ik denk dat ik de riem in de garage laat vervangen . Spanrol kos rond de 65euro . Is dat niet veel ? Heb naar een paar garage’s gebeld , ze hebben toch allemaal moeilijkheden om de juiste riem te vinden . Via chasis nr lukt het niemand . Puur op uiterlijk van de auto en cilinder inhoud toch gek of niet ?
kunnen ze toch op motorcode vinden (staat vooraan op het blok naast de versnellingsbak)
ik betaalde zoveel voor de set
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
leoneke schreef:ik denk dat ik de riem in de garage laat vervangen . Spanrol kos rond de 65euro . Is dat niet veel ? Heb naar een paar garage’s gebeld , ze hebben toch allemaal moeilijkheden om de juiste riem te vinden . Via chasis nr lukt het niemand . Puur op uiterlijk van de auto en cilinder inhoud toch gek of niet ?
Komt omdat het TU blok zowel in lichtmetaal als in alu is geleverd en schijnt nogal lastig te zijn om te bepalen wat er daadwerkelijk is ingeschroefd. Meestal lichtmetaal (met een 107 tands riem) maar soms ook een gietijzeren onderblok (met een 101 tands riem) waarbij het waterpomphuis niet los achterop het blok zit, maar de waterpomp gewoon in het blok.
hey , kan het probleem van de kleppen komen dan . Men probleem als motor koud is trek ik choke op ; maar als ik rijd trekt die langs geen kanten . Zet ik de choke half rijd die iets beter maar soms met stotteren . Als motor warm is zet ik choke af maar bij optrekken totaal geen kracht , je hoort de motor toeren maken maar hij pruttelt wat voorbij .
Ik hoop dat dat met de ontregelde kleppen zijn .
groeten