TU 1.1 motor op LPG
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 05 maart 2007 11:52 PM

Vanavond de 2e klepspelingscontrole gedaan. Sinds de vorige controle 16.000 km gereden en wilde niet met de controle wachten na 20.000 gereden te hebben. Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat strakker stonden, maar alle inlaatkleppen stonden nog op 0,20, maar belangrijker alle uitlaatkleppen stonden nog op 0,40 mm. Geen enkel verloop dus.
En bij de vorige controle ook al geen verloop Razz

Dit doet mij dus concluderen dat de TU 1.1 zeer goed op gas reageert.
Dus in 1,5 jaar 27.000 km gereden en geen verloop. Dat lijkt toch wat over de degelijkheid van de TU-motor te zeggen Smile

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 maart 2007 12:34 AM
  [ # 1 ]

Re: TU 1.1 motor op LPG

rf schreef:

Vanavond de 2e klepspelingscontrole gedaan. Sinds de vorige controle 16.000 km gereden en wilde niet met de controle wachten na 20.000 gereden te hebben. Ik had eigenlijk verwacht dat ze wat strakker stonden, maar alle inlaatkleppen stonden nog op 0,20, maar belangrijker alle uitlaatkleppen stonden nog op 0,40 mm. Geen enkel verloop dus.
En bij de vorige controle ook al geen verloop Razz

Dit doet mij dus concluderen dat de TU 1.1 zeer goed op gas reageert.
Dus in 1,5 jaar 27.000 km gereden en geen verloop. Dat lijkt toch wat over de degelijkheid van de TU-motor te zeggen Smile

Hoe goedkoop loopt dat nu, zo’n Saxo op gas?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 06 maart 2007 12:40 AM
  [ # 2 ]

Op gas gemiddeld 1 op 14-15.
Wegenbelasting (Zuid-Holland) 47 euro per kwartaal=gelijk aan benzine.
Dus: Heel goedkoop Wink

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 06 maart 2007 12:48 AM
  [ # 3 ]

TU motoren zijn in het algemeen goede motoren en ook op gas Very Happy
Meestal als de kleppen gesteld moeten worden hoor je het al aan het tikken van de motor, en dan is het nog maar minimaal dat ze vergaan zijn.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 06 maart 2007 05:05 PM
  [ # 4 ]
rf schreef:

Op gas gemiddeld 1 op 14-15.
Wegenbelasting (Zuid-Holland) 47 euro per kwartaal=gelijk aan benzine.
Dus: Heel goedkoop Wink

Geweldig is dat!

Wel jammer dat een LPG tank wat aan de dure kant is om zelf in te (laten) bouwen…

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 07 maart 2007 03:30 PM
  [ # 5 ]

Nou dat ging nog wel enigzins. Ik heb d’r in een ander draadje al eens wat over gemeldt, maar deze is bij en door Eurogas zelf ingebouwd, omdat er voor de 1100 geen standaardpakket was. De prijsafspraak betrof 2000 euro, en dat heb ik er nu wel zo’n beetje uitgereden.
Dus het grote geld verdienen is begonnen. We gaan nog wel ‘s een dagje naar Antwerpen. Heen en weer 250 km, kosten zijn 9 euro. Razz
Soms blijven we een nachtje over en dan wordt er uiteraard een (misschien 2..) Belgisch pintje genuttigd. Laughing Ben je daar dus weer geld aan kwijt. Crying or Very sad

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook