Goedandag allemaal,
Mij n Xantia ‘97 1.8 sx stinkt AF en TOE naar de benzinedampen. Niet altijd dus.
Meestal na een lange rit bij het 1ste stoplicht, of als je ‘m eens lekker flink op de staart trapt, en dan ook meestal bij de 1ste stop.
Ik heb al lopen zoeken , niets gevonden wat lekt.
Voor de zekerheid de hele benzineslang onder de motorkap vervangen.
Heeft iemand nog een idee : .
Zit er ergens iets van een retourslang die ik over de kop zie
Hoor heel graag van jullie.
Groet,
Arie
Echte anarchisten schaken zonder koningen…..
Meestal komt dit door een lekkende brandstofdrukregelaar.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Hey Hammie,
En waar zit die ??
Is dat hetzelfde als de stappenmotor
Arie
Echte anarchisten schaken zonder koningen…..
Bij de gele pijl zit de regelaar.
Plaats kan afwijken afhankelijk van motortype maar de regelaar is gelijk eender.
Er zit een dun zwart vacuüm slangetje op, te zien op de foto. Die moet je er even afhalen bij draaiende motor. Komt hier vloeistof (benzine) uit dan is je regelaar lek.
Zoniet, dan de aansluitingen controleren van je benzineleiding op je regelaar.
S6
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Hey Arie,
bedankt, zal morgenmiddag gelijk ff kijken.
Groet,
Arie
Echte anarchisten schaken zonder koningen…..
Bij de 1.8 8v zit ie precies op die plek!
Ook de aansluiting vanaf de pomp naar het inlaatspruitstuk is berucht.