Xantia stinkt naar benzine….
Ducktarie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-02-2004

Gepost: 07 maart 2007 05:48 AM

Rolling Eyes

Goedandag allemaal,

Mij n Xantia ‘97 1.8 sx stinkt AF en TOE naar de benzinedampen. Niet altijd dus.
Meestal na een lange rit bij het 1ste stoplicht, of als je ‘m eens lekker flink op de staart trapt, en dan ook meestal bij de 1ste stop.

Ik heb al lopen zoeken , niets gevonden wat lekt.
Voor de zekerheid de hele benzineslang onder de motorkap vervangen.

Heeft iemand nog een idee Confused: .
Zit er ergens iets van een retourslang die ik over de kop zie Confused

Hoor heel graag van jullie.

Groet,
Arie

Echte anarchisten schaken zonder koningen…..

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 07 maart 2007 07:09 PM
  [ # 1 ]

Meestal komt dit door een lekkende brandstofdrukregelaar.

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
Ducktarie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-02-2004

Gepost: 07 maart 2007 09:25 PM
  [ # 2 ]

Hey Hammie,

En waar zit die ??
Is dat hetzelfde als de stappenmotor Confused

Arie

Echte anarchisten schaken zonder koningen…..

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 07 maart 2007 10:20 PM
  [ # 3 ]

 

Bij de gele pijl zit de regelaar.
Plaats kan afwijken afhankelijk van motortype maar de regelaar is gelijk eender.
Er zit een dun zwart vacuüm slangetje op, te zien op de foto. Die moet je er even afhalen bij draaiende motor. Komt hier vloeistof (benzine) uit dan is je regelaar lek.
Zoniet, dan de aansluitingen controleren van je benzineleiding op je regelaar.

S6

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
Ducktarie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 13-02-2004

Gepost: 08 maart 2007 01:11 AM
  [ # 4 ]

Hey Arie,

bedankt, zal morgenmiddag gelijk ff kijken.

Groet,
Arie

Echte anarchisten schaken zonder koningen…..

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 maart 2007 01:45 AM
  [ # 5 ]

Bij de 1.8 8v zit ie precies op die plek!

Ook de aansluiting vanaf de pomp naar het inlaatspruitstuk is berucht.

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook