook op gas
Meestal als de kleppen gesteld moeten worden hoor je het al aan het tikken van de motor, en dan is het nog maar minimaal dat ze vergaan zijn.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
rf schreef:Op gas gemiddeld 1 op 14-15.
Wegenbelasting (Zuid-Holland) 47 euro per kwartaal=gelijk aan benzine.
Dus: Heel goedkoop
Geweldig is dat!
Wel jammer dat een LPG tank wat aan de dure kant is om zelf in te (laten) bouwen…
Nou dat ging nog wel enigzins. Ik heb d’r in een ander draadje al eens wat over gemeldt, maar deze is bij en door Eurogas zelf ingebouwd, omdat er voor de 1100 geen standaardpakket was. De prijsafspraak betrof 2000 euro, en dat heb ik er nu wel zo’n beetje uitgereden.
Dus het grote geld verdienen is begonnen. We gaan nog wel ‘s een dagje naar Antwerpen. Heen en weer 250 km, kosten zijn 9 euro.
Soms blijven we een nachtje over en dan wordt er uiteraard een (misschien 2..) Belgisch pintje genuttigd. Ben je daar dus weer geld aan kwijt.
Dyna Z1: Tout alu.